Gå til innhold

Spor på dataen

Anbefalte innlegg

Gjest Mille75
Skrevet

Pga. mistanke om at mannen min går bak ryggen min, har jeg søkt gjennom filene på datamaskinen vår, og funnet ut at han har en hemmelig msn-konto. Jeg håper at dere som er kyndige på data kan hjelpe meg litt.

Under kontoen hans på hver enkelt windows-live contact fil står det tre datoer: endret dato, opprettet dato og lastet dato. Hva menes med dette? Og hva er disse filene, er det kontakter som er lagt til msn kontoen? Det står ikke noe ekstakt personnavn på filene men mange tall og bokstaver.

Dette er noe jeg må finne ut av. Han selv blånekter og sier at denne msn kontoen er deaktivert og er fra lang tid tilbake. Men jeg ser jo at under filene på endret dato og opprettet dato står det ulike datoer i august i år. dvs. for to måneder siden...

Han sa også at han disse datoene muligens har vært inne på siden og sjekket om den var deaktivert, og at det var den...

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Hvis du allerede har snakket med ham om dette - be ham om passordet da vel, så logger dere dere inn sammen og får bekreftet at det ikke var no spennende der.

Ta hele sirkuset en gang for alle - telefon, mail osv.

Og er det ikke noe der så sjekker du aldri mer over sånt og sier veldig pent unnskyld. Var det noe der så tar du det derfra.

Gjest Lillepaprika
Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på hva det er du har funnet.

En hemmelig msn konto?

Mener du en e-postadresse hos hotmail? Mange har det, og de fleste innkludert meg selv har et passord på den innboxen som bare jeg vet.

Jeg er gift, men føler ikke at jeg gjør noe galt ved å ha denne privat.

Msn, tenker du på chatte kanalen msn?

Det er heller ikke noe humbug med det, men det er selvfølgelig et sted hvor du snakker med andre mennesker, og det kan selvfølgelig snakkes om alt mulig der som andre steder.

Men igjen, jeg har en sånn, og snakker stort sett bare med kjente i all vennskaplighet.

Mannen min har ingen kjennskap til min msn konto, annet enn at jeg har den.

Hva som er litt mer spesielt, er jo at han nekter. Jeg ser ikke noe galt i å si at jo jeg har en e-post du ikke har tilgang til. Tror da mannen min også har det. Har faktisk ikke falt meg inn å spørre en gang.

Men det er mulig han nekter fordi han vet det vil opprøre deg.

Det du har funnet er etter min oppfatning ikke kontakter han har lagt til, mer spor som legges igjen på maskinen.

Og har han ikke vært der siden august, ser jeg rett og slett ikke problemet.

Gjest Mille75
Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på hva det er du har funnet.

En hemmelig msn konto?

Mener du en e-postadresse hos hotmail? Mange har det, og de fleste innkludert meg selv har et passord på den innboxen som bare jeg vet.

Jeg er gift, men føler ikke at jeg gjør noe galt ved å ha denne privat.

Msn, tenker du på chatte kanalen msn?

Det er heller ikke noe humbug med det, men det er selvfølgelig et sted hvor du snakker med andre mennesker, og det kan selvfølgelig snakkes om alt mulig der som andre steder.

Men igjen, jeg har en sånn, og snakker stort sett bare med kjente i all vennskaplighet.

Mannen min har ingen kjennskap til min msn konto, annet enn at jeg har den.

Hva som er litt mer spesielt, er jo at han nekter. Jeg ser ikke noe galt i å si at jo jeg har en e-post du ikke har tilgang til. Tror da mannen min også har det. Har faktisk ikke falt meg inn å spørre en gang.

Men det er mulig han nekter fordi han vet det vil opprøre deg.

Det du har funnet er etter min oppfatning ikke kontakter han har lagt til, mer spor som legges igjen på maskinen.

Og har han ikke vært der siden august, ser jeg rett og slett ikke problemet.

Han har mail adresser, og msn som han har fortalt om, og der har vi har lagt hverandre til som venner. Jeg har spurt han om han i tillegg til den har flere msn kontoer, noe han har nektet for. Frem til jeg ved å søke på datamaskinen fant ut at han hadde en hemmelige konto. Han sitter ikke så mye foran datamaskinen hjemme (ihvertfall ikke når jeg er tilstede), men på jobb er han pålogget på msn hele tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...