Gå til innhold

Remeron

Gjest littutenfor

Anbefalte innlegg

Gjest littutenfor
Skrevet

Hei,

Jeg har akkurat begynt å ta dette medikamentet for å dempe moderat depresjon.

Når jeg begynte å lese om det på nett, så jeg at de fleste ble veldig sultne. Jeg har ikke spesielt lyst til å legge på meg. Er det noen som vet hvordan man kan unngå det? Eller er det mange som har opplevd at dette ikke skjer?

Det andre er at jeg tok første pillen i går, og jeg lurer på hva jeg kommer til å merke fremover. Hva er det vanligste forløpet og når begynte folk å merke at det ble mindre svingninger?

Det siste spørsmålet er, blir man veldig fort full hvis man drikker alkohol imens man tar Remeron?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. du kommer antakelig til å oppleve ulvehunger så for å ikke å spise for mye kreves det viljestyrke av deg.

2. Du sover bedre og vil etterhvert antakelig oppleve en lysere verden.

3. Selv om det står at en blir raskere full når man bruker ssri/snri, så er det ofte motsatt, du kan drikker mer, men plutselig "smeller" det. Du bør være forsiktig med alkohol når du bruker remeron, spesielt om du drikker i sosiale sammenhenger.

Skrevet

1. du kommer antakelig til å oppleve ulvehunger så for å ikke å spise for mye kreves det viljestyrke av deg.

2. Du sover bedre og vil etterhvert antakelig oppleve en lysere verden.

3. Selv om det står at en blir raskere full når man bruker ssri/snri, så er det ofte motsatt, du kan drikker mer, men plutselig "smeller" det. Du bør være forsiktig med alkohol når du bruker remeron, spesielt om du drikker i sosiale sammenhenger.

Jeg har vært meget undervektig i helemitt liv, 6-7 måneder på remeron ga betydelig vektkning. Jeg glemte igjen medisinen min ,mens jeg var på ferie en måned. Da gikk jeg ned igjen fort, det viser kanskje hvor ekstreme tolvon og remeron er i forhold til vekt. Tror disse ligger på toppen av verstinglista.

Når det gjelder alkohol, er dette noe man prøver seg fram på. Hos de fleste går det helt fint, og farlig er det ikke.

Skrevet

Jeg er sulten hele tiden og ja jeg har gått litt opp i vekt etter jeg startet med Remeron. Går på 15 mg og tar tabletten på kvelden. Men jeg trener og går turer og spiser ikke så veldig mye.

Nei, jeg blir ikke mer beruset av alkohol å bruke remeron. Jeg merker lite til medisinene jeg går på. jeg går både på cipralex og remeron. Men er man bevisst hva man spiser og trimemr i tillegg kan man styre det og ikke legge på seg for mye.

Lisa

Sarah Elizabeth
Skrevet

Det er ikke alle som får ulvehunger så ikke ta den sorgen på forskudd. Jeg går på vektverstingene remeron og zyprexa og har normal matlyst. Har ikke lagt på meg. Du legger uansett ikke på deg av remeron hvis du ikke spiser mer enn du pleier.

Jeg fikk omtrent ingen bivirkninger. Var bare litt trøtt. Ble bedre allerede etter et par uker, men remeron alene gjorde meg ikke helt bra.

Er avholdskvinne så jeg har ingen erfaring med alkohol + remeron selv, men vet at mange opplever å få blackout så vær forsiktig!

Lykke til!

Gjest efexorus
Skrevet

Jeg har vært meget undervektig i helemitt liv, 6-7 måneder på remeron ga betydelig vektkning. Jeg glemte igjen medisinen min ,mens jeg var på ferie en måned. Da gikk jeg ned igjen fort, det viser kanskje hvor ekstreme tolvon og remeron er i forhold til vekt. Tror disse ligger på toppen av verstinglista.

Når det gjelder alkohol, er dette noe man prøver seg fram på. Hos de fleste går det helt fint, og farlig er det ikke.

Jeg tror også forbrenningen blir noe senket av remreon/tolvon. Under et forsøk med tolvon, levde en type marker 30 % lengre enn marker som ikke fikk tolvon. Man mener at markene gikk inn i en starving mode og derfor levde lenger. Her er link til de som er interessert.

http://www.sciencedaily.com/releases/2007/11/071121144946.htm

Gjest littutenfor
Skrevet

Tusen takk for alle svar så langt.

Det er tydelig at det ikke er noe fasitsvar på dette, og at alle reagerer forskjellig. Jeg tar 30mg per dag, et par timer før jeg legger meg.

Nå får jeg bare komme igang med trening igjen og prøve å spise så sunt som mulig. Så kanskje alt kombinert, inkludert terapien kan lede meg frem til et nytt og mer tilfreds menneske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...