Gå til innhold

Mannfolk og klesvask

Anbefalte innlegg

Skrevet

I søpla? Gi den nå i det minste til Fretex eller en annen klesinnsamling så noen andre kan få glede av den. Ikke alle som har råd til å være så nøye på fargene.

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

17

• morsan

6

• Lillemus

5

• mil1365380270

4

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Lapp på vaskerommet ved siden av skittentøyskurven med hva som skal vaskes hvordan.

Det har vi og det fungerer utmerket. Litt nazi for noen - men jeg slipper å se strikkeprosjektene mine komme tovet ut av maskinen.

Eller lyst tøy misfarget.

Skrevet

I søpla? Gi den nå i det minste til Fretex eller en annen klesinnsamling så noen andre kan få glede av den. Ikke alle som har råd til å være så nøye på fargene.

For ikke å snakke om flotte vaskekluter:-)

Gjest dustedama
Skrevet

Jeg har _noen_ menn mistenkt for å gjøre slike tabber med vilje, bare for å slippe å vaske i fremtiden. Min eks vasket en vaskesvamp som han hadde brukt til å vaske motoren med, sammen med min allerfineste håndklær!!!!!!! Gjett om de var fine?

Det gikk noen år før han igjen ble innlemmet i vaskingens herlige fornøyeligheter!

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har _noen_ menn mistenkt for å gjøre slike tabber med vilje, bare for å slippe å vaske i fremtiden. Min eks vasket en vaskesvamp som han hadde brukt til å vaske motoren med, sammen med min allerfineste håndklær!!!!!!! Gjett om de var fine?

Det gikk noen år før han igjen ble innlemmet i vaskingens herlige fornøyeligheter!

Det hørtes ikke bra ut :o) Heldigvis ikke så ofte det skjer.

candyqueen_83
Skrevet

Den ser ikke bra ut. Hele genseren er jo skjoldete. De innsamlingscontainerne blir ganske godt sortert før klærne går videre.

candyqueen_83
Skrevet

Min kjære har fått streng beskjed om ikke å vaske mine hvite truser sammen med sitt eget svarte tøy. Han ser ikke noe problem i at trusene mine blir lysegrå... Men han har innsett at det er strengt forbudt så han gjør det ikke. :o) Derimot slenge han min rosa-mønstrete truse på mørkvask så nå er den ikke rosa og hvit lengre, men rosa og grå...

Typisk da :o)Det er liksom ikke så nøye om det er hvitt eller grått :o) De ser vel ikke forskjell uansett. Han hadde sikkert ikke merka det om jeg tok på meg genseren.

candyqueen_83
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1224762250' post='3993786]

Bra! En grundig 50-gradersvask kan muligens redde plagget! Vel verdt forsøket :)

Genseren er visst tapt :P

Skrevet

Dette er det andre området hos oss der vi har total kjønnsdiskriminering. Det første er kakebaking...

Gjest Tatjana
Skrevet

Typisk da :o)Det er liksom ikke så nøye om det er hvitt eller grått :o) De ser vel ikke forskjell uansett. Han hadde sikkert ikke merka det om jeg tok på meg genseren.

Min mann gjorde det ofte i starten av forholdet vårt. Jeg ble så oppgitt, og forsøkte å prate med ham. han hørte på meg og så sa han:

"Ja, men selvsagt ser jeg at klærne blir grå. men det gjør da ikke noe for de er jo _rene_."

Skrevet

Min mann gjorde det ofte i starten av forholdet vårt. Jeg ble så oppgitt, og forsøkte å prate med ham. han hørte på meg og så sa han:

"Ja, men selvsagt ser jeg at klærne blir grå. men det gjør da ikke noe for de er jo _rene_."

He he he, det samme sa min! Det gjaldt håndkler, undertøy og sengetøy da. Alt gikk i samme maskin, og det gjorde jo ikke noe at det blei grått - det var jo ingen som skulle se undertøyet og håndklene hans likevel...! Mannfolk er enkle, og jeg er så glad for det;-)

Skrevet

''"Ja, men selvsagt ser jeg at klærne blir grå. men det gjør da ikke noe for de er jo _rene_."''

Akkurat! Det er faktisk derfor vi vasker klærne.

Gjest Tatjana
Skrevet

''"Ja, men selvsagt ser jeg at klærne blir grå. men det gjør da ikke noe for de er jo _rene_."''

Akkurat! Det er faktisk derfor vi vasker klærne.

''Akkurat! Det er faktisk derfor vi vasker klærne.''

*hehe*

Det er derfor jeg også vasker klær. men jeg syns det er fint å bevare fargene også jeg. _Rene_ klær _med_farge_på_. Slå den!

:-)

Skrevet

He he he, det samme sa min! Det gjaldt håndkler, undertøy og sengetøy da. Alt gikk i samme maskin, og det gjorde jo ikke noe at det blei grått - det var jo ingen som skulle se undertøyet og håndklene hans likevel...! Mannfolk er enkle, og jeg er så glad for det;-)

''Alt gikk i samme maskin, og det gjorde jo ikke noe at det blei grått - det var jo ingen som skulle se undertøyet og håndklene hans likevel...! Mannfolk er enkle, og jeg er så glad for det;-)''

Finnes det flere sånne altså!? Min var håpløs på det feltet før jeg kom i hus. :o) Nå har han i det minste hvitt undertøy, ikke gusjegrått!

Skrevet

Mannen din er lur som f... etter noen slike "blundere" så får han ikke lov til å vaske klær lenger.................genialt spør du meg:-)

Det neste blir oppvasken, bare å knuse noe av det dyre servicet så er det oppdraget også borte.

Ha - han her prøvde det - nå vasker han bare sine egne klær :-) Gutten på 15 vasker også eget tøy. ( og tørketromlet yndlings- ullgensern) ingen sympati oppnådd fra mor her nei!

Skrevet

''Alt gikk i samme maskin, og det gjorde jo ikke noe at det blei grått - det var jo ingen som skulle se undertøyet og håndklene hans likevel...! Mannfolk er enkle, og jeg er så glad for det;-)''

Finnes det flere sånne altså!? Min var håpløs på det feltet før jeg kom i hus. :o) Nå har han i det minste hvitt undertøy, ikke gusjegrått!

Bremsespor vises ikke så godt hvis undertøyet er grått....

Skrevet

Det hadde min hatt også, hvis det ikke var for at han har de samme boxerne ENDA! Men vi trenger jo ikke å ta opp den igjen;-)

Tror det er ganske gjengs for mannfolk jeg. Som sagt er de relativt enkle når det gjelder praktiske ting, og jeg tror det er lagt opp slik fra naturens side. På den måten kan vi styre og stelle slik vi vil, uten at de bryr seg:-)

Skrevet

Det hadde min hatt også, hvis det ikke var for at han har de samme boxerne ENDA! Men vi trenger jo ikke å ta opp den igjen;-)

Tror det er ganske gjengs for mannfolk jeg. Som sagt er de relativt enkle når det gjelder praktiske ting, og jeg tror det er lagt opp slik fra naturens side. På den måten kan vi styre og stelle slik vi vil, uten at de bryr seg:-)

''Det hadde min hatt også, hvis det ikke var for at han har de samme boxerne ENDA! Men vi trenger jo ikke å ta opp den igjen;-)''

La meg si det sånn - de få "hvite" han hadde fra før er skiftet ut med _hvite_ boxere nå. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...