Anonym 82 Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 ''Det hadde min hatt også, hvis det ikke var for at han har de samme boxerne ENDA! Men vi trenger jo ikke å ta opp den igjen;-)'' La meg si det sånn - de få "hvite" han hadde fra før er skiftet ut med _hvite_ boxere nå. ;o) Prosjektet er under planlegging her også;-) 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Så kjipt. Han må lære seg å sortere, ellers ødelegger han jo alle klærne deres. Å sortere lyst og farget er jo enkelt. Eller gjør som oss, du setter på maskina - han tømmer. Grei fordeling Vasking er ikke så lett synes jeg. Man vil jo gjerne vaske full maskin, men så er det jo håpløst når det må sorteres så mye, for å unngå farging og krymping. Menn sjekker jo ikke vaskeanvisning i butikken. Jeg klarte å krympe en skikkelig dyr sykkelskjorte. Vasket den på 40 grader og så tålte den bare 30. Vaske treningstøy i kaldt vann??!! 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Så kjipt. Han må lære seg å sortere, ellers ødelegger han jo alle klærne deres. Å sortere lyst og farget er jo enkelt. Eller gjør som oss, du setter på maskina - han tømmer. Grei fordeling Vasking er ikke så lett synes jeg. Man vil jo gjerne vaske full maskin, men så er det jo håpløst når det må sorteres så mye, for å unngå farging og krymping. Menn sjekker jo ikke vaskeanvisning i butikken. Jeg klarte å krympe en skikkelig dyr sykkelskjorte. Vasket den på 40 grader og så tålte den bare 30. Vaske treningstøy i kaldt vann??!! Man kjøper ikke treningstøy som ikke kan vaskes på mer enn 30 grader rett og slett. ) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Mannen min, som rydder mer enn jeg og generelt gjør mye hjemme, er heller ikke flink med vaskemaskinen. Jeg synes klesvask er helt greit, og vi har derfor blitt enige om at jeg stort sett tar det. Men rydding av rene klær er pyton, så det deler vi på. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Man kjøper ikke treningstøy som ikke kan vaskes på mer enn 30 grader rett og slett. ) Det meste moderne treningstøy av teknisk stoff skal vaskes på bare 30 eller maks. 40 grader. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Det meste moderne treningstøy av teknisk stoff skal vaskes på bare 30 eller maks. 40 grader. Jeg vasker det på minst 40 grader og det har gått helt fint så langt. Trenignstøy med 30 graders vask kjøper jeg ikke, om jeg er så oppegående at jeg ser på vaskelappen i butikken. ) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg vasker det på minst 40 grader og det har gått helt fint så langt. Trenignstøy med 30 graders vask kjøper jeg ikke, om jeg er så oppegående at jeg ser på vaskelappen i butikken. ) Men svetten fester seg ikke særlig i slike moderne stoffer, så de blir faktisk rene og luktfrie ved 30 grader. Det er i hvertfall min erfaring. Har helt sluttet med bomull til trening, slik jeg brukte før. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Man kjøper ikke treningstøy som ikke kan vaskes på mer enn 30 grader rett og slett. ) Nei, man gjør ikke det. Jeg tenkte kanskje den var undermerket, kunne ikke tro den skulle tåle så lite, men den krympet. Mulig mini kan bruke den om et par år :-) Det er ihvertfall mye undermerking ute å går. -eller dårlig bommullskvalitet på voksenklær. For bommul tåler 60 grader. Likevel er det mange klær som er merket bommull 40 grader. Mulig det er trykk, sømmer og slikt som er dårlig kvalitet.. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Men svetten fester seg ikke særlig i slike moderne stoffer, så de blir faktisk rene og luktfrie ved 30 grader. Det er i hvertfall min erfaring. Har helt sluttet med bomull til trening, slik jeg brukte før. Klær som vaskes i kaldt vann -skeptisk. Dessuten må du jo sortere vanvittig mye. Jeg vasker syntetisk og bommull for seg. Så sorterer jeg disse i farget, lyst og mørkt. Så sorteres de i 40 grader og 60 grader. og så kommer ull i tillegg. Orker ikke kjøre enda to maskiner med syntet 30 grader og bommull 30 grader 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Klær som vaskes i kaldt vann -skeptisk. Dessuten må du jo sortere vanvittig mye. Jeg vasker syntetisk og bommull for seg. Så sorterer jeg disse i farget, lyst og mørkt. Så sorteres de i 40 grader og 60 grader. og så kommer ull i tillegg. Orker ikke kjøre enda to maskiner med syntet 30 grader og bommull 30 grader Tror ikke jeg sorterer fullt så mye som deg, men mørk finvask på 30 grader går nok en gang i uken eller så. På sommeren går det også en del hvit finvask. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Det meste moderne treningstøy av teknisk stoff skal vaskes på bare 30 eller maks. 40 grader. Men mange bakterier dør ikke før på 60...... Høres grisete ut. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Men mange bakterier dør ikke før på 60...... Høres grisete ut. Det er da ikke bakterier i vanlige klær selv om de er utsvette og skitne. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Men mange bakterier dør ikke før på 60...... Høres grisete ut. Tror det er lite som fester seg i slike stoffer i forhold til bomull og en del andre stoffer. Og det er jo ikke undertøy det er snakk om. Men mulig det er litt grisete, ja? Jeg tror ikke jeg er så nøye sånn. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Det er da ikke bakterier i vanlige klær selv om de er utsvette og skitne. Er bakterier i svetten, på huden.... 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Tror det er lite som fester seg i slike stoffer i forhold til bomull og en del andre stoffer. Og det er jo ikke undertøy det er snakk om. Men mulig det er litt grisete, ja? Jeg tror ikke jeg er så nøye sånn. Kanskje tenke litt som man gjør med ull når det gjelder disse nye materialene..? Nei, jeg syns det er ekkelt, he-he! ;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Kanskje tenke litt som man gjør med ull når det gjelder disse nye materialene..? Nei, jeg syns det er ekkelt, he-he! ;-) Veldig glad jeg ikke har bakteriefobi - det har spart meg mye! *S* 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Er bakterier i svetten, på huden.... Nei, du utsondrer ikke bakterier med mindre du har en sykdom med sår som væsker. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Nei, du utsondrer ikke bakterier med mindre du har en sykdom med sår som væsker. http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.2000341 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Skrevet 24. oktober 2008 Så kjipt. Han må lære seg å sortere, ellers ødelegger han jo alle klærne deres. Å sortere lyst og farget er jo enkelt. Eller gjør som oss, du setter på maskina - han tømmer. Grei fordeling Vasking er ikke så lett synes jeg. Man vil jo gjerne vaske full maskin, men så er det jo håpløst når det må sorteres så mye, for å unngå farging og krymping. Menn sjekker jo ikke vaskeanvisning i butikken. Jeg klarte å krympe en skikkelig dyr sykkelskjorte. Vasket den på 40 grader og så tålte den bare 30. Vaske treningstøy i kaldt vann??!! Æsj, svett treningstøy på 30 grader? Kan umulig bli rent da? Det er jo idiotisk å lage treningstøy som ikke kan vaskes på høyere temperatur. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Skrevet 24. oktober 2008 Mannen min, som rydder mer enn jeg og generelt gjør mye hjemme, er heller ikke flink med vaskemaskinen. Jeg synes klesvask er helt greit, og vi har derfor blitt enige om at jeg stort sett tar det. Men rydding av rene klær er pyton, så det deler vi på. Kanskje vi skal inngå en avtale om at jeg setter på maskinen, og han henger opp Å henge opp tøyet er noe av det kjedeligste jeg vet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.