Gå til innhold

Mannfolk og klesvask

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj, svett treningstøy på 30 grader? Kan umulig bli rent da? Det er jo idiotisk å lage treningstøy som ikke kan vaskes på høyere temperatur.

Noen ganger leser jeg på vaskelappene til diverse undertøy også, og blir litt sjokkert. Det som ikke overlever på 60 grader her (av undertøy) det får heller dø....

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

17

• morsan

6

• Lillemus

5

• mil1365380270

4

candyqueen_83
Skrevet

Noen ganger leser jeg på vaskelappene til diverse undertøy også, og blir litt sjokkert. Det som ikke overlever på 60 grader her (av undertøy) det får heller dø....

Enig i det.

Gjest Elextra
Skrevet

Kanskje vi skal inngå en avtale om at jeg setter på maskinen, og han henger opp :P Å henge opp tøyet er noe av det kjedeligste jeg vet.

Enig, henge opp tøy er kjedelig. Men etter at vi kjøpte trommel går det meste i den. Finvask og skjorter henges opp.

Gjest høstløv
Skrevet

Sakset fra forannevnte link:

"Det er ikke den rene svetten, men bakterier som lukter. Svette er et næringsrikt produkt som bakterier er veldig glad i. Joggesvette lukter for eksempel ikke, men når den blir værende på huden, kommer bakteriene, og det blir lukt."

Svette inneholder ikke bakterier, bakterier kommer til hvis svetten ikke blir vasket av huden.

Skrevet

Huff, så dumt!

Nå har min mann aldri vasket i stykker noen av mine klær, men jeg har likevel innført et regime med to skittentøyskurver, og det jeg legger oppi den ene, får han ikke lov å vaske;-) Oppi denne kurven legger jeg tøy som enten må finvaskes eller håndvaskes.

Det som er oppi den andre får han i aller høyeste grad lov å vaske (det må likevel sorteres etter farge, men det klarer han*S*), men han benytter seg ikke så mye av den adgangen, da, når sant skal sies. Jeg mener å ha lest at tøyvask er det området av husarbeidet hvor man har minst grad av likedeling i heimen....;-)

Skrevet

Min mann gjorde det ofte i starten av forholdet vårt. Jeg ble så oppgitt, og forsøkte å prate med ham. han hørte på meg og så sa han:

"Ja, men selvsagt ser jeg at klærne blir grå. men det gjør da ikke noe for de er jo _rene_."

*S* sånn sett er det greit med en som bruker ksjorte på jobb hver dag - han ville ikke likt at hvitskjortene fikk gråskjær, så der er han supernøye;-)

Skrevet

Bremsespor vises ikke så godt hvis undertøyet er grått....

Ah! Alltid nyttig med input fra den som har erfaring! :-)

Skrevet

Hvis du vil at han skal fortsette å sette på vask som inneholder begges tøy, skaff en egen kurv der du legger det han IKKE skal ta med uansett. Akkurat det som legges i den kurven (finvask, ekstremfarger, plagg med spiler el.l. som må i vaskepose, osv.), vasker du selv.

Slikt system er innført her:-)

candyqueen_83
Skrevet

LOL!! ;O)))

Skrevet

Mannen din er lur som f... etter noen slike "blundere" så får han ikke lov til å vaske klær lenger.................genialt spør du meg:-)

Det neste blir oppvasken, bare å knuse noe av det dyre servicet så er det oppdraget også borte.

Kjempesmart! :-) Og så kan candyqueen "bomme" på garasjeporten, ha på feil type bensin på bilen, og kjøre gressklipperen over grusen i oppkjørselen;-)

Nå blir det morro! *S*

Skrevet

Kjempesmart! :-) Og så kan candyqueen "bomme" på garasjeporten, ha på feil type bensin på bilen, og kjøre gressklipperen over grusen i oppkjørselen;-)

Nå blir det morro! *S*

Da må hun ta bussen. Så kjøper mannen sitteklipper og klipper selv:-)

candyqueen_83
Skrevet

Da må hun ta bussen. Så kjøper mannen sitteklipper og klipper selv:-)

Bilen min driter han i. Og ikke mye plen å klippe i 4.etg :o) Må nok finne på noe annet jeg. Hmm.

Skrevet

Har aldri fått klager på bremsespor i trusene så det fungerer jo tydeligvis.

Skrevet

Har aldri fått klager på bremsespor i trusene så det fungerer jo tydeligvis.

*he he*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...