Gjest Psykiatrifobiker Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Følte ikke jeg fikk helt svar på dette forrige gang. Er det mulig på noen måte å måle serotonin-nivået i hjernen. I såfall hvordan gjøres dette? Har lest at det i studier har en funnet lavt serotoninnivå i hjernen hos deprimerte. Hvordan er det mulig å finne dette lave serotonin-nivået hvis man ikke kan måle serotonin-nivået? 0 Siter
serenity777 Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Radioaktiv kontrastveske som binder seg til serotonin, og derretter MR for å se tenker jeg. Dette er ingenting som gjøres for å diagnostisere folk, kun for forskning. Vet iallefall at slik påviste de formye dopamin hos schizofrene. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Radioaktiv kontrastveske som binder seg til serotonin, og derretter MR for å se tenker jeg. Dette er ingenting som gjøres for å diagnostisere folk, kun for forskning. Vet iallefall at slik påviste de formye dopamin hos schizofrene. Det er korrekt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.