Gå til innhold

Strikke Fanagenser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det sånn ca. Det er snakk om herrestørrelse.

Mutter'n påstår at det vil ta laaaang tid, også gidder jeg ikke montere den til slutt...? Hun har kanskje fulgt litt med på stikkeporsjektene mine i ungdomstida. *hehe* Men jeg strikket min første ganser som 9-åring, og jeg strikket pent og jevnt. *skryte*

Mannen i huset sa til min mor at han ønsker seg en sånn til jul. "Jula 2009, håper jeg?", var svaret. Hun har nemlig strikket en slik til snuppa, og det går en smule kjappere i str 4 år *s*

Noen som kan anslå ca tid på strikking? Må vel kutte internettforbindelsen for å få til dette... og det går ikke an! *s*

Skrevet

Med mindre du strikker som en gaaaal så blir du ikke ferdig til denne jula nei... Evt. sende alle ungene på skolen og i bhg og strikke konstant. ;o)

Skrevet

Strikket Fanagenser som 18 åring. Det tok tre-fire måneder og da hadde jeg ikke annet å gjøre i fritiden.

Skrevet

Fana er jo et enkelt mønster, jeg tror jeg skulle klart det. Men jeg strikker hver dag, på toget og i sofakroken. God tid har du ikke.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Jeg vet ikk ehvordan den genseren ser ut, men hvis det er normalt ullgarn og normale pinner _og du liker å strikke_ så skulle det gå greit til jul. Men da blir det jo noen timer for dagen.

Jeg liker å strikke mens jeg gjør andre ting samtidig, da går det fort unna og en genser tar et par uker bare.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Tenkte ikke på å google den :-)

Den der går kjempefort å strikke. Hvis du liker å strikke så er du ferdig før jul. Men hvis du synes det er et ork så er det ofte sånne prosjekter ikke blir ferdige i det hele tatt har jeg sett :-)

Hm...... Fikk lyst på et strikketøy selv jeg....

Skrevet

Tenkte ikke på å google den :-)

Den der går kjempefort å strikke. Hvis du liker å strikke så er du ferdig før jul. Men hvis du synes det er et ork så er det ofte sånne prosjekter ikke blir ferdige i det hele tatt har jeg sett :-)

Hm...... Fikk lyst på et strikketøy selv jeg....

''Hm...... Fikk lyst på et strikketøy selv jeg....''

Jeg holder på med et lappeteppe til vår kommende hytte, men fikk forespørsel om jeg kunne strikket et par tøfler til en liten prinsesse på 6 år så nå holder jeg på med dem. Og koser meg glugg! :o) Blir sånne som skal toves så de strikkes med tykke pinner og tykt garn (mørk rosa) så det går kjempefort. Tenkte å hekle en liten blomst i loddent lyserosa å sy på hver tøffel oppå og kjøpte to glasshjerte-perler i lyse-lyserosa til å sy i midten av blomstene. :o) Det er så koselig å pusle med! :o)

Skrevet

Med mindre du strikker som en gaaaal så blir du ikke ferdig til denne jula nei... Evt. sende alle ungene på skolen og i bhg og strikke konstant. ;o)

Er det en veldig spesiell genser?

Det burde da kunne gå på et par måneder? Hvis man liker å strikke, selvsagt.

Skrevet

Strikker du og din mor noenlunde like fast? I så fall kan dere kanskje strikke genseren sammen. En strikker amene og en bolen.

Fanagenseren har enkelt mønster og bare to farger; går nok an å strikke når du ser TV.

Jeg strikket en stor vestladskufte i ungdomstiden, men har glemt hvor lang tid jeg brukte.

Skrevet

Tja, det kommer jo selvsagt an på farten på pinnene. Du kan rekke det. Spørs jo om du bare har mulighet for å strikke en times tid, eller om du kan ofre flere timer hver dag. Jeg har strikket gensere, og har brukt alt fra noen få uker til elleve år!

Skrevet

Min kollega skal strikke den som kofte for meg. Og hun får garnet på mandag. Hun beregnet at hun kom til å bruke tre uker på strikkinga og en ukes tid på klipping og montering.

Men det kommer jo an på hvor mye tid du har tenkt å sette av hver dag på dette da.

Skrevet

Min kollega skal strikke den som kofte for meg. Og hun får garnet på mandag. Hun beregnet at hun kom til å bruke tre uker på strikkinga og en ukes tid på klipping og montering.

Men det kommer jo an på hvor mye tid du har tenkt å sette av hver dag på dette da.

Du har en rå kollega :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...