Gjest minnah Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg skrev en tråd for noen dager siden hvor jeg spurte hvor slitne dere er etter en dag. I dag har mannen min og jeg hatt en dag fri sammen, ungene i barnehagen, og vi har bare kost oss. Herlig! Vi puslet rundt i byen, i butikker og på kafé, men etter 3 timer hadde jeg så lite energi igjen at jeg måtte dra hjem og sove.... Slik skal det da ikke være... Vet jeg har litt lite jern, og dette skal utredes, men det må da ligge mer bak. Har legetime neste uke, heldigvis. Ville ikke noe spesielt med innlegget, bare et lite hjertesukk. ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 3 timer på butikkrunde kan ta knekken på meg... 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 3 timer på butikkrunde kan ta knekken på meg... Men dette var jo bare en kosedag. Ikke panikkshopping el.l.. ;-) Vi satt sikkert en time på kafe med hver vår avis. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Veldig godt å høre at du har legetime neste uke 0 Siter
Bookworm Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 I dag har jeg dusjet og vært hos legen... Da er dagen min ødelagt:-) Men jeg vet hvorfor da, og da er det litt "tryggere".... 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 3 timer på butikkrunde kan ta knekken på meg... Åh herlighet, ja! Heller 8 timer på jobb enn 3 timer i butikker. 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har også vært tre timer i byen i dag og må si at jeg er helt utslitt. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har også vært tre timer i byen i dag og må si at jeg er helt utslitt. Og du er helt frisk ellers? 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Åh herlighet, ja! Heller 8 timer på jobb enn 3 timer i butikker. Virkelig? Men når de tre timene inkluderer en time på kafé og rolig tusling rundt i gatene, er det virkelig vanlig å bli utslitt av det? 0 Siter
Soulshine Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Virkelig? Men når de tre timene inkluderer en time på kafé og rolig tusling rundt i gatene, er det virkelig vanlig å bli utslitt av det? Hvor vanlig det er vet jeg ikke. Selv får jeg energikick av det og vil bare gjøre mer, mer og mer. Samboeren derimot er utslitt etter 3 timer ute blant folk 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg var så sliten hele tiden for noen år siden. Jeg fikk noen jerntabletter av legen. Det tok noen uker før jeg kom meg. Shopping kan ta knekken på meg også. Når min mor skal ha meg med på kjøpesenter vet jeg at vi må være der hele dagen. Hun ser skremmende sprek ut når jeg er helt ferdig. Hun har hatt den eldste datteren min også med noen ganger. Hun er også utslitt når hun kommer hjem. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Virkelig? Men når de tre timene inkluderer en time på kafé og rolig tusling rundt i gatene, er det virkelig vanlig å bli utslitt av det? For meg handler det selvsagt mer om hva jeg er interessert i og hva jeg liker å gjøre - og jeg er altså ikke særlig begeistret for å trampe rundt i butikker. Men jeg var litt flåsete, altså, som svar på Lillemus' kommentar - det er ikke vanlig å bli helt utslitt etter tre timers tusling som inkluderer et kafebesøk. 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Og du er helt frisk ellers? Jeg kan ikke kalle meg syk heller da. Men har ofte infeksjoner og er plaget med fatigue. 0 Siter
Bookworm Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg kan ikke kalle meg syk heller da. Men har ofte infeksjoner og er plaget med fatigue. Men hvis du er plaget med fatigue, så er det jo ikke så rart at du er utslitt etter tre timer i byen:-) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 I dag har jeg dusjet og vært hos legen... Da er dagen min ødelagt:-) Men jeg vet hvorfor da, og da er det litt "tryggere".... Der tror jeg du er inne på noe. Jeg takler bedre når ting oppstår og jeg vet hva som er som ligger til grunn. Det er verre når jeg ikke vet, da blir jeg mer usikker og stresset. (det dukker jo stadig opp en ny jobb til urologene mine ;o) ) 0 Siter
adelie Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg kan ikke kalle meg syk heller da. Men har ofte infeksjoner og er plaget med fatigue. Fatigue høres ut som 'tretthet' - er det også en diagnose? 0 Siter
Bookworm Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Fatigue høres ut som 'tretthet' - er det også en diagnose? Fatigue er en tilstand, som ofte henger på andre sykdommer. Som fibromyalgi - jeg har sterke fatigue-symptomer ifbm FM. Kronisk utmattelsessyndrom heter Chronic Fatigue Syndrome på engelsk... Utmattelse/tretthet ja... 0 Siter
adelie Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Fatigue er en tilstand, som ofte henger på andre sykdommer. Som fibromyalgi - jeg har sterke fatigue-symptomer ifbm FM. Kronisk utmattelsessyndrom heter Chronic Fatigue Syndrome på engelsk... Utmattelse/tretthet ja... Jeg føler meg rimelig fatigue selv... Har ikke noen løsning på det annet enn å håpe at det går over med tiden. Ikke noe jeg har tatt opp med den dustete fastlegen en gang. Men orker en brøkdel av det de jeg kjenner orker. Hvordan uttales det i norsk dagligtale? f a t i g é ? 0 Siter
kakki1365380609 Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Har du fått sjekket stoffskiftet ditt? Jeg kunne sovne når som helst, men etter et år på levaxin har jeg kommet meg betraktelig. Kanskje det er litt lavt? Kjipt å gå rundt i halvvåken tilstand hele tiden. 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Men hvis du er plaget med fatigue, så er det jo ikke så rart at du er utslitt etter tre timer i byen:-) Jeg er sliten enda, overraskende nok. Bare våknet i dag morges og visste at dette ikke er min dag. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.