Dorthe Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Fatigue høres ut som 'tretthet' - er det også en diagnose? Fatique er vel egentlig mangel på energi og er et symptom, ikke en sykdom. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Har du fått sjekket stoffskiftet ditt? Jeg kunne sovne når som helst, men etter et år på levaxin har jeg kommet meg betraktelig. Kanskje det er litt lavt? Kjipt å gå rundt i halvvåken tilstand hele tiden. Ja, det skal være i orden. ;-) 0 Siter
adelie Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Fatique er vel egentlig mangel på energi og er et symptom, ikke en sykdom. Ok. Det er vel like greit. For det er sikkert ikke noe å gjøre med, annet enn å leve med inntill det går over. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg er sliten enda, overraskende nok. Bare våknet i dag morges og visste at dette ikke er min dag. Sånn kan jeg også ha det. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg var så sliten hele tiden for noen år siden. Jeg fikk noen jerntabletter av legen. Det tok noen uker før jeg kom meg. Shopping kan ta knekken på meg også. Når min mor skal ha meg med på kjøpesenter vet jeg at vi må være der hele dagen. Hun ser skremmende sprek ut når jeg er helt ferdig. Hun har hatt den eldste datteren min også med noen ganger. Hun er også utslitt når hun kommer hjem. Det er noe eget med kjøpesentre synes jeg, atmosfæren, lyset kanskje.. som gjør det slitsomt å være der inne. Alltid syntes det. Tar jerntabletter, har også fått flere jerninjeksjoner, men problemet er at kroppen min ikke synes å ta det opp. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg tror ikke du kan bli såå utmattet av jernmangel. jeg har iallefall ofte jernmangel selv og det det merkes best på er at jeg blir svimmel. Kan du prøve å tenke over om det er noe som tar dine energi, er det noe som plager deg, eller noe du tenker veldig mye på? Kanskje ubevisst? Jeg synes ihvertfall at sånt stjeler veldig mye energi. Men uansett, det var godt du tok deg fri til familien og til å slappe av og kose dere, det er viktig at du fortsetter med det. 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Sånn kan jeg også ha det. Kjipt. Det er som alt blir gærnt. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Har du jernmangelanemi (eller anemi av en annen grunn), kan du bli så kraftløs. Søvnmangel? Psykisk belastning i forkant? Ikke gi deg, unormalt å være så sliten. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Har du sjekket B12? Mange går rett i bakken om det er lavt. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 24. oktober 2008 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg tror ikke du kan bli såå utmattet av jernmangel. jeg har iallefall ofte jernmangel selv og det det merkes best på er at jeg blir svimmel. Kan du prøve å tenke over om det er noe som tar dine energi, er det noe som plager deg, eller noe du tenker veldig mye på? Kanskje ubevisst? Jeg synes ihvertfall at sånt stjeler veldig mye energi. Men uansett, det var godt du tok deg fri til familien og til å slappe av og kose dere, det er viktig at du fortsetter med det. "Jeg tror ikke du kan bli såå utmattet av jernmangel" jo, ved uttalt jernmangel blir man helt ute av normal funksjon. Jeg har vært der, men heldigvis har jeg fått opp jernet litt derfra. Men ikke nok. Kan godt være andre faktorer, slik du beskriver, men vanskelig å kartlegge det. Vært hos 3 ulike leger nå.. Jaja. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.