Gjest dustedama Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Lurer meg på hvor mange har klart å ha et fint og avslappet forhold til eksen - helt fra man ble "enige" om samlivsbrudet (alle blir jo ikke det) Her i gården tror jeg vi er unormalt gode venner, vi får en del kommentarer på det. Vi har begge nøkler til våre respektive hjem nå. Det kunne jo være at man trengte å hente noe til ungene. Vi feirer høytider og bursdager i lag, og jaggu meg kjøper vi fortsatt fellespresanger til barna. Og jada, begge har vi nye partnere, hvilket ikke har endret noe særlig på hvordan vi omgås i forhold til barna. *S* Er vi rare? Er det noen som kjenner seg igjen? Eller er vi bare et godt eksempel på hvoran man _kan_ få samarbeidet til å fungere når det ikke ligger vold eller utroskap bak bruddet? 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Vi har det akkurat likedan! Bortsett fra det med fellesgaver da, der kjøper vi fellesgaver sammen med stemor / stefar og ikke med hverandre. Men vi har nøkler til hverandres hus og vi feirer jul og 17. mai sammen. ) Nå skal det jo sies at både stemor og stefar også er veldig tolerante, trygge og har store hjerter så dette fungerer helt fint for oss. 0 Siter
Gjest dustedama Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Vi har det akkurat likedan! Bortsett fra det med fellesgaver da, der kjøper vi fellesgaver sammen med stemor / stefar og ikke med hverandre. Men vi har nøkler til hverandres hus og vi feirer jul og 17. mai sammen. ) Nå skal det jo sies at både stemor og stefar også er veldig tolerante, trygge og har store hjerter så dette fungerer helt fint for oss. Det med gavene antar jeg også vil bli likt som hos dere etterhvert. Men vi har hatt det slik nå i noen år. *s* Jeg innser at vi er heldig som har det slik med våre ekser, og er svært takknemlig for det også. 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg skulle gjrene ha kjent meg igjen. Men jeg kjenner meg kun igjen på punktet om at eksen har nøkkel til hjemmet mitt. Det er imidlertid fordi han stjeler husnøkkelen til sønnen min sånn at jeg stadig bytter lås... Dere er meget flinke og dere er gode foregangseksempler med heldige barn :-) 0 Siter
Elis31 Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Vi har det akkurat likedan! Bortsett fra det med fellesgaver da, der kjøper vi fellesgaver sammen med stemor / stefar og ikke med hverandre. Men vi har nøkler til hverandres hus og vi feirer jul og 17. mai sammen. ) Nå skal det jo sies at både stemor og stefar også er veldig tolerante, trygge og har store hjerter så dette fungerer helt fint for oss. Men dere bruker vel ikke nøkkelen i tide og utide? 0 Siter
Gjest dustedama Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg skulle gjrene ha kjent meg igjen. Men jeg kjenner meg kun igjen på punktet om at eksen har nøkkel til hjemmet mitt. Det er imidlertid fordi han stjeler husnøkkelen til sønnen min sånn at jeg stadig bytter lås... Dere er meget flinke og dere er gode foregangseksempler med heldige barn :-) ''Dere er meget flinke og dere er gode foregangseksempler med heldige barn :-)'' Takk for fine ord! Jeg bruker å si at X er den perfekte eksmannen. *s* Skulle ønske du hadde det greiere med din eks. Men han høres ikke ut som noen kjekk mann. 0 Siter
Gjest dustedama Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Men dere bruker vel ikke nøkkelen i tide og utide? Ikke i utide! 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 ''Dere er meget flinke og dere er gode foregangseksempler med heldige barn :-)'' Takk for fine ord! Jeg bruker å si at X er den perfekte eksmannen. *s* Skulle ønske du hadde det greiere med din eks. Men han høres ikke ut som noen kjekk mann. Nei, han er helt håpløs. Men jeg har mye bra i livet også heldigvis :-) Prøver å tenke mest mulig på det isteden :-) 0 Siter
Gjest dustedama Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Nei, han er helt håpløs. Men jeg har mye bra i livet også heldigvis :-) Prøver å tenke mest mulig på det isteden :-) Det er en flott egenskap å kunne fokusere på det som er bra. *s* 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Men dere bruker vel ikke nøkkelen i tide og utide? Selvfølgelig ikke. ) Jeg har enda ikke låst meg inn uten avtale. Han har gjort det en gang eller to når ungene skal hente noe, men da har de ringt mens de har vært der og de har visst at jeg ikke er hjemme. Ikke noe problem. ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 ''Dere er meget flinke og dere er gode foregangseksempler med heldige barn :-)'' Takk for fine ord! Jeg bruker å si at X er den perfekte eksmannen. *s* Skulle ønske du hadde det greiere med din eks. Men han høres ikke ut som noen kjekk mann. ''Jeg bruker å si at X er den perfekte eksmannen. *s*'' Jeg pleier å si at:"Eksen min, han har en real eks han!" ;o) 0 Siter
Gjest Melbilla Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 ''Jeg bruker å si at X er den perfekte eksmannen. *s*'' Jeg pleier å si at:"Eksen min, han har en real eks han!" ;o) Og det har jeg ingen problemer med å tro på. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Og det har jeg ingen problemer med å tro på. Jeg er nok ikke alltid like grei, men som eks er jeg veldig grei. ) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Nå er det halvannet år siden eksen flyttet, og vi har også et prima samarbeid. Vi har også nøkler til hverandres leilghet, men de brukes kun dersom poden skal hente noe og den andre er bortreist. Er den andre hjemme melder vi ankomst og ringer på. Også vi feirer bursdager, 17 mai, og jul sammen. Vi har til og med reist på felles ferie med andre vennefamilier begge sommerene etter bruddet. Det med feriering vil jo avslutytes n¨år det kommer nye samboere inn i bildet, men så langt har dette vært fint. 0 Siter
Gjest dustedama Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Nå er det halvannet år siden eksen flyttet, og vi har også et prima samarbeid. Vi har også nøkler til hverandres leilghet, men de brukes kun dersom poden skal hente noe og den andre er bortreist. Er den andre hjemme melder vi ankomst og ringer på. Også vi feirer bursdager, 17 mai, og jul sammen. Vi har til og med reist på felles ferie med andre vennefamilier begge sommerene etter bruddet. Det med feriering vil jo avslutytes n¨år det kommer nye samboere inn i bildet, men så langt har dette vært fint. Glemte det med ferier ja. Vi har også hatt flere fellesferier, også etter at vi fikk nye partnere. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg skulle gjrene ha kjent meg igjen. Men jeg kjenner meg kun igjen på punktet om at eksen har nøkkel til hjemmet mitt. Det er imidlertid fordi han stjeler husnøkkelen til sønnen min sånn at jeg stadig bytter lås... Dere er meget flinke og dere er gode foregangseksempler med heldige barn :-) Det er en grunn til at jeg ikke lar nøkkelen til Junior ligge i skolesekken den uka han er hos pappaen, for å si det sånn... 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Det er en grunn til at jeg ikke lar nøkkelen til Junior ligge i skolesekken den uka han er hos pappaen, for å si det sånn... ''Det er en grunn til at jeg ikke lar nøkkelen til Junior ligge i skolesekken den uka han er hos pappaen, for å si det sånn...'' *Storøyd og stum* 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Det er en grunn til at jeg ikke lar nøkkelen til Junior ligge i skolesekken den uka han er hos pappaen, for å si det sånn... Det er du ikke alene om å fjerne nøkkelen når ungen skal til faren... 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 23. oktober 2008 Skrevet 23. oktober 2008 Glemte det med ferier ja. Vi har også hatt flere fellesferier, også etter at vi fikk nye partnere. Vi feiret både siste jul og påske sammen også vi, og skal campere sammen jula i år også. Poden har sagt at han er glad for at vi er så mye sammen selv om vi er skilt, men faktisk er det sånn at også vi voksne syns det ok - det er ikke noe vi bare 'holder ut' for å glede poden. Den dagen vi føler oss presset kommer vi til å slutte, for jeg tror ungene senser sånne følelser før vi voksne gjør det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.