Gå til innhold

FU: Forhold til eksen.

Anbefalte innlegg

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

10

• mariaflyfly

8

• Lotte :o)

3

• Dorthe

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

''Er det slik at forelskelsen er over og man ønske rnoe mer ut av livet og kjærligheten enn godt samarbeid om barna, og derfor velger å skilles?''

Kan selvsagt bare svare for meg selv. Her hos oss var det slik at vi gikk i de klassiske fellene med ikke å prioritere hverandre. Vi levde liksom hvert vårt liv. Vi giftet oss svært unge, og personlighetene våres var vel ikke helt "utviklet". Som årene gikk viste det seg at ulikhetene ble større og større. Vi hadde ikke noen felles mål, drømmer, visjoner. (Annet enn at vi har felles drømmer for barna våre). På det verste føltes det som om det bare var barna og gjelden vi hadde til felles.....

Det er godt mulig at vi med skikkelig veiledning kunne ha funnet ut av det. Vi gjorde noen forsøk uten å lykkes. Dette er ting vi egentlig har jobbet med i åresvis. Å ikke få det til føles på mange måter som et skikkelig nederlag. Samtidig så tror jeg at både han og jeg har det bedre nå. Dette tror jeg kommer våre barn til gode på sikt.

Det har vært en lang og langsom prosess å gå hver til sitt. Og det var hverken noen enkel eller lettvint løsning.

Til slutt handler det vel om at vi bare har ett liv og at vi skylder oss selv og våre barn å gjøre det beste ut av det.

Ok, takk for svar. Så dere "slapp" en opprivende skilsmisse med gjensidige beklagelser og bitre følelser, kanskje?

Gjest dustedama
Skrevet

Ok, takk for svar. Så dere "slapp" en opprivende skilsmisse med gjensidige beklagelser og bitre følelser, kanskje?

''Så dere "slapp" en opprivende skilsmisse med gjensidige beklagelser og bitre følelser, kanskje''

Det gjorde vi. Det har vært mange såre og vonde føleleser underveis. Og en del beklagelser. Men lite slemme beskyldninger og bitre følelser heldigvis.

Så alt i alt har vi vært siviliserte og klart å svelge noen kameler iblant, for våre barns skyld.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Det er en grunn til at jeg ikke lar nøkkelen til Junior ligge i skolesekken den uka han er hos pappaen, for å si det sånn...

Jepp - etter tredje låsskiftet har vi sluttet med det vi også. Litt styr - måtte alltid være noen hjemme når han kom fra skolen etter samværsdagene, men billigere enn nye låser.

Nå er det ikke noe tema lenger, heldigvis.

Skrevet

Strengt tatt så tror jeg vel innerst inne at det ikke er nødvendig, men jeg er ikke helt sikker, så da bare blir det sånn. ;)

Jeg vet det er nødvendig jeg :o)

Gjest Melbilla
Skrevet

Du vet hvordan småguttene på barneskolen ikke visste hvordan de skulle vise at de likte ei jente, men dro henne i fletta og sånt for å få oppmerksomhet? ;o)

Vi får håpe han vokser det av seg etterhvert.

Skrevet

Jepp - etter tredje låsskiftet har vi sluttet med det vi også. Litt styr - måtte alltid være noen hjemme når han kom fra skolen etter samværsdagene, men billigere enn nye låser.

Nå er det ikke noe tema lenger, heldigvis.

I tillegg har man selvfølgelig sørget for å ha kontroll på nøklene, slik at det ikke bare er å låne en og dra og kopiere på et hvilket som helst sted? Jah? Samt sørge for at du og ingen andre kan bestille nye kopier, og at dette ikke kan gjøres via telefon, mail eller fax, kun ved personlig oppmøte? Jah?

;)

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

I tillegg har man selvfølgelig sørget for å ha kontroll på nøklene, slik at det ikke bare er å låne en og dra og kopiere på et hvilket som helst sted? Jah? Samt sørge for at du og ingen andre kan bestille nye kopier, og at dette ikke kan gjøres via telefon, mail eller fax, kun ved personlig oppmøte? Jah?

;)

Seff - en er jo ikke amatør.

Men jeg er litt skuffet her - har du ikke ekstra låser på alle dører som kun du har nøkkel til i tillegg? Har det også jeg så jeg vet at det ikke går an å komme inn her på natta :-)

Skrevet

Seff - en er jo ikke amatør.

Men jeg er litt skuffet her - har du ikke ekstra låser på alle dører som kun du har nøkkel til i tillegg? Har det også jeg så jeg vet at det ikke går an å komme inn her på natta :-)

Jo, man må selvfølgelig ha nøkkel for å komme inn verandadøra! Altså må man knuse noe for å komme inn om natta.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Jo, man må selvfølgelig ha nøkkel for å komme inn verandadøra! Altså må man knuse noe for å komme inn om natta.

Det høres bra ut ja :-)

Jeg har en ekstra lås på ytterdøra også som kun jeg har nøkkel til. Mens jeg bodde alene var det er grei måte å få sove godt på siden jeg da visste at det ikke gikk an å komme seg inn.

Men det hendte jo det hadde vært noen her med stjålet nøkkel på dagtid et par ganger da. Ble heldigvis slutt på det etter at jeg fikk alarm på huset :-)

Gjest Elextra
Skrevet

''Så dere "slapp" en opprivende skilsmisse med gjensidige beklagelser og bitre følelser, kanskje''

Det gjorde vi. Det har vært mange såre og vonde føleleser underveis. Og en del beklagelser. Men lite slemme beskyldninger og bitre følelser heldigvis.

Så alt i alt har vi vært siviliserte og klart å svelge noen kameler iblant, for våre barns skyld.

Høres bra ut :)

Skrevet

Jeg har en ekstra lås på ytterdøra også som kun jeg har nøkkel til. Mens jeg bodde alene var det er grei måte å få sove godt på siden jeg da visste at det ikke gikk an å komme seg inn.

Men det hendte jo det hadde vært noen her med stjålet nøkkel på dagtid et par ganger da. Ble heldigvis slutt på det etter at jeg fikk alarm på huset :-)

Det fungerer å la nøkkelen stå i låsen på innsiden også. Ihvertfall hos meg.

Skrevet

''Ble heldigvis slutt på det etter at jeg fikk alarm på huset :-)

''

*knegg* Flinke Gulla! :D

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Det fungerer å la nøkkelen stå i låsen på innsiden også. Ihvertfall hos meg.

Har vindu ved siden av og døra så langt unna at jeg var redd jeg ikke skulle høre om det skjedde noe, så det ble en billig medisin for søvn med en lås til :-)

Men nå har vi heldigvis en mann i huset så nå sover vi godt.

Er ikke rødstrømpe på alle fronter merker jeg :-)

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

''Ble heldigvis slutt på det etter at jeg fikk alarm på huset :-)

''

*knegg* Flinke Gulla! :D

Og nå holder vi oss med en mann her også etter at drømmeprinsen flyttet inn, så nå skulle det nok mye til før det blir aktuelt å være morsom :-)

Skrevet

Vi har ikke nøkler til hverandres hjem, men han vet hvor han skal kikke etter dem om han ønsker å hente/levere noe. :o)

Samarbeidet med ungene går kjempe bra - så lenge vi ikke diskuterer penger.

Han kjøper vår/sommer klær og eg høst/vinterklær.

Ve er flinke å stille opp som "barnevakter" om en av oss må på jobbreise eller noe.

Informasjon og statusrapport om ungene gis ofte. Ringes av og til for å utveksle erfaringer og tanker. Stort sett er vi stolte over hvor flotte unger vi har.

Vi samarbeider å arrangere barnebursdager sammen, og jammen kommer han også med morsdags presang til meg hver søndag.

På forestillinger og foreldremøter går vi sammen - gjerne at både hans samboer og mor blir med.

Gjest dustedama
Skrevet

Vi har ikke nøkler til hverandres hjem, men han vet hvor han skal kikke etter dem om han ønsker å hente/levere noe. :o)

Samarbeidet med ungene går kjempe bra - så lenge vi ikke diskuterer penger.

Han kjøper vår/sommer klær og eg høst/vinterklær.

Ve er flinke å stille opp som "barnevakter" om en av oss må på jobbreise eller noe.

Informasjon og statusrapport om ungene gis ofte. Ringes av og til for å utveksle erfaringer og tanker. Stort sett er vi stolte over hvor flotte unger vi har.

Vi samarbeider å arrangere barnebursdager sammen, og jammen kommer han også med morsdags presang til meg hver søndag.

På forestillinger og foreldremøter går vi sammen - gjerne at både hans samboer og mor blir med.

''jammen kommer han også med morsdags presang til meg hver søndag.''

Det hørtes ut som en dyr affære! ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...