Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget plutselig en pakke i posten, men en cd, en Grand Prix cd faktisk, fra Homeenter club," velkommen som medlem, nå kommer Cathrine Mooholts cd i posten hvilken som helst dag, osv", dæven, jeg har da aldri meldt meg inn i noen musikk klubb!!

Hva har skjedd her tro?

Sendte mail om meldte meg ut selvfølgelig, men surt med den cden, jeg ødela innpakninga skikkelig da, så den kastet jeg, men har ikke lyst å betale for den cden, kan ikke i min villeste fantasi se for meg at jeg kommer å høre på den!

Sånt irriterer meg, argh...

Gjest Astroide
Skrevet

Trokke du trenger betale noe som noen har sendt deg uoppfordret.

Så jeg på tv'n en gang.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Dette heter negativt salg og er forbudt ved lov. Du trenger ikke betale for den cd'en.

Skrevet

Hvis noen hadde skrevet brev til meg om at jeg snart fikk Katrine Moholts CD i posten, ville jeg anmeldt dem for trusler. Huttetu.

Skrevet

Hvis noen hadde skrevet brev til meg om at jeg snart fikk Katrine Moholts CD i posten, ville jeg anmeldt dem for trusler. Huttetu.

*ler høyt* Genial kommentar.

Skrevet

Dette heter negativt salg og er forbudt ved lov. Du trenger ikke betale for den cd'en.

Men regner med det kommer purringer å masse styr, det vet jeg ikke om jeg gidder for 74 kroner altså, men forferdelig ergelig å betale da, kunne jo brukt de pengene på noe annet...

Skrevet

Du kan så si, he-he, jublet veldig lite over den cden fra den internasjonale Grand Prix finalen og jeg da, nå skal ikke jeg skryte over en stor og bra musikksamling, men akkurat disse to er det jo flaut om noen finner.

Var inne på min side og det sto at Moholt cden var ferdig, men aner ikke om den er sendt da!

Ble sur mail til de skyldige i dag da, venter spent på svar!

AneM1365380603
Skrevet

Mannen min slapp å betale for noen karboblokker som på mystisk vis kom dalende i postkassen.

Skrevet

Mannen min slapp å betale for noen karboblokker som på mystisk vis kom dalende i postkassen.

Da håper jeg at jeg slipper å betale jeg også, ba om å få kopi av innmeldingspapirene mine i dag, så får vi se.

Det først som slo meg var at noen hadde gjort dette på tull, men slo det fra meg, sånt gjør man da ikke!

AneM1365380603
Skrevet

Da håper jeg at jeg slipper å betale jeg også, ba om å få kopi av innmeldingspapirene mine i dag, så får vi se.

Det først som slo meg var at noen hadde gjort dette på tull, men slo det fra meg, sånt gjør man da ikke!

Vi lurte også på om noen hadde gjort det på tull, men syntes nesten det var litt usannsynlig. Jeg tviler på at noen av vennene våre har slik humor.

Jeg ringte til firmaet og ba dem finne bestillingen vår. Den fant de selvsagt ikke, så da sa dem at vi kan beholde varen.

Det er likevel irriterende pga ekstraarbeidet dette medfører.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Men regner med det kommer purringer å masse styr, det vet jeg ikke om jeg gidder for 74 kroner altså, men forferdelig ergelig å betale da, kunne jo brukt de pengene på noe annet...

Du tar én telefon og forteller at du vil ha en bekreftelse i posten på at du ikke er dem skyldig fem øre og forteller dem at med mindre denne foreligger øyeblikkelig så anmelder du forholdet. Dette er faktisk forbudt og det er helt utrolig at det går an å bli så frekke.

Jeg er en jente
Skrevet

Kanskje du kan prate med forbrukerrådet også for å få gode råd? Da får du konkret info om dine rettigheter i en slik sak. Ser at du allerede har fått flere bra innspill her inne også.

Det er jo også en mulighet for at noen på "moro" har bestilt dette i ditt navn?

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg fikk engang en innmelding pakke fra et firma som sendte ut matoppskrifter i posten, sådanne ark til å sette inn i en perm. I velkomstbrevet sto det "velkommen som medlem for de som liker kinesisk mat".

Vi liker kinesisk mat, så jeg skrev brev til avsenderfirmaet og sa i fra, og spurte etter adressen som jeg kunne returnere det mottatte innhold.

Jeg hørte aldri mer fra de.

Send brev, i stedet for å ringe, for da har du dokumentasjon.

Skrevet

Du burde faktisk ikke ødelagt innpakkingen. Men ettersom du ikke har bestilt den, så skal du heller ikke betale for den.

Skrevet

Du burde faktisk ikke ødelagt innpakkingen. Men ettersom du ikke har bestilt den, så skal du heller ikke betale for den.

Hah, fikk svar fra kundeservice nå, jeg skrev mail til dem i går og ville vite hvordan jeg var innmeldt og at jeg ville ha kopi på det.

Papirene kunne jeg ikke få før saken var politianmeldt faktisk, det må jeg si! Det er jo papirer jeg angivelig skulle fyllt ut, så virker helt teit at jeg må ha anmeldt forholdet for å få tilgang til mine egne papirer?

Men antageligvis har jeg blitt innmeldt via en konkurranse, og jeg svarer aldri på konkurranser, dessuten var ikke navnet mitt korrekt heller, så jeg har iallefall ikke gjort dette selv!

Jeg kunne sende varen i retur i henhold til angrefristen, og ville da bli utmeldt, men jeg sendte jo mail og meldte meg ut!!!Åpenbart er jeg medlem enda, dette skulle ikke være enkelt!

Jeg har fortsatt ikke bestilt dette medlemskapet, men jeg får all jobben med å komme meg ut av dette, dette liker jeg dårlig altså!

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Hah, fikk svar fra kundeservice nå, jeg skrev mail til dem i går og ville vite hvordan jeg var innmeldt og at jeg ville ha kopi på det.

Papirene kunne jeg ikke få før saken var politianmeldt faktisk, det må jeg si! Det er jo papirer jeg angivelig skulle fyllt ut, så virker helt teit at jeg må ha anmeldt forholdet for å få tilgang til mine egne papirer?

Men antageligvis har jeg blitt innmeldt via en konkurranse, og jeg svarer aldri på konkurranser, dessuten var ikke navnet mitt korrekt heller, så jeg har iallefall ikke gjort dette selv!

Jeg kunne sende varen i retur i henhold til angrefristen, og ville da bli utmeldt, men jeg sendte jo mail og meldte meg ut!!!Åpenbart er jeg medlem enda, dette skulle ikke være enkelt!

Jeg har fortsatt ikke bestilt dette medlemskapet, men jeg får all jobben med å komme meg ut av dette, dette liker jeg dårlig altså!

Du kan bare ignorere dem til døde også - det er de som må bevise at du har bestilt noe.

Skrevet

Hvis de sier du må melde dem til politiet for å få tilgang til papirene dine så gjør det da vel - de ber jo formelig om det! ;o)

Skrevet

Det hadde ikke jeg giddet.

De har sendt et krav til deg. Du bestrider kravet. (Mail fra deg i går). Nå er bevisbyrden hos dem!!!) Send ny mail og si at du ser deg ferdig med saken og ikke gjøre noe mer med den.

De har gjort en feil, og må rydde opp. Om du skulle få videre krav fra et inkassoselskap får du sende kopi av mailkommunikasjon til dem. Du får ingen betalingsanmerkning for dette. (Før saken går videre)

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Det hadde ikke jeg giddet.

De har sendt et krav til deg. Du bestrider kravet. (Mail fra deg i går). Nå er bevisbyrden hos dem!!!) Send ny mail og si at du ser deg ferdig med saken og ikke gjøre noe mer med den.

De har gjort en feil, og må rydde opp. Om du skulle få videre krav fra et inkassoselskap får du sende kopi av mailkommunikasjon til dem. Du får ingen betalingsanmerkning for dette. (Før saken går videre)

De kan heller ikke sette igang inkasso med opptrapping osv sålenge hun bestrider kravet. Dermed skjer det ingen verdens ting med beløpet heller - og det blir opp til firmaet som vil svindle henne å bevise at hun har bestilt noe. Og attpåtil stavet navnet sitt feil....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...