Gå til innhold

Det å gi av seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett noen runder med Big Give med Operah på tv3 denne høsten. Jeg blir inspirert. Noen som ser serien?

Hva om vi kunne hjelpe andre mennesker. Det trenger ikke koste noe. De ringer på dører til fremmede folk og spør om det er noe de kan gjøre for dem. Jeg synes det er så supert! Dere som stadig gjør noe for andre kan jo gjøre litt ekstra for noen som ikke hadde ventet det?

Akkurat det å ringe på fremmedes dører kan jo være så som så. De har jo tross alt kamera med seg.. Men tenk over om det er noen dere kunne tenke dere å hjelpe, eller overraske med hjelp. Det koster så lite. Jeg håper jeg kan skrive inn en melding her i morgen. Dagen er litt uten plan foreløpig :)

*Heng med!*

Dette er kanskje en drøm, men det hadde vært morro om vi heiv oss rundt litt ;)

Skrevet

I dag har jeg hjelpt en mor å oppdra sin meget ufordragelige, usmakelige og plagsomme sønn...

Lurer på om hun satt pris på det ;0)

Hihi!

Man skulle bli flinkere til å hjelpe hverandre!

Gjest her kan du gi en hjelpende hånd
Skrevet

Om en ikke renner ned døra til ukjente så kan en jo feks melde seg hos Overformynderiet og stille opp som hjelpeverge for noen, registrere seg hos Røde Kors, Blå Kors eller Frivillighetssentralen og være en støttekontakt/besøksvenn. Mange kommuner mangler også besøkshjem for barn og støttekontakter.

Skrevet

Om en ikke renner ned døra til ukjente så kan en jo feks melde seg hos Overformynderiet og stille opp som hjelpeverge for noen, registrere seg hos Røde Kors, Blå Kors eller Frivillighetssentralen og være en støttekontakt/besøksvenn. Mange kommuner mangler også besøkshjem for barn og støttekontakter.

Jeg mente ikke det, du misforstod. Men det er jo greit å ha listen over hvem som trenger heltidhjelp da :)

Prøve å glede noen i hverdagen, noen som ikke forventer noenting av noen. Det tror jeg er givende også for den som gjørr noe :)

Skrevet

I dag har jeg hjelpt en mor å oppdra sin meget ufordragelige, usmakelige og plagsomme sønn...

Lurer på om hun satt pris på det ;0)

Hihi!

Man skulle bli flinkere til å hjelpe hverandre!

Så du har hatt en utblåsning i dag ja. Noen ganger må vi det også ;)

Skrevet

Så du har hatt en utblåsning i dag ja. Noen ganger må vi det også ;)

He,he, blir bare så irritert...Ungen plager livet av alle andre, men foreldrene reagerer ikke! At det er mulig!!

Skrevet

He,he, blir bare så irritert...Ungen plager livet av alle andre, men foreldrene reagerer ikke! At det er mulig!!

Ingenting overrasker meg lenger..

Skrevet

Noen driver med fri oppdragelse.....til oss andres ergelse.

Skrevet

Næh. Jeg gir så mye av meg selv hele tida at det orker jeg ærlig talt ikke. Jeg synes noen andre kan gjøre noe for meg denne gangen:)

Forresten, hvis noen ringte på døra og gliste fra øre til øre og spurte om jeg ville ha hjelp til noe ville jeg trodd de var misjonærer eller utsendt av Torsdagsklubben eller noe. Jeg hadde fått panikk og slengt igjen døra.

Skrevet

Noen driver med fri oppdragelse.....til oss andres ergelse.

Etter at jeg hadde brølt noen ganger, og en kamerat av meg tok han, kom moren tustende opp.. Usj, hadde lyst å riste både moren og ungen.. :0/

Skrevet

Kun hvis jeg blir _veldig_ kåt og desperat, skal jeg gjøre det. Og da vet jeg hvilken dør jeg skal ringe på, haha!

Gjest her kan du gi en hjelpende hånd
Skrevet

Jeg mente ikke det, du misforstod. Men det er jo greit å ha listen over hvem som trenger heltidhjelp da :)

Prøve å glede noen i hverdagen, noen som ikke forventer noenting av noen. Det tror jeg er givende også for den som gjørr noe :)

Det er ikke noe heltidsjobb å være støttekontakt, besøksvenn, besøkshjem eller hjelpeverge. Noen timer pr uke er nok.

Skrevet

Jeg synes knapt nok jeg har tid til å gjøre det skulle gjort for meg selv og mine nærmeste så hvordan jeg skulle fått skviset inn gode gjerninger for ukjente må guderne vite...

Skrevet

Næh. Jeg gir så mye av meg selv hele tida at det orker jeg ærlig talt ikke. Jeg synes noen andre kan gjøre noe for meg denne gangen:)

Forresten, hvis noen ringte på døra og gliste fra øre til øre og spurte om jeg ville ha hjelp til noe ville jeg trodd de var misjonærer eller utsendt av Torsdagsklubben eller noe. Jeg hadde fått panikk og slengt igjen døra.

*lol* ja du sier noe der :) Men det ser vi i programmet også, de er skeptiske i starten.

Skrevet

Det er ikke noe heltidsjobb å være støttekontakt, besøksvenn, besøkshjem eller hjelpeverge. Noen timer pr uke er nok.

jepp, det forstod jeg .Engangstilfeller tenker jeg nok på :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1224789707' post='3994188]

Kun hvis jeg blir _veldig_ kåt og desperat, skal jeg gjøre det. Og da vet jeg hvilken dør jeg skal ringe på, haha!

Jau jau haha, det er jo en måte å gi på det også :) Men du har han vel hjemme nå??

Skrevet

Jeg synes knapt nok jeg har tid til å gjøre det skulle gjort for meg selv og mine nærmeste så hvordan jeg skulle fått skviset inn gode gjerninger for ukjente må guderne vite...

Det trenger ikke ta lange tia vettu. Bær noens varer, eller strø sand på ei trapp osv :)

Skrevet

Det trenger ikke ta lange tia vettu. Bær noens varer, eller strø sand på ei trapp osv :)

Jeg hjelper folk i jobben min da. :o) Og om jeg ser noen som trenger hjelp til sånt småtteri og jeg har en hånd ledig og sånt så hjelper jeg jo til.

Skrevet

Jau jau haha, det er jo en måte å gi på det også :) Men du har han vel hjemme nå??

Reiste i dag...

Skrevet

Jeg har brukt opp den lille energien jeg hadde på å dusje og å komme meg til legen i dag, så jeg kan ikke helt se at jeg har noe overskudd til å hjelpe andre...

Dessuten hadde jeg blitt temmelig skeptisk selv hvis noen hadde ringt på døra her, og spurt om de skulle hjelpe meg med noe:-0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...