Gå til innhold

fastbrente stekeplater

Gjest vil så gjerne at de skal se ut som nye

Anbefalte innlegg

Gjest vil så gjerne at de skal se ut som nye
Skrevet

Jeg skal gjøre storrent på kjøkkenet. I den anledning så er mine stekebrett i komfyren stygge å se på. Har prøvd med stålull, men det hjelper ikke.

Er det noen her inne som har et superråd å dele med seg?

Skrevet

Gni inn med grønnsåpe og sett dem i kald komfyr, sett ovnen på 100 grader og la dem stå inni med grønnsåpa ti ovnen har gått opp. Skal i alle fall funke på selve stekeovnen.

Og så bruker du bakepapir heretter. ;o)

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Gni inn med grønnsåpe og sett dem i kald komfyr, sett ovnen på 100 grader og la dem stå inni med grønnsåpa ti ovnen har gått opp. Skal i alle fall funke på selve stekeovnen.

Det skal jeg prøve også :-)

Jeg bruker alltid bakepapir, men det trekker alltid noe gjennom hvis jeg lager pizza feks :-(

Skrevet

Det skal jeg prøve også :-)

Jeg bruker alltid bakepapir, men det trekker alltid noe gjennom hvis jeg lager pizza feks :-(

Et annet tips er å legge platene i en balje eller badekaret med masse oppvaskmaskinmiddel og varmt vann, men det krever en del plass da...

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Et annet tips er å legge platene i en balje eller badekaret med masse oppvaskmaskinmiddel og varmt vann, men det krever en del plass da...

Plassen er jo greit nok, men oppvaskmaskinsåpe skader vel emaljen på badekaret?

Skrevet

Plassen er jo greit nok, men oppvaskmaskinsåpe skader vel emaljen på badekaret?

''Plassen er jo greit nok, men oppvaskmaskinsåpe skader vel emaljen på badekaret?''

Gjør den?

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

''Plassen er jo greit nok, men oppvaskmaskinsåpe skader vel emaljen på badekaret?''

Gjør den?

Mente det sto på pakken at den ikke skulle i kontakt med emalje jeg, men det er godt mulig jeg er helt på jordet nå da. Har visstnok skjedd før også det...

Skrevet

Mente det sto på pakken at den ikke skulle i kontakt med emalje jeg, men det er godt mulig jeg er helt på jordet nå da. Har visstnok skjedd før også det...

Jeg aner ikke, har ikke prøvd det selv. :o)

Skrevet

Jeg synes det er greit å bruke kerafix på de platene også. Gnir det inn og lar det stå en stund før det gnis av..... Så beskytter det litt i tillegg.

Skrevet

Hørtes lurt ut i forhold til at den sprayen med stekovnsrens ser litt giftig ut spør du meg. Har du prøvd dette tipset selv?

Skrevet

Hørtes lurt ut i forhold til at den sprayen med stekovnsrens ser litt giftig ut spør du meg. Har du prøvd dette tipset selv?

Jeg har prøvd det i selve stekeovnen, funker bra der.

Gjest vil så gjerne at..
Skrevet

Hjelpe og trøste, jeg prøvde dette og glemte ovnen. Dermed ble den riktig så god og varm og røkla like godt hele huset!

Så nå stinker det såpelukt over alt flere timer etter...

Det hjalp ikke på stekeplatene, men jeg fikk vasket av litt inni komfyren ihvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...