Gå til innhold

Muslimer og svinekjøtt - haster litt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

FN-dagen feires i barnehagen i dag og det skal være koldtbord fra kl 16.

Alle skal ha med en kaldrett som er typisk for deres land.

Jeg har laget lefseruller med spekeskinke og med røkelaks. Kan de ligge på hver sin side av samme fat eller er det sånn at skinka og fisken ikke bør ha vært i nærheten av hverandre?

Skrevet

Aner ikke, men jeg vet at noen/mange/alle muslimer ikke vil grille sine kyllingpølser på samme grill som vi griller svinepølser - ihvertfall hadde noen i sønnens klasse med seg grillspyd som de festet pølsa i og holdt over grillen da vi hadde et familiearrangement.

Så kanskje best å legge det på to fat?

Skrevet

Aner ikke, men jeg vet at noen/mange/alle muslimer ikke vil grille sine kyllingpølser på samme grill som vi griller svinepølser - ihvertfall hadde noen i sønnens klasse med seg grillspyd som de festet pølsa i og holdt over grillen da vi hadde et familiearrangement.

Så kanskje best å legge det på to fat?

Ja, det stemmer jo... nå husker jeg det fra grillfesten i sommer. Det var to griller hvor den ene var merket med halal.

Bais, det blir dobbelt så mye å bære på :-p

Skrevet

Ja, det stemmer jo... nå husker jeg det fra grillfesten i sommer. Det var to griller hvor den ene var merket med halal.

Bais, det blir dobbelt så mye å bære på :-p

Skjønner;-)

Du får skaffe deg et slags etasjefat eller lignende. Egentlig ser jeg for meg at dette burde inspirere Tupperware til en ny serie - de som har så mange praktiske anordninger for ditten og datten: En to-etasjes bære-med-seg-koldtbord-mat til bruk i flerkulturelle sammenhenger;-)

Skrevet

Skjønner;-)

Du får skaffe deg et slags etasjefat eller lignende. Egentlig ser jeg for meg at dette burde inspirere Tupperware til en ny serie - de som har så mange praktiske anordninger for ditten og datten: En to-etasjes bære-med-seg-koldtbord-mat til bruk i flerkulturelle sammenhenger;-)

Hehe, du får sende en mail :-p

Takk for hjelpen!

Skrevet

Det hadde jeg gitt faen i. Det er de som har slike tullete regler og jeg hadde ikke gjort masse ekstraarbeid helt unødvendig pga regler som egentlig ikke har noe med religion å gjøre i det hele tatt.

Ville de ikke spist det jeg hadde med så synd for dem.

Skrevet

Det hadde jeg gitt faen i. Det er de som har slike tullete regler og jeg hadde ikke gjort masse ekstraarbeid helt unødvendig pga regler som egentlig ikke har noe med religion å gjøre i det hele tatt.

Det er jo også en holdning å proklamere på en skole/i en barnehage på FN-dagen ;) Tid og sted, petter smart. Tid og sted.

Gjest aldri----..i verden
Skrevet

Det hadde jeg ikke brydd meg om. Basta!

Skrevet

Det er jo også en holdning å proklamere på en skole/i en barnehage på FN-dagen ;) Tid og sted, petter smart. Tid og sted.

*lol* Ja, tidspunkt og type arrangement gjør jo det standpunktet ekstra håpløst;-)

Skrevet

Du kan drite i akkurat hva du vil for meg :-)

Jeg syns ikke det er så problematisk å ta hensyn til andre.

Skrevet

Jeg hadde lagt dem på to forskjellige fat

Jeg endte opp med å legge dem på samme fat likevel, men skilte dem med en salat i midten.

Laksen gikk ned på høykant av både muslimer og andre :-)

Skrevet

Du kan drite i akkurat hva du vil for meg :-)

Jeg syns ikke det er så problematisk å ta hensyn til andre.

Jeg liker at folk gidder å ta hensyn:-) Tenker at verden blir litt bedre av det.

Gjest Lovelene
Skrevet

og du er fortsatt ikke rasist... nei nei...

Trangsynt er du i allefall.

Skrevet

Jeg liker at folk gidder å ta hensyn:-) Tenker at verden blir litt bedre av det.

Enig med du :)

Skrevet

Jeg endte opp med å legge dem på samme fat likevel, men skilte dem med en salat i midten.

Laksen gikk ned på høykant av både muslimer og andre :-)

Men det hørtes jo helt greit ut :o)

Det skal jeg huske på.

Skrevet

Og de som krever dette av oss er jo så flinke til å ta hensyn til oss og vår kultur.....

Selv ikke når de kommer hit er de villige til å tilpasse seg.

Skrevet

og du er fortsatt ikke rasist... nei nei...

Trangsynt er du i allefall.

Du er altså en av dem som ikke aner hva ordet rasist betyr.

Når ble muslimer en egen rase? Det fins svarte, hvite, gule og brune muslimer (muligens også andre farger).

Jeg har ingenting imot hudfargen deres. Jeg liker bare ikke folk som kommer hit til Norge og stiller masse krav. De krever at vi respekterer dem og deres ukultur, mens de selv ikke er villige til å tilpasse seg.

Skrevet

Det har du selvfølgelig rett i, og jeg hadde neppe gjort det i akkurat dette tilfellet. Jeg kan godt fronte mine meninger, men jeg dytter ikke barn foran meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...