Gå til innhold

Hva heter sangen - runde 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ganske mange år siden hadde Enigma en veldig stemningsfull sak med gregorianske munker. De har jo brukt det ved mange anledninger, men sangen jeg mener var en av signatursangene deres som gjorde dem kjent for alvor for min del.

Driver og laster ned musikk til ei stemningsspilleliste på MP3'n, og morsan - denne gangen kan du vinne!

Skrevet

He he... siden forrige tråd har jeg vært litt flåklypa-bissi. Først så jeg ferdig Multicyde, og så klikket jeg på den nedenfor for p se kortversjonen av flåklypa med engelsk språk...;-)

Be right back...

Skrevet

Er det Return to Innocence du mener?

http://www.youtube.com/watch?v=-JpJjsHgYHA

Jess!

En liten tastelengde bak i forrige runde, men denne runden topper du!

Gubben bare rister på hodet. I dag forstår han endelig - etter at jeg har vært på dol i nærmere ti år - hvorfor jeg gidder å bruke tid på disse sidene ;)

Skrevet

Jess!

En liten tastelengde bak i forrige runde, men denne runden topper du!

Gubben bare rister på hodet. I dag forstår han endelig - etter at jeg har vært på dol i nærmere ti år - hvorfor jeg gidder å bruke tid på disse sidene ;)

:-) Det går ganske fort å søke på youtube og google, da:-)

Skrevet

:-) Det går ganske fort å søke på youtube og google, da:-)

Sant nok - jeg syns bare jeg hadde for magert grunnlag til å søke der.

Aliza1365380759
Skrevet

Det er ikke gregorianske munker i "Return to Innocence", men taiwanske aboriginere. Æres de som æres bør! :-)

Skrevet

Det er ikke gregorianske munker i "Return to Innocence", men taiwanske aboriginere. Æres de som æres bør! :-)

Sant nok - jeg hørte at det var feil med gregoriansk i dette tilfellet :) Og sangen deres var fasinerende lik joik. Så nå har jeg lett fram litt bra joik også for anledninga.

Skrevet

Sant nok - jeg hørte at det var feil med gregoriansk i dette tilfellet :) Og sangen deres var fasinerende lik joik. Så nå har jeg lett fram litt bra joik også for anledninga.

''Sant nok - jeg hørte at det var feil med gregoriansk i dette tilfellet :) ''

Tenkte det samme selv da jeg hørte den:-)

Men jeg skrev inn bare enigma i søkefeltet på youtube, og da det kom opp ulike treff, var det "Return to Innocence" som hørtes mest kjent ut.

Enig i at det ligner litt på joik:-)

Skrevet

''Sant nok - jeg hørte at det var feil med gregoriansk i dette tilfellet :) ''

Tenkte det samme selv da jeg hørte den:-)

Men jeg skrev inn bare enigma i søkefeltet på youtube, og da det kom opp ulike treff, var det "Return to Innocence" som hørtes mest kjent ut.

Enig i at det ligner litt på joik:-)

Gubben og jeg har storkosa oss på youtube i kveld. Har vært igjennom store deler av det musikalske åttitallet. Men nå er det natta!

Skrevet

Gubben og jeg har storkosa oss på youtube i kveld. Har vært igjennom store deler av det musikalske åttitallet. Men nå er det natta!

youtube er superkult:-)

God natt! :-)

Aliza1365380759
Skrevet

Da kan jeg anbefale Adjagas med Mun Ja Mun og Adjagas med Suvvi Ijat. Jeg liker i alle fall de to veldig godt, så det kan kanskje være verdt å sjekke ut? :-)

Skrevet

Da kan jeg anbefale Adjagas med Mun Ja Mun og Adjagas med Suvvi Ijat. Jeg liker i alle fall de to veldig godt, så det kan kanskje være verdt å sjekke ut? :-)

Adjagas er allerede med :) Har lånt meg en cd med transjoik også i dag, som jeg skal rippe.

Aliza1365380759
Skrevet

Adjagas er allerede med :) Har lånt meg en cd med transjoik også i dag, som jeg skal rippe.

Flott! Høres ut som du har fått fatt i mye bra musikk nå! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...