Gå til innhold

Alternativ til kaffe i glasur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bake sjokoladekake som sønnen min skal ha med i barnehagen. I glasueren er det 1 dl kaffe. Finnes det noe som ikke smaker kaffe som jeg kan erstatte dette med? De fleste barna liker denne glasuren, men det er også noen som ikke liker den. Kan jo selvfølgelig la være å ta glasur på hele kaka, men...

Noen som vet?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg vet ikke hva du kan erstatte med, men hvorfor ikke ta en annen oppskrift på glasur, uten kaffe?

Kjøpe en pose med glasur?

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1224923164' post='3995130]

Jeg vet ikke hva du kan erstatte med, men hvorfor ikke ta en annen oppskrift på glasur, uten kaffe?

Kjøpe en pose med glasur?

Fordi resten er så veldig godt :o)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Fordi resten er så veldig godt :o)

Hva er i den da? Har du prøvd og lage den uten kaffe?

Jeg hadde sikkert laget med kaffe jeg, og dem som ikke likte glasuren, de fikk skrape den av.

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg lager glasur med kaffe, men beskjeden mengde slik at kaffesmaken ikke blir for dominerende. Alle liker denne glasuren og den smaker lite av kaffe. 2-3 ss kaffe er nok.

Skrevet

Nugatti Air er genialt som glasur på barnasjokoladekake. Ikke bland den med noe annet, den er fin som den er.

Gjest soyabønner
Skrevet

Kan du ikke bare droppe kaffen? Må den erstattes med noe?

Skrevet

Kan du ikke bare droppe kaffen? Må den erstattes med noe?

Trenger 1 dl med væske...

Skrevet

Nugatti Air er genialt som glasur på barnasjokoladekake. Ikke bland den med noe annet, den er fin som den er.

Takk for godt tips. Poenget i denne oppskriften er at når kaka er nystekt skal det stikkes mange hull i den - og så skal glasuren som er gangske tyntflytende trekke ned i kaka. Den blir supersaftig :o)

Skrevet

Jeg lager glasur med kaffe, men beskjeden mengde slik at kaffesmaken ikke blir for dominerende. Alle liker denne glasuren og den smaker lite av kaffe. 2-3 ss kaffe er nok.

Det har jeg også gjort tidligere, men dette er en spesiell oppskrift. Alt bortsett fra kaffesmaken er supert. Glasuren skal være veldig tynn før den tykner - eller stivner.

Gjest soyabønner
Skrevet

Trenger 1 dl med væske...

vann uten kaffe. (Traktet kaffe er jo bare kaffe og vann) Eller gjør selve kaffen mye med konsistensen?

Gjest baremei
Skrevet

Du kan ikke bruke melk, da? Eller appelsinjuice, så blir det appelsinsjokoladesmak?

Skrevet

Kan du ikke bruke sjokolademelk da? Jeg tipper det vil gå like bra. Eller bare melk for den saks skyld, men jeg har en sjokoladekake jeg dynker med den "smak" melken med sjokolade. Deilig :-D

Skrevet

4 egg

6 (5) dl sukker - piskes til eggedosis

350 gr smør

10 dl hvetemel

2 ts natron

2 ts salt

1 ts bakepulver

7 dk kefir

4 ts vaniljesukker

4 dl oboy

- blandes i eggedosisen

175 grader i ca 25 minutter ( jeg synes dette høres lite ut.) Har bare smakt kaka, ikke bakt den

FYLL:

150 gr smør

12 ss oboy

1 pakke melis

4 ts vaniljesukker

1 dl flytende kaffe

Når kaka er nystekt, stikkes det - mange - hull i den med en gaffel. Fyllet strykes på og trekker ned i kaka.

MMmmmmmmm

Skrevet

Har også en glasur som renner ned i hullene på en nystekt kake, men denne er uten kaffe:

100 gram smeltet smør

6 ss melk

2 ss kakao

2 ts vaniljesukker

350 g melis

Denne er snaddergod altså!

Skrevet

Har også en glasur som renner ned i hullene på en nystekt kake, men denne er uten kaffe:

100 gram smeltet smør

6 ss melk

2 ss kakao

2 ts vaniljesukker

350 g melis

Denne er snaddergod altså!

Takk - den skal prøves :o)

Skrevet

skal prøve en med vann og en med melk

...eventuelt veldig tynn kaffe?

Skrevet

...eventuelt veldig tynn kaffe?

jepp - det var lurt. Bare en anelse kaffe :o)

Skrevet

Jeg kutter som regel ut kaffen og hiver i melk i stedet. Er ikke så begeistret for kaffesmaken selv heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...