Gjest Elextra Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Bruker du det muntlig også? Jeg forbinder det med skriftlige tekster, kanskje særlig av juridisk karakter. Nei, bruker det nok lite muntlig, det måtte i så fall være i en noe teoretisk sammenheng. 0 Siter
laban Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 10 rette. Men jeg var glad det sto alternativer - kan hende jeg ville rotet hvis jeg skulle formulert slike setninger selv. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 Merkelig - for meg er det to helt ulike ord, og tvilte ikke på denne, men jeg hadde derimot feil på to helt andre. Jeg leste heller ikke alternativene skikkelig, etter overskriften var jeg bare på jakt etter ordet sondere uten å lese setningene. Hadde jeg tenkt meg om hadde jeg nok sett at det ikke gir mening 'å sondere mellom rett og galt'.. kanskje. :-) Lærte noe nytt, væffal! 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 26. oktober 2008 Skrevet 26. oktober 2008 noen eksempler på "sondre mellom": http://www.google.no/search?hl=nn&q=%22sondre+mellom%22&meta= Jeg ser det ganske tydelig nå, gir jo ingen mening å skulle 'sondere mellom rett og galt'. Men jeg leste ikke setningene skikkelig, det er min unnskyldning. Lærte uansett et nytt begrep ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.