Gjest 8030 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg har et anstrengt forhold til mor. Hun gjør forskjell på meg og søsteren min. Hun har passet mine barn en del,og hjelpt meg ved flere anledninger,og det setter jeg stor pris på. Men hver gang vi møtes,sier hun alltid noe negativt om meg og min veremåte eller t.d noe jeg har.I tillegg så roser hun alltid noe positivt ved søsteren min. Dette går hardt inn på meg,og jeg føler meg mindre verdt. Jeg har tatt dette opp med henne et par ganger,men jeg når ikke fram.Ho blir rasende og forteller enda mer negativt! Jeg unner søsteren min den rosen hun får,men jeg ønsker selv og å høre noe bra.Tror ikke alt er så ille her med oss,som hun vil ha det til. Jeg blir anspent hver gang vi treffes,og lurer på hva jeg skal få høre denne gangen.Etter flere episoder orker jeg ikke mer. Dette er no som har pågått over flere år.Jeg vil nå kutte kontakten med henne,og føler jeg må gjøre det for meg og familien min. Med mine barn er ho snill og gjør ingen forskjell på dem,så jeg ønsker at De kan ha kontakt.Dette kan hun avtale med min mann.Synes det er en vanskelig situasjon, for min søster skal ha barn,og jeg vil ikke noe skal gå ut over henne.Hun har jeg et godt forhold til,og hun vet hva jeg føler og hva jeg tenker å gjøre. Men jeg er redd jeg gjør noe galt,med tanke på mine barn. For hun er ganske bestemt,og hun kan nok finne på å true meg med å ikke se dem. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre? Det går hardt inn på meg,og jeg orker det ikke mer. Hva skal jeg gjøre?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317000-d%C3%A5rlig-forhold-til-mor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest håpløst111 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Oppfordring til deg og alle andre, lag avsnitt!! Forferdelig slitsomt å lese innlegg uten det.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317000-d%C3%A5rlig-forhold-til-mor/#findComment-2603404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pepperbørse Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Etter å ha lest innlegget ditt, synes jeg ikke at du skal kutte kontakten med din mor. Det er tydelig at du søker anerkjennelse fra din mor, og er sjalu på din søster. Dette er følelser som både er naturlig og lov til å ha hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg synes ikke man skal kutte ut nære familiemedlemmer med mindre det er helt nødvendig, og man er klar for det. Du ønsker fremdeles å få noe av henne i form av ros og bekreftelser, da er du vel egentlig ikke klar for et slikt valg. Jeg skjønte ikke det med at synes du måtte kutte ut p.g.a familien din. Du sier jo selv at det fungerer bra for de andre, inkl dine barn. Det er mulig det låser seg litt for dere begge, og at din mor føler seg angrepet når du prøver å snakke med henne. Mødre er hårsåre på slikt. Håper det ordner seg for dere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317000-d%C3%A5rlig-forhold-til-mor/#findComment-2603478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.