Gjest Cellegudinne? Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 Er så lenge siden jeg lærte Excel...har glemt så mye jo:( Hvordan i all verden 1) Slår man sammen flere celler? Altså A1+B1+C1 til å bli en celle? 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 Iden cellen du vil ha summen skriver du =A1+B1+C1 Og da får du summen av tallene i Celle A1, B1, og C1 0 Siter
Gjest celleguidenne? Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 Den er grei ja, men var ikke helt det jeg mente:) Jeg tenkte på å slå sammen disse tre cellene slik at de blir en celle. Forstår du hva jeg mener? 0 Siter
Gjest cellegudinne Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 Den er grei ja, men var ikke helt det jeg mente:) Jeg tenkte på å slå sammen disse tre cellene slik at de blir en celle. Forstår du hva jeg mener? n 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 Den er grei ja, men var ikke helt det jeg mente:) Jeg tenkte på å slå sammen disse tre cellene slik at de blir en celle. Forstår du hva jeg mener? nei 0 Siter
Gjest cellegudinne Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 nei her er cellene |A1 |B1 |C1 | Jeg vil at disse skal bli en lang | | celle. Uten celledeling. Sånn! Er jeg dårlig på å forklare nå? 0 Siter
morsan Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 Marker de cellene som du skal slå sammen trykk på format velg cells velg alignment kryss av for "merge cells" 0 Siter
Gjest cellegudinne Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 Marker de cellene som du skal slå sammen trykk på format velg cells velg alignment kryss av for "merge cells" Hjertelig takk! Problem solved! 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 25. oktober 2008 Skrevet 25. oktober 2008 her er cellene |A1 |B1 |C1 | Jeg vil at disse skal bli en lang | | celle. Uten celledeling. Sånn! Er jeg dårlig på å forklare nå? Ja. men du slår ikke sammen cellene, men du kan lage celle A1 lengre, slik at det kan stå mer tekst i den. Da går du til øverste grå rad, hvor det står A, B, C osv. Så setter du musepekeren midt imellom kolonnedelingen mellom A og B og da kommer det frem i små bokstaver "juster" da drar du bare i musen og du kan få cellen (kolonnen) så bred som du ønsker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.