Gå til innhold

Salmonella og nygravid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søster'n er ca to mnd på vei og har hatt kraftig omgangssyke den siste uka. Mannen hennes har også vært kjempedårlig. Han har gått ned fem kg og hun fire... De spiste kyllingfileter sist torsdag kveld og ble dårlige søndag ettermiddag. Ungene spiste ikke av denne kyllingen og har heller ikke vært syke.

Legen sa at de skulle avvente til imorgen (begge er bedre nå, men har fortsatt litt diare) og da levere inn avføringsprøver for å sjekke ut om dette kan være salmonella. Jeg bekymrer meg litt siden søsteren min er ca 8 uker på vei... Noen som vet om dette kan påvirke fosteret negativt?

Skrevet

Jeg fant denne artikkelen:

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=333321

Jeg hadde omgangssyke som gravid, og da sa legen at dette bare gikk i "mitt system", og at basseluskene ikke ville påvirke fosteret. Men at fosteret kunne påvirkes mer indirekte dersom mor fikk veldig høy feber el annet. Jeg gikk også ned i vekt, men ikke slik at legen på noen som helst måte mente det var farlig.

Men jeg hadde ikke salmonella, da. Moren mi fikk det i syden en gang (dog ikke gravid). Hun var ganske dårlig lenge, mins én måned, så det er vel neppe særlig bra i seg selv.

Skrevet

Jeg fant denne artikkelen:

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=333321

Jeg hadde omgangssyke som gravid, og da sa legen at dette bare gikk i "mitt system", og at basseluskene ikke ville påvirke fosteret. Men at fosteret kunne påvirkes mer indirekte dersom mor fikk veldig høy feber el annet. Jeg gikk også ned i vekt, men ikke slik at legen på noen som helst måte mente det var farlig.

Men jeg hadde ikke salmonella, da. Moren mi fikk det i syden en gang (dog ikke gravid). Hun var ganske dårlig lenge, mins én måned, så det er vel neppe særlig bra i seg selv.

Takk for svar:)

Skrevet

Da jeg var 4 uker på vei dro svigerfar med seg en helvetes sykhusinfeksjon i magen og han smittet oss alle. Husker jeg lå i senga med hodet i ei bøtte, gubben satt med hodet i dass og guttungen lå på alle fire i senga si og spydde - samtidig!

Nurket i magen klarte seg aldeles utmerket heldigvis. :o)

Skrevet

Da jeg var 4 uker på vei dro svigerfar med seg en helvetes sykhusinfeksjon i magen og han smittet oss alle. Husker jeg lå i senga med hodet i ei bøtte, gubben satt med hodet i dass og guttungen lå på alle fire i senga si og spydde - samtidig!

Nurket i magen klarte seg aldeles utmerket heldigvis. :o)

Det høres bra ut! Satser på det går bra :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...