Gå til innhold

Eksen kommer med selvmordstrusler

Anbefalte innlegg

Gjest xanonymx

For 3 uker siden avsluttet jeg et 1 1/2 år langt forhold. Jeg har flere ganger prøvd å komme meg ut av forholdet, men har aldri klart det. Han har hver gang lovet at han skal forandre seg og han har hver gang sagt at han ikke kan leve uten meg.

Han har flere ganger tidligere kommet med selvmordstrusler. Han har aldri gjort alvor av planene. Men nå virker det som han mener alvor. Han snakket om at jeg må ta vare på sønnen vår og at det kanskje var siste gang han så meg. Han sa at jeg snart kom til å se dødsannonsen i avisen. Han mener at livet uten meg ikke er verd å leve. Jeg er 100% sikker på at jeg ikke vil ta ham tilbake. Men om han gjør alvor av truslene, så vil jeg føle at jeg er skyld i det. Jeg har tenkt på å kontakte noen i familien hans, slik at de kan følge med. Jeg orker ikke å bære dette ansvaret alene. Jeg har sagt at han bør oppsøke hjelp. Men han sier at han ikke har problemer. Problemet er at jeg ikke vil ha ham lenger.

Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317069-eksen-kommer-med-selvmordstrusler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Si til han at du vil beklage det sterkt både for egen del og for sønnens del om han tar livet sitt, men at du ikke vil la deg true tilbake i forholdet, og at en slik gjerning uansett er hans, og kun hans anvar.

Gjest Snartferdig

Min eks truet også med det, heldgivis fortalte han familien sin det selv så de tok affære.

Han ble også henvist til psykiatrisk sykepleier av fastlegen så

han fikk prate.

Min ville ofte fortelle meg at han skulle gjøre det slutt osv. jeg tror jeg har hørt noe sånt som at de som forteller om det sjelden gjør det.

Siste krampetrekninger på en måte for å holde på deg.

Lykke til.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...