Anonym 82 Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 6 år er ingenting!!!! Hva er formildende omstendigheter i denne saken??? Jeg fatter det ikke.. Skjønner ikke at jeg ikke har sett noe om denne saken tidligere? Jeg kan ikke ha fulgt med godt nok.. Saken er fra 2005 mener jeg... Husker den vagt fra den gang, men det blei vel kanskje ikke slått så stort opp fordi de ikke var sikre på at det var drap. De lurte på om gutten kunne ha påført seg selv disse skadene...??!?! 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1225100427' post='3996429] Les gullas innlegg. Mora venter barn med gjerningsmannen ( Forstår at denne tråden får jeg la være å pløye. Det er helt fullstendig rått og groteskt dette her 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Her burde barnevernet kommet inn i bildet og tatt barnet fra mor alt på fødestua. Og det mener jeg seriøst! Hun har stått og "sett" på at mannen hun nå venter barn med har tatt livet av hennes andre sønn. Hun har gitt fra seg "tillatelsen" til å ha flere barn for resten av livet. Det jeg stusser mest på der er jo nettopp det at hun MÅ ha visst om at dette foregikk! Så hvorfor får ikke hun noen straff? Det er da ikke lov å være stumt vitne til at noen mishandler barnet ens??! Mener de faktisk at han ska ha mishandlet denne gutten så grovt over lang tid uten at moren visste det eller hadde grunn til mistanke?? I så fall må hun jo være såpass fjern på noe vis, at hun antagelig ikke burde fått ha barn uansett... Det var jo snakk om store blåmerker stadig! 0 Siter
songbirdy Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Skrevet 27. oktober 2008 Saken er fra 2005 mener jeg... Husker den vagt fra den gang, men det blei vel kanskje ikke slått så stort opp fordi de ikke var sikre på at det var drap. De lurte på om gutten kunne ha påført seg selv disse skadene...??!?! ...brudd på hjerneskallen, stappa papir i nese og munn osv osv osv?? Ja, særlig.... I såfall må gutten ha hatt en såpass spesiell diagnose at den knapt finnes, eller vært utsatt for traumatiske opplevelser tidligere som har gitt utslag i ekstreme behov for selvskading.. Hvor naiv går det an å bli.... 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Her burde barnevernet kommet inn i bildet og tatt barnet fra mor alt på fødestua. Og det mener jeg seriøst! Hun har stått og "sett" på at mannen hun nå venter barn med har tatt livet av hennes andre sønn. Hun har gitt fra seg "tillatelsen" til å ha flere barn for resten av livet. Så enig så enig. 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 ...brudd på hjerneskallen, stappa papir i nese og munn osv osv osv?? Ja, særlig.... I såfall må gutten ha hatt en såpass spesiell diagnose at den knapt finnes, eller vært utsatt for traumatiske opplevelser tidligere som har gitt utslag i ekstreme behov for selvskading.. Hvor naiv går det an å bli.... Jeg veit ikke hvordan de kom til at han kunne ha påført seg selv disse skadene, men de er nok VELDIG forsiktige med å gå ut med at noen har mishandlet et barn til døde før de har sett nærmere på ting! Det er jo forsåvidt bra det, men når det så blir slått fast at dette var drap, hva er 6 år for da??!!!?? 0 Siter
songbirdy Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Skrevet 27. oktober 2008 Jeg veit ikke hvordan de kom til at han kunne ha påført seg selv disse skadene, men de er nok VELDIG forsiktige med å gå ut med at noen har mishandlet et barn til døde før de har sett nærmere på ting! Det er jo forsåvidt bra det, men når det så blir slått fast at dette var drap, hva er 6 år for da??!!!?? Ja klart de må være forsiktige! En skal ikke skape lynsjestemning uten "grunn" selvsagt. Klart det er viktig å ha fakta på bordet før en går ut med noe. Men 6 år er latterlig UANSETT! Et drap er et drap. Og jeg finner ingen formildende omstendigheter jeg heller, særlig ikke når det i tillegg er snakk om mishandling. For det er ikke annet enn ondskapsfullt og sadistisk.. ( 0 Siter
Gjest rasende på elendige foreldre. Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Det er visst en menneskerettighet å få barn selv om en mishandler noen av dem til døde, bare sett i gang og bli gravid igjen selv om du er lam i bakhodet og forlengst har forspilt dine rettigheter som foreldre, samfunnet rundt setter inn støttetiltak, og å TA barnet fra biologisk mor - nei fy og fy, det kan vi da ikke gjøre, for den rådende ideologien er at barn har det BEST sammen med sine biologiske foreldre, selv om mor f.eks er rusmisbruker og totalt ute av stand til å ta vare på et barn, og far er voldelig kriminell - biologien lenge leve. Liksom! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har fulgt denne saken en god stund nå. Den er bare helt aldeles forjævlig. Han ble først frikjent i saken også - og såvidt jeg har skjønt er han fremdeles sammen med barnets mor som venter barn med ham nå. Jeg greier ikke å tenke over hva denne ungen har opplevd - jeg begynner bare å grine - det er jo flere unger der ute som opplever dette i dag også. Stemmer dette, så håper jeg inderlig barnevernet har øynene vidåpne sånn at det ikke skjer flere tragedier i denne familien, mora må være totalt avlogga! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Her burde barnevernet kommet inn i bildet og tatt barnet fra mor alt på fødestua. Og det mener jeg seriøst! Hun har stått og "sett" på at mannen hun nå venter barn med har tatt livet av hennes andre sønn. Hun har gitt fra seg "tillatelsen" til å ha flere barn for resten av livet. Helt enig! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har fulgt denne saken en god stund nå. Den er bare helt aldeles forjævlig. Han ble først frikjent i saken også - og såvidt jeg har skjønt er han fremdeles sammen med barnets mor som venter barn med ham nå. Jeg greier ikke å tenke over hva denne ungen har opplevd - jeg begynner bare å grine - det er jo flere unger der ute som opplever dette i dag også. Åh herregud. Det er så jævlig at det....åh nei, jeg finner ikke ord. 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Fy F... Stakkars lille gutt. Som i dette tilfellet altså ( ifølge artikkelen) ikke engang kunne stole på sin far. Grusomt Dette var stefaren, ikke faren da. Men det betyr jo forsåvidt bare at det er enda et voksent menneske med tilknytning til ham som ikke gjorde noe. :-( 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 6 år er ingenting!!!! Hva er formildende omstendigheter i denne saken??? Jeg fatter det ikke.. Skjønner ikke at jeg ikke har sett noe om denne saken tidligere? Jeg kan ikke ha fulgt med godt nok.. Jeg har fulgt denne saken hele veien, den har vært oppe i avisene med jevne mellomrom da han ble frikjent første gang, da det ble ny sak osv. 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Dette er ikke å være MAMMA, i ordets rette forstand! Du er ikke MAMMA når du lar andre systematisk mishandle barnet ditt, psykisk eller fysisk. Jeg mister troen på rettssystemet når jeg ser sånne fillestraffer! Dette er DRAP! Jeg er enig i at dette faller utenfor alt som ligger i begrepet mamma. Og i begrepet stefar også - på vegne av drømmeprinsen her hjemme. 0 Siter
songbirdy Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Skrevet 27. oktober 2008 Jeg er enig i at dette faller utenfor alt som ligger i begrepet mamma. Og i begrepet stefar også - på vegne av drømmeprinsen her hjemme. uff ja.. det er mye tragisk rundt omkring, men jeg klarer bare ikke skjønne det eller venne meg til det. takk og lov for alle gode foreldre der ute... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Hvis det er tilfelle så kan ikke mora være helt god. ''Hvis det er tilfelle så kan ikke mora være helt god.'' Desto verre for barna! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Helt utrolig forferdelig historie . 0 Siter
mrxx Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 ''Hvis det er tilfelle så kan ikke mora være helt god.'' Desto verre for barna! Huff ja, stakkars små. 0 Siter
Bookworm Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 uff ja.. det er mye tragisk rundt omkring, men jeg klarer bare ikke skjønne det eller venne meg til det. takk og lov for alle gode foreldre der ute... Det er da enda godt så lenge en ikke klarer å venne seg til det. Den dagen får vi en kald, kald verden... 0 Siter
songbirdy Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Skrevet 27. oktober 2008 Det er da enda godt så lenge en ikke klarer å venne seg til det. Den dagen får vi en kald, kald verden... Ja selvfølgelig... Måtte det aldri skje! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.