Gå til innhold

Fastlege som ikke har tid

Gjest ikke mye til hjelp å få

Anbefalte innlegg

Gjest ikke mye til hjelp å få
Skrevet

Mannen min var hos fastlegen (eller vikar for ny fastlege han aldri har vært hos før) i dag pga. eksem, og smerter og kuler i nakken. Han har eksem som er rødt, svir og flasser i ansiktet, og han har aldri gått til hudlege med dette så vet derfor ikke hva det riktig er. Hydrokortison har hjulpet, men så fort han slutter kommer det tilbake. Han ville ha henvisning til hudlege, men det fikk han ikke. Fikk resept på en haug med salver og kremer, selv om han har slitt med dette i flere år og vil til hudlege.

Siden torsdag har han hatt smerter bak på et punkt i skallen bak øret, og han har hatt smerter nedover i nakken. I helgen fant han tre små kuler/knuter med str. på erter i området som er vondt i nakken. I dag var han hoven og rødaktig der kulene var. da han fortalte dette til legen hadde han sa vidt tid til å se på det og sa bare han var stiv i nakken, og skrev ut en resept på sterke ibux. Tok på nakken i to sekunder og jagde han ut. Jeg vet han er bekymra for at dette kan være kreft, så synes det er dårlig av legen å ikek gidde å sjekke det engang. Mannen min er sånn som ikke maser om hjelp hos legen, men tar det svaret han får.

Så rigner han meg og klager etterpå siden han ikke fikk hjelp hos legen. Er det typisk mannfolk eller? Jeg kan jo ikke bli med heller :) Er jo ikke mora hans, men det er fryktielig irriterende at han ike kan stå på litt sjøl og få hjelp.

Hva kan det være med nakken? Noen som har vært borti lignende?

Skrevet

Du kan (og bør kanskje) være med til legen! Det er ofte vanskelig for enkelte å si tydelig nok fra om hvordan de har det og hvilke ønsker de har ifht. behandling/henvisninger. Da kan det være godt å ha med noen som hører hva som blir sagt og får din sak tydelig nok frem. Bestill ny time og bli med! Hvis dette ikke fører frem, bytt lege! Evt. ta kontakt med en privatpraktiserende hudlege/legesenter og få saken ut av verden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...