GoodTimes Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har enda en gang skiftet fastlege (det er stor gjennomtrekk av fastleger her jeg bor) og hun synes vi bør starte med å ta alle disse blodprøvene man må på laboratorium (f.eks. Fürst) for å få gjort. Det synes jeg er greit nok. Jeg tror det er fem år siden sist, men han som ordnet med det var rotete med pasientjournalene og resultatet fra prøvene fins ikke noe sted på legekontoret. Mannen min går til en annen fastlege like ved jobben (langt fra der vi bor, eller hadde jeg byttet til hans). Den legen er grundig og dyktig, men mannen min sier at sånn diger "full blodstatus" har han ikke tatt på det han kan huske. Hvor ofte er det vanlig å ta? Når man stort sett er temmelig frisk? 0 Siter
adelie Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Tror ikke jeg tok på tjue år. Enda jeg ikke er sånn superfrisk. Stort sett tas det alt for ofte! Folk flyr jo til legen for ting som leger ikke kan gjøre noe med uansett. Og legen vet ikke hva de skal gjøre, så derfor tneker de at vi kan jo alltids ta noen blodprøver. For å ha gjort noe, liksom. 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Tror ikke jeg tok på tjue år. Enda jeg ikke er sånn superfrisk. Stort sett tas det alt for ofte! Folk flyr jo til legen for ting som leger ikke kan gjøre noe med uansett. Og legen vet ikke hva de skal gjøre, så derfor tneker de at vi kan jo alltids ta noen blodprøver. For å ha gjort noe, liksom. Pleier man å ta det da? Jeg lurer på om jeg tok noe sånt en gang for 15 år siden da jeg ble utredet for revmatisme? Men jeg tror ikke det er noe friske mennesker gjør stadig vekk nei. 0 Siter
GoodTimes Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Skrevet 27. oktober 2008 Pleier man å ta det da? Jeg lurer på om jeg tok noe sånt en gang for 15 år siden da jeg ble utredet for revmatisme? Men jeg tror ikke det er noe friske mennesker gjør stadig vekk nei. Ah, nå skjønner jeg det! Jeg har såkalt fibromyalgi, og sa til legen da hun spurte at nei, jeg var ikke sjekket for revmatisme på sikkert tjue år. Da er det nok grunnen, tenker jeg. 0 Siter
adelie Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Ah, nå skjønner jeg det! Jeg har såkalt fibromyalgi, og sa til legen da hun spurte at nei, jeg var ikke sjekket for revmatisme på sikkert tjue år. Da er det nok grunnen, tenker jeg. Det høres sannsynlig ut! 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Det har jeg aldri tatt, og legen har aldri foreslått at jeg skulle ta det heller. Jeg tror kanskje du må ha en diagnose som gjør at det blir tatt av deg, og da er det vel greiest å spørre de med tilsvarende diagnose om hvor ofte de tar? 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg tar sånn test hvert 2.-4. år, men det er fordi jeg har revmatisme som ennå ikke har gitt utslag på blodprøve. Eller, for et par måneder siden fikk jeg utslag, så nå må jeg tilbake etter jul for å ta nye prøver. Ikke så veldig vanlig hvis man er ca frisk vil jeg tro :-) 0 Siter
Bookworm Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Ah, nå skjønner jeg det! Jeg har såkalt fibromyalgi, og sa til legen da hun spurte at nei, jeg var ikke sjekket for revmatisme på sikkert tjue år. Da er det nok grunnen, tenker jeg. _Såkalt_ fibromyalgi??? 0 Siter
GoodTimes Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Skrevet 27. oktober 2008 _Såkalt_ fibromyalgi??? Bookworm, jeg skjønner at du reagerer på "såkalt". Det er bare jeg som er lei av å få sure blikk ved denne diagnosen. Jeg veit at du har den, og jeg har den jeg også. Stryk "såkalt"!!!! 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har aldri tatt det hos fastlegen, men han er ikke noe å skryte av heller. 0 Siter
Bookworm Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Bookworm, jeg skjønner at du reagerer på "såkalt". Det er bare jeg som er lei av å få sure blikk ved denne diagnosen. Jeg veit at du har den, og jeg har den jeg også. Stryk "såkalt"!!!! Oki:-) Ingen skade skjedd, jeg bare reagerer spontant fordi jeg også sliter med endel sure blikk;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.