Gå til innhold

Spørsmål til dere som er gift :) Ringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på par ting ang. forlovelsesringer/gifteringer.. Hva står i din ring? "Din NN" eller står det noe mer som f.eks "Evig din NN"? Hva er vanlig? HVilken dato setter man i ringene? Den datoen man forlovet seg? Den datoen man gifter seg, eller begge? Ikke sikkert man har fastsatt giftedato når man forlover seg.. MÅ man ha gifteringer, eller kan man kjøpe en annen ring til henne og gravere i den og bruke den som forlovelse/giftering? Har lyst på en litt sepsiell ring, for synes de "vanlige" kan bli litt kjedelige..

Begynner å bli forelovelsesklar jeg visst :)

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Spirello

3

• pekkaline

3

• pusi

2

• Lotte :o)

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vi er forlovet og i våre ringer står det bare "Din NN", ingen dato. :o) Vi har ikke noen gifteplaner heller så det ble bare sånn.

Skrevet

Da vi forlovet oss, sto det "Din NN" + dato for forlovelsen inni ringene. Da vi giftet oss, sto det "Din NN" + dato for giftemålet inni gifteringene.

Jeg vet at noen beholder forlovelsesringene når de gifter seg, og bare graverer inn en dato til, men vi valgte å kjøpe nye da vi giftet oss.

AneM1365380603
Skrevet

Det står "Din .....", dato for forlovelse og giftemål, samt at det er to hjerter som er fast i hverandre.

Skrevet

I våre ringer står det "din fornavn 24.12.96". Vi skal også gravere inn bryllupsdatoen (ting tar tid).

Gubben ville ikke ha ny giftering, for han trengte ikke noen flere ringer. I morgengave fikk jeg en kjempestor diamantring. Jeg ble veldig glad for den, men det er ikke akkurat noe man bruker til hverdags, så den ligger i skufffen...

Gjest Melbilla
Skrevet

Nå måtte jeg sjekke da jeg ikke husket hva som sto der.

Det står slik: Hilbjørg/Oddleif og forlovelsesdato.

Skrevet

I våre står det "Din *fornavn*" og bryllupsdatoen. Vi sendte forlovelsesringene inn til gravering av bryllupsdatoen litt før bryllupet, navnet graverte vi inn da vi forlovet oss.

Gjest Elextra
Skrevet

Vi har bare "din [navn] og [bryllupsdato]".

Hadde ikke forlovelsesringer.

Gjest hos oss
Skrevet

Jeg fikk en ring (med diamant) når han fridde, den er ikke inngravert. Han hadde ikke noen forlovelsesring. I ringene vi satte på under vielsen (glatte gullringer) står det din (navn) og (vielsesdato).

Skrevet

Vi har forlovelsesdato. I tillegg står det "Din Lotte" i hans ring, og "Din Hunk" i min. Graverte ingenting ifm giftemål, det er glatte gullringer m/buet innside (behagelig).

Gjest Aimabel
Skrevet

I våre står det "evig din Aimabel/Aimabelmann" og bryllupsdato

Gjest Tatjana
Skrevet

Vi har aldri vært forlovet. I våre ringer står det "Din .

Skrevet

Søren, hvor er smykkeskrinet .... ingen av oss bruker ringene mer (er fortsatt gift altså) :)

Men mener at det står "din" og bryllupsdatoen.

Gjest ViViola
Skrevet

I våre ringer står det DIN xxx forlovelsesdato - bryllupsdato.

Vi satte på oss ringer da vi forlovet oss, og da vi giftet oss byttet vi hånd og fortsatte med de samme ringene.

Skrevet

Vi har ikke vært forlovet og har heller ikke gifteringer. Men jeg fikk en nydelig ring i gave av mannen min dagen etter bryllupet. Den er kjempefin, men det er ikke inngravert noe i den. :-)

Skrevet

Vi skrev din xx og dato da vi forlovet oss, så fornyet vi datoen da vi giftet oss. Altså samme ringene.

Har hørt at noen skriver MIN xx og dato. Egentlig søtt :)

Skrevet

Vi skrev din xx og dato da vi forlovet oss, så fornyet vi datoen da vi giftet oss. Altså samme ringene.

Å det var søtt ja :) Er jo MIN han blir (er)! ;) Og ikke "din".. og det blir jo min ring så.. Nei, nå tar det av i gifteseksjonen i hjernen min. Og ingen av oss har fridd engang, hehe.. Kanskje jeg skulle fått ut finger´n? *humre* Vi så på ringer på nettet i går, og fant hvike vi synes var fine, men vi har jo ikke sagt vi skal forlove oss da. Blir bare litt revet med. Begynner å bli voksen nå :)

Gjest Elextra
Skrevet

''Har hørt at noen skriver MIN xx og dato. Egentlig søtt ''

Haha, det synes jeg var mer komisk enn søtt. Man gir jo ringene til hverandre under vielsen, som et symbol på at man gir av seg selv. Ergo gir jeg til ham fra meg - fra "din XX" og vice versa.

Skrevet

''Har hørt at noen skriver MIN xx og dato. Egentlig søtt ''

Haha, det synes jeg var mer komisk enn søtt. Man gir jo ringene til hverandre under vielsen, som et symbol på at man gir av seg selv. Ergo gir jeg til ham fra meg - fra "din XX" og vice versa.

Aaaaaaaaaaaaaaaaa... selvfølgelig. :) Du har nok ja, enig med du. Men litt søtt synes jeg det var allikevel.. men som du sier, man gir jo ringene til hverandre.. så da passer det dårlig med "min nn".

Skrevet

Å det var søtt ja :) Er jo MIN han blir (er)! ;) Og ikke "din".. og det blir jo min ring så.. Nei, nå tar det av i gifteseksjonen i hjernen min. Og ingen av oss har fridd engang, hehe.. Kanskje jeg skulle fått ut finger´n? *humre* Vi så på ringer på nettet i går, og fant hvike vi synes var fine, men vi har jo ikke sagt vi skal forlove oss da. Blir bare litt revet med. Begynner å bli voksen nå :)

Koselig det om det blir giftemål :) Lykke til! hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...