Gå til innhold

Spørsmål til dere som er gift :) Ringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Har hørt at noen skriver MIN xx og dato. Egentlig søtt ''

Haha, det synes jeg var mer komisk enn søtt. Man gir jo ringene til hverandre under vielsen, som et symbol på at man gir av seg selv. Ergo gir jeg til ham fra meg - fra "din XX" og vice versa.

Ja, men det er kun den dagen liksom. Jeg synes det passer greit med DIN slik som det står i min ring.

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Spirello

3

• pekkaline

3

• pusi

2

• Lotte :o)

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, men det er kun den dagen liksom. Jeg synes det passer greit med DIN slik som det står i min ring.

Da er vi jo enige - jeg synes også det passer best med "din" - ville aldri brukt "min".

Skrevet

''Har hørt at noen skriver MIN xx og dato. Egentlig søtt ''

Haha, det synes jeg var mer komisk enn søtt. Man gir jo ringene til hverandre under vielsen, som et symbol på at man gir av seg selv. Ergo gir jeg til ham fra meg - fra "din XX" og vice versa.

Skulle akkurat til å skrive det samme, jeg har jo ringen HAN gav meg, og da må det jo nødvendigvis stå "din":-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

I våre står det Min Shiramann og Min Shira. Nå var det en litt spesiell ramme rundt forlovelsen vår, og i den setting rundt det hele passet det med Min for oss.

Poenget er vel at det skal stå noe dere forholder dere til, og liker.

Vi er ikke gift, ting ble ikke som tenkt, så bryllup har ikke vært blitt som planlagt. Nå er det noen år siden forlovelsen, så gifter vi oss er det mulig at vi markerer det med nye ringer, da gjerne litt andre enn de mer tradisjonelle vi har nå. Eller han har en vanlig, jeg har diamanter på min.

I dag er det mange som desigener ringene sine selv, da får dere jo virkelig noe dere liker. Og jeg må si jeg liker den tanken, litt spesielle ringer som gjenspeiler personlighetene våre.

Det er forøvrig plass i ringene til at vi kan gravere inn en dato til, hvis vi noen gang somler oss til det ;o)

Skrevet

Vi har samme ring som da vi forlovet oss. Da vi kjøpte dem, til forlovelsen, fikk vi inngravert forlovelsesdatoen. Da vi giftet oss for snart to uker siden føyde vi til Din NN og vielsesdato. Dugde fint for oss :)

Skrevet

Jeg vet ihvertfal hvordan jeg skal ha det når jeg skal forlove meg. Jeg vil at han skal fri med en diamantring (typisk amerikansk men jeg synes det er mye mere romantisk), også vil jeg at vi skal ha gifteringer når vi gifter oss.

Skrevet

I våre ringer står det "din fornavn 24.12.96". Vi skal også gravere inn bryllupsdatoen (ting tar tid).

Gubben ville ikke ha ny giftering, for han trengte ikke noen flere ringer. I morgengave fikk jeg en kjempestor diamantring. Jeg ble veldig glad for den, men det er ikke akkurat noe man bruker til hverdags, så den ligger i skufffen...

Jeg bruker diamantringer til hverdags, synd om de bare skal ligge i skuffen synes jeg :)

Gjest dustedama
Skrevet

Jeg bruker diamantringer til hverdags, synd om de bare skal ligge i skuffen synes jeg :)

Enig!

Hva slags glede har man av en ring som ligger i en skuff?

Skjønner meg ikke på sånt jeg. Livet (og diamantene) er til for å brukes! *S*

Skrevet

Vi har den "gode gamle" Din +navn. Også har vi forlovelsesdatoen inni. Hadde en gang planer om å ha bryllupsdatoen og, men har liksom glemt det litt. ;)

Gjest dustedama
Skrevet

Så i et KK at noen hadde ingravert: ''Første mann som gir seg er en dritt!''

Det må sies å være originalt

Gjest Elextra
Skrevet

Hehe, vil heller tro det stod "førstemann" enn "første mann".

Med mindre det var snakk om polygami, da! :D

Skrevet

akkurat det sitatet så jeg og xn min på også da vi skulle kjøpe ringer. hehe.. litt artig sitat.. men det ble bare din *****

Skrevet

Det gjorde jeg også

helt til en av diamantene i allianseringen falt av...

Det var ikke gøy, så nå blir det bare ved spesielle anledninger...

Skrevet

Jeg vet ihvertfal hvordan jeg skal ha det når jeg skal forlove meg. Jeg vil at han skal fri med en diamantring (typisk amerikansk men jeg synes det er mye mere romantisk), også vil jeg at vi skal ha gifteringer når vi gifter oss.

Ingen som vil gifte seg med deg da, så det slipper du å bekymre deg over.

Skrevet

''MÅ man ha gifteringer, eller kan man kjøpe en annen ring til henne og gravere i den og bruke den som forlovelse/giftering?''

Nei, dere må ikkje ha ringer i det hele tatt.

Bruk pengene på aksjer.

Skrevet

Vi kjøpte ringer da vi forlovet oss og beholdt de samme da vi giftet oss. Det står ikke noe i dem.

Skrevet

I våre står det noe helt privat, en sånn liten interting som andre ikke skjønner :o)

Ingen dato.

Gjest dustedama
Skrevet

Hehe, vil heller tro det stod "førstemann" enn "første mann".

Med mindre det var snakk om polygami, da! :D

Du har så rett så rett! ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...