Janna Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Hei Lag to store former (langformer, de har noen store fine på Ikea) med lasagne dagen før. Bruk ca 3 -4kg kjøttdeig. Gjerne ferdigpakker. Sett formene ute natten over (godt tildekket) Stek lasagnen i ca en time. Når lasagnen hviler, hiver du inn rundstykker og lager salat. Dvs at det kun er rundstykkene og salaten du trenger å konsentrere deg om den dagen du skal servere. Og tro meg. det blir nok lasagne. Lasagne er kraftig mat. 0 Siter
Speak Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Skrevet 29. oktober 2008 En enkel og kjempegod fiskesuppe til hverdags kan gjøres slik. En pose bergensk fiskesuppe (evt Lofoten eller etter smak), kokes opp med halvparten av væsken. Tilsett en boks gode hermetiserte tomater som kokes litt med suppen. Tilsett en boks creme fraiche, en fiskebuljongterning, og en pakke frosne wokgrønnsaker. Salt og pepper. Laksefileter skåret i terninger tilsettes til slutt, og la det trekke. Kan spises "bar", eller med brød ved siden av. Denne virket jo enkel. Takk for tips:-) 0 Siter
Speak Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Skrevet 29. oktober 2008 Hei Lag to store former (langformer, de har noen store fine på Ikea) med lasagne dagen før. Bruk ca 3 -4kg kjøttdeig. Gjerne ferdigpakker. Sett formene ute natten over (godt tildekket) Stek lasagnen i ca en time. Når lasagnen hviler, hiver du inn rundstykker og lager salat. Dvs at det kun er rundstykkene og salaten du trenger å konsentrere deg om den dagen du skal servere. Og tro meg. det blir nok lasagne. Lasagne er kraftig mat. Lasagne er jo kjempegodt. Tror jeg kårer denne til å være den beste ideen. Har ingen store former, men kan jo bruke de som står i stekeovnen. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 2 timer totalt. Det er lunsj på jobben, så da er det begrenset med tid vi får bruke. Men det hadde vært kult å finne på noe nå da kantinedama er på ferie:-) Var det bare snakk om en lunsj på jobben mens kantinedama var borte!? Det burde du nok nevnt med en gang, de fleste av oss antok nok du skulle ha mange gjester *S*. Da ville jeg nok heller satset på en enkel pastarett eller noe sånt. 0 Siter
Speak Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Skrevet 29. oktober 2008 Var det bare snakk om en lunsj på jobben mens kantinedama var borte!? Det burde du nok nevnt med en gang, de fleste av oss antok nok du skulle ha mange gjester *S*. Da ville jeg nok heller satset på en enkel pastarett eller noe sånt. Synes pastaretter er litt kjedelig, så jeg håpet på å få noen gode tips her:-) Om jeg har gjester hjemme så er det aldri problemer ettersom jeg har god tid:-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Synes pastaretter er litt kjedelig, så jeg håpet på å få noen gode tips her:-) Om jeg har gjester hjemme så er det aldri problemer ettersom jeg har god tid:-) ''Om jeg har gjester hjemme så er det aldri problemer ettersom jeg har god tid:-)'' Som du formulerte deg antok vi at du ved et unntakstilfelle bare hadde to timer til å gjøre i stand, det kunne jo skje fordi du skulle ha gjester en fredagskveld, f.eks. 0 Siter
Mirabell Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 2 timer totalt. Det er lunsj på jobben, så da er det begrenset med tid vi får bruke. Men det hadde vært kult å finne på noe nå da kantinedama er på ferie:-) ''Det er lunsj på jobben, så da er det begrenset med tid vi får bruke.'' Da ville jeg ha bestilt take-away. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Gryterett trenger ikke å være noe triste 70-tallsgreier; en gryte med godt kjøtt, gode grønnsaker og kanskje sopp, samt en saus med en del rødvin blir gjerne knallgodt! Kanskje noe inspirert av boeuf bourgignon? Et eksempel på oppskrift finner du her: http://www.matnyttig.no/oppskrifter/boeuf-bourguignon-020102.html Men du kan godt lage din egen forenklede utgave, det har jeg gjort et par ganger, det blir sikkert også godt. Åh, jeg fikk det til søndagsmiddag hos svigers nå i helga. Det er noe av det beste jeg veit! 0 Siter
Speak Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Skrevet 29. oktober 2008 ''Det er lunsj på jobben, så da er det begrenset med tid vi får bruke.'' Da ville jeg ha bestilt take-away. Det blir jo ofte ganske dyrt da. Så vi lager alltid lunsj her i huset:-) Men det er vanligvis ikke min jobb. 0 Siter
Speak Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Skrevet 29. oktober 2008 ''Om jeg har gjester hjemme så er det aldri problemer ettersom jeg har god tid:-)'' Som du formulerte deg antok vi at du ved et unntakstilfelle bare hadde to timer til å gjøre i stand, det kunne jo skje fordi du skulle ha gjester en fredagskveld, f.eks. Ikke problemer med å forstå at det kunne misforstås:-) Men nå er jo alt oppklart. 0 Siter
Mirabell Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Det blir jo ofte ganske dyrt da. Så vi lager alltid lunsj her i huset:-) Men det er vanligvis ikke min jobb. ''Det blir jo ofte ganske dyrt da. Så vi lager alltid lunsj her i huset:-) Men det er vanligvis ikke min jobb.'' OK, da er det ganske forskjellig fra min jobb. Hvis kantina vår er stengt, blir det varslet på forhånd og folk tar med matpakke. Men hvis det er en anledning, ville vi bestilt lunsj (eller kake) ute. Ingen ville brukt 2 timer av arbeidstiden med å lage varmmat til alle... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Ikke problemer med å forstå at det kunne misforstås:-) Men nå er jo alt oppklart. Jepp. Lykke til uansett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.