Gå til innhold

NAV arbeidsrådgivning

Anbefalte innlegg

Gjest skumring

Er det noen som har erfaring fra NAV arbeidsrådgivning?

Jeg fikk anbefalt å få time hos en arbeidspsykolog for å finne flere alternativer i forhold til utdanning. Nå har jeg fått time hos en som kaller seg arbeidsrådgiver. Er det en psykolog eller hvilken utdanning kan personen ha?

Det betyr noe for meg hvilken kompetanse personen har, fordi jeg har allerede vært hos en privat yrkesrådgiver, og jeg syns det hørtes interessant ut å komme til en arbeids-psykolog, men da forventet jeg en med psykolog-utdannelse.

Hva kan jeg forvente, tro?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317125-nav-arbeidsr%C3%A5dgivning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

generelt sett er kompetansen på NAV svært lav, så jeg ville skrudd ned forventingene. Er sannsynligvis ingen psykolog du skal til. Jeg vil anbefale å få finne hjelp utenfor NAV systemet for å være sikret god kvalitet på tilbudet.

Det er forskjell på de som jobber på NAV arbeidsrådgivning og de som jobber som veiledere på NAV lokal.

Gjest skumring

Jeg vet ike om du kan fovete en psykolog, men jeg vet at i alle fall veldig mange av de som jobber ved NAV arbeidsrådgivning er psykologer. Jeg tør imidlertid ikke love at alle er det.

Det er postivt at det fins psykologer der. Var det jeg takket ja til, altså en arbeidspsykolog. Men nå ble jeg usikker på om det er det samme som en arbeisrådgiver.

Gjest skumring

generelt sett er kompetansen på NAV svært lav, så jeg ville skrudd ned forventingene. Er sannsynligvis ingen psykolog du skal til. Jeg vil anbefale å få finne hjelp utenfor NAV systemet for å være sikret god kvalitet på tilbudet.

Har de samme fordommene som deg, men _prøver_ å stille meg åpen og samarbeidsvillig:-) Syns arbeidspsykolog hørtes spennende ut.

Annonse

Gjest dustedama

Trodde virkelig at psykolog var en beskyttet tittel, og at ingen som ikke var utdannet psykolog kunne kalle seg det, forventer ihvertfall såpass av et offentlig kontor.

Ellers må jeg desverre si meg enig i at det kan være smart å dempe forventningene.

Gjest skumring

Trodde virkelig at psykolog var en beskyttet tittel, og at ingen som ikke var utdannet psykolog kunne kalle seg det, forventer ihvertfall såpass av et offentlig kontor.

Ellers må jeg desverre si meg enig i at det kan være smart å dempe forventningene.

Ingen har utgitt seg for å være psykolog, men noen har utgitt seg for å være arbeidsrådgiver, og da lurer jeg på hva som ligger i det. F.eks hva slags utdanning/kompetanse vedkommende har.

Det er d ingen som har utgitt seg for å være psykolog uten å være det. Hvor har du det fra?

Annonse

Gjest dustedama

Ingen har utgitt seg for å være psykolog, men noen har utgitt seg for å være arbeidsrådgiver, og da lurer jeg på hva som ligger i det. F.eks hva slags utdanning/kompetanse vedkommende har.

Beklager så meget. Gikk litt fort i svingene når jeg leste visst. Fikk det for meg at du skulle til arbeidspsykolog HeHe. My mistake!

Gjest skumring

Hva med å ringe NAV å spørre hvilken bakgrunn den personen du skal til ha. Er h*n psykolog eller ikke?

Ikke alle som får denne type hjelp fra NAV blir like fornøyde. For noen blir det en skuffelse. Andre får stort utbytte av det.

mvh

Ja. Jeg kan ringe. Er bare redd for at det er frekt å spørre om.

Men du syns ikke det?

Ja. Jeg kan ringe. Er bare redd for at det er frekt å spørre om.

Men du syns ikke det?

Jeg synes ikke det er frekt å spørre om i det hele tatt. (Forutsatt at man spør høflig.) NAV burde være mye flinkere til å presantere de personene folk skal ha mye med å gjøre.

Kommer du til tannlegen ønsker du vel vite om du treffer en tannlege eller tannpleier.

Når du ringer, kommer du vel først til 'telefonførstelinjen'. Da kan du først spørre dem om XX som du har time hos ved YY NAV-kontor er psykolog eller har en annen utdanningsbakgrunn. Kan de ikke svare der, ber du om å bli satt over til noen som kan svare på ditt lokale NAV-kontor.

Lager de baluba av at du spør om dette og lurer på hvorfor, kan du si noe om at dette er et viktig møte for deg. Og jo mer du vet om hva som skal skje og hvem du skal treffe, jo bedre kan du forberede deg. Alternativt kan du bare si at det er viktig for deg å vite, og så spørre om dette er en opplysning som er problematisk og gi og evt. hvorfor.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...