Gå til innhold

Noen med Scandiabanken her?

Anbefalte innlegg

Gjest Utpåtur!
Skrevet

Har en situasjon her, jeg må sette inn penger på kredittkortet mitt og kommer meg ikke inn på banksiden min på scandiabanken da jeg ikke er på min egen pc, tastet feil og nå er hele greia sperret, får ringe og fikse senere i uken!

Men jeg har et kredittkort, bak på det kredittkortet står mitt kontonummer:

1: Her er det mange siffer, hvilke er mitt kontonummer?

2: Om jeg fører over penger hit, kommer disse rett inn på kredittkortet mitt, eller mellomlander de på en annen konto først?

Helt ny med Scandiabanken, så bare roter, men må få ordnet dette nå uten å begynne å ringe å greier, det får evnt vente til jeg kommer hjem igjen!

Håper noen kan hjelpe!

Skrevet

Kontonummeret er på 11 siffer. Skandiabanken sine begynner på 9710 så vidt jeg vet.

Skrevet

Kontonummeret er på 11 siffer. Skandiabanken sine begynner på 9710 så vidt jeg vet.

9713...

Gjest Utpåtur!
Skrevet

Ring 810 01 001

Kl. 06-24 alle dager

Takk for nummeret, får gjøre det om det er krise, men er ikke i Norge, så det blir så skrekkelig dyrt om det er venting, men må jeg så må jeg!

Gjest Utpåtur!
Skrevet

Har ikke et eneste 9 tall bak på kortet jeg, jeg vet det er 11 siffer men det står 19 siffer bak der, så tipper det er enten de første eller siste som skal være med.

Den som hadde hatt en klisterhjerne på siffer akkurat nå...

Skrevet

Har ikke et eneste 9 tall bak på kortet jeg, jeg vet det er 11 siffer men det står 19 siffer bak der, så tipper det er enten de første eller siste som skal være med.

Den som hadde hatt en klisterhjerne på siffer akkurat nå...

Men kontonummerene til Scandiabanken begynner med 9713. Finner du det blandt de 19, så veit du jo hvor kontonummeret begynner!

Skrevet

På baksiden av kortet står navnet ditt med store bokstaver, under navnet ditt, står kontonummeret.

Gjest Utpåtur!
Skrevet

Men kontonummerene til Scandiabanken begynner med 9713. Finner du det blandt de 19, så veit du jo hvor kontonummeret begynner!

Men jeg har ikke tallet 9 blant de sifrene i det hele tatt?

Men ser nå at det er samme nummer som står foran og bak på kortet, uten de tre siste bak, som kanskje er et kontrollnummer?

Så er det kontonummeret til kredittkortet som står på forsiden da tro, bare at det er 16 siffer?

Dette skulle ikke være enkelt, men jeg er veldig positivt innstilt!!

Gjest Utpåtur!
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1225139201' post='3997061]

På baksiden av kortet står navnet ditt med store bokstaver, under navnet ditt, står kontonummeret.

Skjønner ikke hvilket utskudd til kort jeg har fått, på baksiden står bare 19 siffer, på forsiden derimot står navnet mitt med små bokstaver, over dette står et 16 langt siffer trykket i sølv, er det dette som er kontonummeret mitt da tro??

Og det begynner med 4 selv om folk sier 9...

Skrevet

Skjønner ikke hvilket utskudd til kort jeg har fått, på baksiden står bare 19 siffer, på forsiden derimot står navnet mitt med små bokstaver, over dette står et 16 langt siffer trykket i sølv, er det dette som er kontonummeret mitt da tro??

Og det begynner med 4 selv om folk sier 9...

De 16 sifrene som er trykket ut i sølvfarge, er ikke kontonr.

Er kortet helt nytt?

Gjest Utpåtur!
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1225139954' post='3997079]

De 16 sifrene som er trykket ut i sølvfarge, er ikke kontonr.

Er kortet helt nytt?

Ja, relativt, er vel et par måneder gammelt, men det er først nå jeg bruker det da!

Ser på andre banker at de opplyser et kontontr og at kortnummeret fungerer som kid, men finner ikke noe sånt på Skandiabanken da!

Men de opplyser på sidene sine at kontonummeret står på kortet, men ikke hvilket nummer det er, off...

Skrevet

Skandiabankens kredittkort-kontoer kan dessverre bare betales til fra en av dine andre øvrige skandiabankkontoer.. "Overføringer direkte til kredittkortkonto er dessverre ikke mulig fra annen bank. Ønsker du å betale fra konto i annen bank, må du først betale til din ordinære konto i Skandiabanken. Deretter overfører du beløpet til din kredittkortkonto i nettbanken ved å velge "Betaling", "Overføring" og "Kredittkort" som mottakerkonto."

Det utstansede nummeret du har på forsiden av kortet er *kortnummeret*, ikke kontonummeret. Kontonummeret står ikke oppført på skandiabankens kredittkort.

Ellers er det riktig som alle de andre sier, at kontonummerne til skandiabanken starter med 9710, men det hjelper ikke noe her. :-)

Skrevet

Men jeg har ikke tallet 9 blant de sifrene i det hele tatt?

Men ser nå at det er samme nummer som står foran og bak på kortet, uten de tre siste bak, som kanskje er et kontrollnummer?

Så er det kontonummeret til kredittkortet som står på forsiden da tro, bare at det er 16 siffer?

Dette skulle ikke være enkelt, men jeg er veldig positivt innstilt!!

Kikket på mitt eget nå. Kontonummeret er ikke uthevet, men trykket med sort. Det står på siden der magnetstripen er. Nederst mot venstre står navnet mitt trykket, og under det står kontonummeret...

Gjest Utpåtur!
Skrevet

Kikket på mitt eget nå. Kontonummeret er ikke uthevet, men trykket med sort. Det står på siden der magnetstripen er. Nederst mot venstre står navnet mitt trykket, og under det står kontonummeret...

Jeg sendte en sms hjem og de fant en faktura, der sto et kontonummer, så jeg fikk det.

Det begynte på 9 ja, så der hadde du rett, men de oppgav 10 siffer, en bindestrek og et 11. nummer, så da regner jeg med kontonummeret er disse 11, men da uten bindestrek?

Satser på dette og at pengene kommer dit de skal!

Skrevet

Jeg sendte en sms hjem og de fant en faktura, der sto et kontonummer, så jeg fikk det.

Det begynte på 9 ja, så der hadde du rett, men de oppgav 10 siffer, en bindestrek og et 11. nummer, så da regner jeg med kontonummeret er disse 11, men da uten bindestrek?

Satser på dette og at pengene kommer dit de skal!

Kontonummeret har 11 siffer ja! Forstod ikke helt hvordan du skal overføre, men skal det fra en bank til en annen, eller fra deg til noen andres konto i samme bank, så kommer de ikke inn i kveld! I løpet av morgendagen tenker jeg...

Skrevet

Og jeg som trodde det het Skandiabanken. (ikke skandibanken som jeg leifa under her)

Gjest Utpåtur!
Skrevet

Kontonummeret har 11 siffer ja! Forstod ikke helt hvordan du skal overføre, men skal det fra en bank til en annen, eller fra deg til noen andres konto i samme bank, så kommer de ikke inn i kveld! I løpet av morgendagen tenker jeg...

Jeg skal overføre fra lønnskontoen min til skandiabanken for så å overføre til kredittkortet, har autotrekk fra kontoen i skandiabanken til kredittkortet, med forfall i går, så får håpe det ikke ble forsent!

He he, jeg må nok se nærmere på dette til helgen, om alt ble som det skulle, med sånne kjedeoverføringer kan det nok gå litt tid ja, takk for hjelpen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...