Gjest Sonnyia Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Vi giftet oss i sommer og fikk noen gavekort på Glassmagasinet. Vi byttet også noen ting og har nå over 4000 kr i gavekort og tilgodelapper der. I dag var jeg på Glassmagasinet og fikk veldig mange gode ideer til julegaver til både tanter, svigermor og venninnner. Blir det helt feil av meg å bruke gavekort/tilgodelapper på julegaver? Føler at vi burde handlet noe til oss selv, men vi har i grunnen det vi trenger. Har akkurat flyttet inn i ny leilighet og venter en baby på nyåret, så det hadde vært fint å bruke disse pengene som likevel er "låst" til julegaver. 0 Siter
Gjest gjør som vi på dol sier Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Syns du skal kjøpe servietter for penga, jeg. 0 Siter
Bookworm Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg kan ikke skjønne at de som får disse gavene, har noe med hvordan du har betalt de. Du forteller jo ikke dem at det er tilgodelapper og gavekort du har brukt. Når det er sagt, hadde jeg hatt så mye til gode så hadde jeg heeeelt klart brukt de på meg selv. Så det hadde blitt veldig feil overfor meg:-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Er der ingen mulighet for å få ut penger på noen av dem? Litt synd om pengene blir låst der liksom. Evt høre med kunder som står for å betale om du kan få byttet sjekken med kontantene de står med. For da kunne dere kjøpt ting dere trenger andre steder. Jeg synes bryllupsgaver skal brukes. Du har vel enda god tid før gavekortene utløper? 0 Siter
Gjest Sonnyia Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Syns du skal kjøpe servietter for penga, jeg. Ja, da har jeg jo servietter de neste 100 årene:) 0 Siter
Gjest Sonnyia Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Er der ingen mulighet for å få ut penger på noen av dem? Litt synd om pengene blir låst der liksom. Evt høre med kunder som står for å betale om du kan få byttet sjekken med kontantene de står med. For da kunne dere kjøpt ting dere trenger andre steder. Jeg synes bryllupsgaver skal brukes. Du har vel enda god tid før gavekortene utløper? Niks, var der i dag og det var det ingen muligheter for. Vet ikke om det er helt meg å forsøke og bytte til meg kontanter fra andre som skal betale, men det var en god idé. :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Niks, var der i dag og det var det ingen muligheter for. Vet ikke om det er helt meg å forsøke og bytte til meg kontanter fra andre som skal betale, men det var en god idé. :-) Jeg tenkte på det pga en skoleelev spurte meg om det en gang på bokhandleren. Han leverte tilbake studiebøker pga nytt yrkesvalg. Han kunne ikke få ut kontanter, bare tilgodelapp. Jeg så fortvilelsen lyste ut av øyene hans stakkars. Han hadde ikke en gang busspenger hjem for han trodde han fikk cash. Han spurte meg såå pent om jeg kunne overta tilgodelappen når vi skulle betale. Såklart gjorde vi det. Det gledet meg å hjelpe, bare det å se lettelsen hans gav meg også noe Det går an å prøve. 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Det hadde jeg helt klart gjort! Men jeg hadde ikke fortalt de jeg fikk gavekortene/de returnerte varene av at jeg hadde kjøpt julegaver for gavekortene da...! 0 Siter
pusi Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Om du kjøper julegaver for disse pengene eller andre penger må da vel bli det samme. Hvis du synes det er litt dumt kan du vel merke deg summen, og kjøpe noe som liksom kan være bryllupsgave for en tilsvarende sum i andre butikker. Vi fikk en del kontanter til bryllupet. Vi har kjøpt noe, men jeg har ikke oversikt om det er noe igjen. Vi setter vel inn en større sum på huslånet etterhvert, selv om det nok ikke kan kvalifisere som bryllupsgave. Blir det spørsmål får jeg vel vise frem min nye kjøkkenmaskin, så blir vel alle fornøyde ;o) 0 Siter
Gjest dustedama Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Synes absolutt ikke at det blir feil. Du låner igrunnen bare penger fra deg selv. Disse kan du jo betale tilbake til deg selv når du finner noe du virkelig ønsker deg. Synes forøvrig at gavekort er noe herk! Mye bedre med cash kontant i så måte 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Tenk om giverne spør hva dere byttet inn i? Jeg skjønner poenget ditt, men tenker at det blir feil å kjøpe julegaver for disse tilgodelappene.... Men det er meg da :-/ 0 Siter
Gjest xkristinx Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Selvsagt kan du bruke gavekortene til julegaver! Samme om du tar pengene derfra eller fra lommeboka vel! 0 Siter
Jølsen Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Gadd ikke lese innlegget, men regner med det blir feil ja. 0 Siter
Gjest kan bli veldig feil ja Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Hvis du gjør det slik at du kjøper gaver til andre for gavekortene er det eneste riktige at du bruker samme beløp til gave for dere selv et annet sted. Ellers så blir det helt feil i mine øyne. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Nei det blir ikkje feil, gavekort er det samme som penger og det er dere som bestemmer ka dere ønsker å bruke pengene deres på. 0 Siter
frosken Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg synes det er greit om dere kjøper julegave for pengene. Men oppdager fra tid til annen at folk har ulikt syn på dette med gaver. Selv er jeg lite opptatt av hva folk gjør eller ikke gjør med noe jeg kjøper til dem. Ønsket mitt er å glede dem, så hvis de ønsker å bytte gaven og bruke pengene til noe helt annet så synes jeg det er ok. Møter imidlertid av og til folk som påpeker det dersom noe de har gitt ikke står fremme, eller som tolker det som tegn på utakknemlighet om noe de har gitt ikke blir brukt. Derfor har du nok ingen garantier for at ikke en eller annen spør hva dere har kjøpt i stedet for det de ga. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg synes det er greit om dere kjøper julegave for pengene. Men oppdager fra tid til annen at folk har ulikt syn på dette med gaver. Selv er jeg lite opptatt av hva folk gjør eller ikke gjør med noe jeg kjøper til dem. Ønsket mitt er å glede dem, så hvis de ønsker å bytte gaven og bruke pengene til noe helt annet så synes jeg det er ok. Møter imidlertid av og til folk som påpeker det dersom noe de har gitt ikke står fremme, eller som tolker det som tegn på utakknemlighet om noe de har gitt ikke blir brukt. Derfor har du nok ingen garantier for at ikke en eller annen spør hva dere har kjøpt i stedet for det de ga. Jeg tenker helt som deg når jeg har gitt noe til andre, men selv får jeg litt dårlig samvittighet om jeg bytter noe jeg har fått, he he. 0 Siter
Speak Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Det er helt OK. Bedre å bruke dem nå enn å rote dem bort senere. Og mottaker vet jo ikke det allikevel:-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Tenk om giverne spør hva dere byttet inn i? Jeg skjønner poenget ditt, men tenker at det blir feil å kjøpe julegaver for disse tilgodelappene.... Men det er meg da :-/ Jeg er enig i dette. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg er enig i dette. Bra noen er enig med meg ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.