Gå til innhold

Trener du for å kompensere for mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare spør; er det normalt å trene ekstra mye om man har spist en pose julemarsipan? (eksempel)

Jeg mener dette ikke er sunt. Hvertfall ikke hvis det føles som en straff.

Ville bare høre om hvordan andre linker mat og trening mot hverandre, da jeg sliter med dette.

Kunne ønske jeg klarte å skille det mer.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Nei, jeg trener ikke ekstra selvom jeg har spist noe ekstra. Dette ligger nok til sykdommen din tror jeg. Jeg trener ikke på langt nær så mye som deg heller. Jeg holder meg i superform (synes jeg selv da) med to lange økter spinning per uke også sper jeg på meg en joggetur eller en gåtur når jeg har lyst.

Skrevet

Nei, jeg trener ikke ekstra selvom jeg har spist noe ekstra. Dette ligger nok til sykdommen din tror jeg. Jeg trener ikke på langt nær så mye som deg heller. Jeg holder meg i superform (synes jeg selv da) med to lange økter spinning per uke også sper jeg på meg en joggetur eller en gåtur når jeg har lyst.

ja. vet det henger sammen med psykdommen min.

Nettopp derfor er det så godt å høre at det finnes normalitet der ute.

Tusen takk.

Skrevet

Jeg spiser sunt til vanlig, men kompenserer ikke med å trene mer om jeg spiser noe usunt.

Jeg ser jo hvordan jeg endrer kroppsform hvis jeg skulle spise masse usunt, så da ville jeg ha kuttet ut det.

Skrevet

Nei, jeg trener ikke ekstra mye hvis jeg spiser noe usunt en dag. Men jeg merket at jeg hadde lagt på meg etter en tredgaers hyttetur med vin, godteri og chips i 3 dager - og da strammet jeg inn på kosten, og prøvde å trene litt ekstra, men det ble det ikke noe av fordi jeg ble syf fredag og lørda.... Men kiloen forsvant :-)

Gjest en form for spiseforstyrrelse
Skrevet

Ja, jeg har slitt med overtrening og overspising om hverandre. En vanskelig tid så misbrukte jeg mat, spiste på do for at ingen skulle se det. Bakte kaker og spiste opp hele fordi jeg var overbevist om at de var like mislykka som meg selv. Ellers la jeg dem i fryseren for at jeg ikke skulle spise dem, for så å kaste meg over dem i et svakt øyeblikk. frossne kaker er ikke godt for magen. Så mye sukker er dårlig utgangspunkt for hard trening. Men det måtte til for å holde vekta i sjakk.

Skrevet

Ja, jeg har slitt med overtrening og overspising om hverandre. En vanskelig tid så misbrukte jeg mat, spiste på do for at ingen skulle se det. Bakte kaker og spiste opp hele fordi jeg var overbevist om at de var like mislykka som meg selv. Ellers la jeg dem i fryseren for at jeg ikke skulle spise dem, for så å kaste meg over dem i et svakt øyeblikk. frossne kaker er ikke godt for magen. Så mye sukker er dårlig utgangspunkt for hard trening. Men det måtte til for å holde vekta i sjakk.

Som jeg kjenner meg igjen. mat og treningsforholdet mitt er et mareritt.

Hvordan kom du ut av det?

Har du det bra i dag?

Jeg trenger å høre om folk som har lykkes å bli frisk.

Skrevet

Jeg trener ikke ekstra fordi jeg har spist noe nei. Men prøver å komme meg ut i aktivitet noen ganger i uka, for å holde meg der jeg er og kroppen protesterer med smerter hvis jeg blir sittende.

Skrevet

Nei, jeg trener ikke ekstra for å kompensere. Jeg trener for å holde meg i form og som hjelp til å holde vekten. Treningsmengden tilpasses tid og overskudd, ikke antall inntatte kalorier.

Skrevet

Jeg fungerte ikke i hverdagen og fikk ikke til skolen verken sosialt eller faglig pga dårlig selvtillit. Jeg måtte kutte ut skolen for å jobbe med problemet. Hver dag jeg gikk på skolen ble problemet bare større. Jeg begynte hos psykolog og i gruppeterapi, siden det hadde sammenheng med depresjon/sosial angst. Jeg brukte et år på å komme meg på beina igjen. Når det underliggende problemet var begynt å løse seg så ble det mindre spising også, og dermed mindre trening. Jeg begynte å trene fordi jeg hadde lyst. Måtte kaste vekta, og øve på å spise godteri med god samvittighet. Etterhvert som jeg greide å spise søstaker en til to ganger i uka og ikke overdrive det, så klarte jeg å gjøre det uten angst for å legge på meg.

I dag så klarer jeg heller ikke ha godt i skapet uten å "rydde" det unna dvs kaste det i meg. Men det er bare å ikke ha sånt i hus. Jeg baker aldri for å ha i fryseren lenger. Men når jeg tar slike forholdsregler så klarer jeg meg ganske greit.

Skrevet

Som jeg kjenner meg igjen. mat og treningsforholdet mitt er et mareritt.

Hvordan kom du ut av det?

Har du det bra i dag?

Jeg trenger å høre om folk som har lykkes å bli frisk.

Jeg fungerte ikke i hverdagen og fikk ikke til skolen verken sosialt eller faglig pga dårlig selvtillit. Jeg måtte kutte ut skolen for å jobbe med problemet. Hver dag jeg gikk på skolen ble problemet bare større. Jeg begynte hos psykolog og i gruppeterapi, siden det hadde sammenheng med depresjon/sosial angst. Jeg brukte et år på å komme meg på beina igjen. Når det underliggende problemet var begynt å løse seg så ble det mindre spising også, og dermed mindre trening. Jeg begynte å trene fordi jeg hadde lyst. Måtte kaste vekta, og øve på å spise godteri med god samvittighet. Etterhvert som jeg greide å spise søstaker en til to ganger i uka og ikke overdrive det, så klarte jeg å gjøre det uten angst for å legge på meg.

I dag så klarer jeg heller ikke ha godt i skapet uten å "rydde" det unna dvs kaste det i meg. Men det er bare å ikke ha sånt i hus. Jeg baker aldri for å ha i fryseren lenger. Men når jeg tar slike forholdsregler så klarer jeg meg ganske greit.

Skrevet

Gjør nok motsatt noen ganger. Belønner meg selv for en god treningsøkt:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...