Gå til innhold

Er d rart å ha to forlovere?

Anbefalte innlegg

Gjest Ho ska gifte seg
Skrevet

En venninne som spør meg om det.

Noen som vet?

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

En venninne av meg hadde det. Ble et fantastisk bra bryllup ihvertfall.

Gjest Ho skal gifte seg
Skrevet

En venninne av meg hadde det. Ble et fantastisk bra bryllup ihvertfall.

Ok, da e det sikkert fler som bruker det.

Det e kanskje ikke vanlig men har vel ingenting å si.

Hvertfall ikke for meg.

Skrevet

Jeg har da sett det noen ganger, kusina til mannen min klarte ikke å velge mellom de to bestevenninnene sine, så da ble det to forlovere...

Skrevet

Mannen til min søster hadde to forlovere. Det gikk kjempefint det. Syns det var flott jeg. Man har to så nære venner at man ikke kan velge den ene fremfor den andre.

Skrevet

Jeg har vært i flere bryllup der den ene eller begge partene har hatt to forlovere (hver, altså).

Skrevet

Når jeg skal gifte meg så skal jeg ha det.

Vet om flere som har hatt det og synes ikke det er rart.

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg angrer på at jeg ikke tenkte på det som et alternativ da jeg giftet meg...

Hadde en venninne i barne- og tidlige ungdomsår, og ca midt på videregående gled vi fra hverandre sånn helt uten dramatikk. Vi er fortsatt venner, møtes og skravles noen ganger i året, men "bestevenninnestatusen" ble endret sånn i løpet av 2. klasse på vgs.

Samtidig som den ene venninna glei bort, glei ei anna inn, og hun har fulgt meg så langt i livet. Det ble den siste som endte som forlover, men hadde jeg tenkte på 2 som et alternativ hadde de blitt med begge. Og det hadde i grunnen vært helt perfekt!

:-)

I ettertid har jeg sett og hørt flere som har hatt 2 forlovere, så helt uvanlig er det ikke selv om 1 fortsatt er mest vanlig.

Skrevet

Hvis hun skal gifte seg i kirken, så vil det være lurt å avklare med prest på forhånd, før hun evt. spør to om å være forlover.

Nevøen min giftet seg i sommer og hadde ønske om to forlovere. Han fikk først beskjed om at det var ok av sognepresten, men fikk deretter kontrabeskjed med begrunnelse av at biskopen hadde gitt beskjed om kirken ikke ønsket "utflytende praksis" (eller noe tilsvarende) i forhold til hvordan ritualet skulle være. Nevøen min jobbet ganske mye for å få lov til å ha to likestilte forlovere, men måtte til slutt gi seg da presten nedla veto. Han ringte forøvrig også et par prestekontorer andre steder i landet, og de var overrasket over at han ble nektet.

Under selve bryllupsfesten hadde begge de than ønsket som forlovere samme rolle, og han sa selv at han hadde to - men i kirken var det kun den ene som fikk sitte foran, og det var også han som måtte undertegne papirene.

Ut i fra hvor mye frustsrasjon dette skapte for nevøen min, så synes jeg venninnen din bør sjekke ut lokale holdninger til dette med to forlovere på forhånd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...