Gjest prust Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Det har kommet en ny serie med økologiske produkter i ICA-butikkene, og jeg kjøpte tre forskjellige ting i den serien i forrige uke - en pose "Ekologisk sesamkaka" - noen kjeks laget av sesamfrø, havregryn, gresskarkjerner, cashewnøtter, rosienr, honning mm. Den første posen forsvant før alle i familien hadde fått smakt. Den andre posen kjøpte jeg i dag - og jammen tømte jeg den også veldig fort - med litt hjelp av minstejenta + et par til her. Smellgode er de!!!! Innbiller meg at de er veldig sunne, men det er sikkert ikke så lurt å gafle innpå..... *slafs* 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 ''"Ekologisk sesamkaka"'' Det hørtes veldig "gebrokkent" ut, sikkert noe muslimske greier. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 ''"Ekologisk sesamkaka"'' Det hørtes veldig "gebrokkent" ut, sikkert noe muslimske greier. Ja, det er i alle fall ikke svinekjøtt i dem ;-DDD 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Ja, det er i alle fall ikke svinekjøtt i dem ;-DDD :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Ja, det er i alle fall ikke svinekjøtt i dem ;-DDD Er du sikker på at det ikke er svinegelatin i dem ;o) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Er du sikker på at det ikke er svinegelatin i dem ;o) Hmmmmm - nå er posen brent opp, så jeg kan ikke sjekke. Men det kan jo være, ja!!! Pytt pytt - ikke er jeg muslim, og ikke har jeg tenkt å konvertere heller, så jeg kjøper dem likevel, selv om de eventuelt skulle inneholde svinegelantin :-) Jeg holder en del kurs i jobbsammenheng, og får som regel noen på kurs med spesialdiett, men jeg har faktisk ennå ikke vært ute for en muslim (som har sagt i fra pga maten i alle fall)..... 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 He-he, de høres jo veldig gode ut! Sunne er de nok, men i særdeles små mengder. Vet du hvor mye kalorier det er pr. 100 g? (Det skal stå ett eller annet sted på posen.) 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Hmmmmm - nå er posen brent opp, så jeg kan ikke sjekke. Men det kan jo være, ja!!! Pytt pytt - ikke er jeg muslim, og ikke har jeg tenkt å konvertere heller, så jeg kjøper dem likevel, selv om de eventuelt skulle inneholde svinegelantin :-) Jeg holder en del kurs i jobbsammenheng, og får som regel noen på kurs med spesialdiett, men jeg har faktisk ennå ikke vært ute for en muslim (som har sagt i fra pga maten i alle fall)..... Hehe, det er svinegelatin i grandis, bare så du vet det 0 Siter
Gjest prust Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 He-he, de høres jo veldig gode ut! Sunne er de nok, men i særdeles små mengder. Vet du hvor mye kalorier det er pr. 100 g? (Det skal stå ett eller annet sted på posen.) Jeg leste det før jeg heiv den i ovnen: 490 kcal pr 100 g. Posen inneholdt 150 gram, og jeg spiste vel kanskje 50-60% av den sjøl..... Sikkert ikke så lurt å spise hver dag! Det var så mange spennende smaker i den, og jeg som ikke liker rosiner, likte faktisk de ørsmå svarte rosinene der! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Hehe, det er svinegelatin i grandis, bare så du vet det Hæ? Hvorfor i alle verden (nå skulle jeg til å skrive HVERDEN) er det gelantin i pizza? Den skal vel ikke være særlig stiv....? 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Hæ? Hvorfor i alle verden (nå skulle jeg til å skrive HVERDEN) er det gelantin i pizza? Den skal vel ikke være særlig stiv....? Jeg tror mannfolk hiver innpå gelatin hver dag, jeg ;D 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Hæ? Hvorfor i alle verden (nå skulle jeg til å skrive HVERDEN) er det gelantin i pizza? Den skal vel ikke være særlig stiv....? Spør ikke meg. Jeg bare vet at mange muslimer ikke spiser grandis, men kjøper halal Big One pga svinegelatinen ) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Spør ikke meg. Jeg bare vet at mange muslimer ikke spiser grandis, men kjøper halal Big One pga svinegelatinen ) Har Big One egen halal-pizza? Det var jo litt stilig :-) Har ikke sett det, jeg, men det var jo en nisje da! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg leste det før jeg heiv den i ovnen: 490 kcal pr 100 g. Posen inneholdt 150 gram, og jeg spiste vel kanskje 50-60% av den sjøl..... Sikkert ikke så lurt å spise hver dag! Det var så mange spennende smaker i den, og jeg som ikke liker rosiner, likte faktisk de ørsmå svarte rosinene der! Å jevlar... Da er det der noe jeg absolutt og definitift ikke kan kjøpe, hører jeg... (Kaloriinnholdet for en _middag_ for meg skal være 400 kalorier totalt, så da skjønner du sikkert tegninga... :-)) I riktig, riktig små mengder er det sunt, da, for det inneholder jo hjertevennlig fett. :-) Kos deg, du som tåler slikt! :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Har Big One egen halal-pizza? Det var jo litt stilig :-) Har ikke sett det, jeg, men det var jo en nisje da! Jup, det har de faktisk ) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Å jevlar... Da er det der noe jeg absolutt og definitift ikke kan kjøpe, hører jeg... (Kaloriinnholdet for en _middag_ for meg skal være 400 kalorier totalt, så da skjønner du sikkert tegninga... :-)) I riktig, riktig små mengder er det sunt, da, for det inneholder jo hjertevennlig fett. :-) Kos deg, du som tåler slikt! :-) Tåler og tåler, fru Blom... Jeg er i siget for å ta av meg noen få kilo, så jeg bør nok holde meg unna den posen en stund.... Kjipt, for det var så annerledes, og så ufattelig godt! Men jeg spiser ellers lite for tiden synes jeg - en skive til frokost, 3-4 sesamknekkebrød (tørre eller med skinkeost på), evt en frukt, vanlig porsjon middag, og som regel ikke mer. Drikker stort sett vann og kaffe + melk til frokost. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Tåler og tåler, fru Blom... Jeg er i siget for å ta av meg noen få kilo, så jeg bør nok holde meg unna den posen en stund.... Kjipt, for det var så annerledes, og så ufattelig godt! Men jeg spiser ellers lite for tiden synes jeg - en skive til frokost, 3-4 sesamknekkebrød (tørre eller med skinkeost på), evt en frukt, vanlig porsjon middag, og som regel ikke mer. Drikker stort sett vann og kaffe + melk til frokost. Hm, hadde du gått på Grete Roede-kurs hadde det der blitt altfor lite mat. :-) Mager mat ofte, det er cluet når man skal ned i vekt. Da kjører man forbrenninga opp, hvilket er kjekt når man vil gå ned. Dettane veit jeg, for nå har jeg mistet 24 kilo på den måten. :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Hm, hadde du gått på Grete Roede-kurs hadde det der blitt altfor lite mat. :-) Mager mat ofte, det er cluet når man skal ned i vekt. Da kjører man forbrenninga opp, hvilket er kjekt når man vil gå ned. Dettane veit jeg, for nå har jeg mistet 24 kilo på den måten. :-) Ja, jeg synes det er lite - men jeg er lite sulten for tida. Hun jenta mi på 7 spiser mye mer enn meg: 2-3 skiver til frokost, 2 til formiddagsmat, en stor porsjon med havregryn etter skolen/på sfo, to store porsjoner middag og gjerne 1-2 porsjoner med havregryn til kvelds. Hun vokste 5 cm på to måneder i sommer! For å øke forbrenningen i løpet av en 7-8 timers kontordag, hva bør jeg putte i munnen, utenom de tørre knekkebrødene? Ofte er jeg tok for tubeost, og da spiser jeg dem uten pålegg. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Ja, jeg synes det er lite - men jeg er lite sulten for tida. Hun jenta mi på 7 spiser mye mer enn meg: 2-3 skiver til frokost, 2 til formiddagsmat, en stor porsjon med havregryn etter skolen/på sfo, to store porsjoner middag og gjerne 1-2 porsjoner med havregryn til kvelds. Hun vokste 5 cm på to måneder i sommer! For å øke forbrenningen i løpet av en 7-8 timers kontordag, hva bør jeg putte i munnen, utenom de tørre knekkebrødene? Ofte er jeg tok for tubeost, og da spiser jeg dem uten pålegg. Jeg spiser ikke på sultfølelse, jeg spiser på klokka. :-) Helt sant, altså, dvs. i begynnelsen var helt etter klokka, nå kommer sulten fram rundt normal middagstid. Som lette og magre mellommåltider bruker jeg frukt og 0%-yoghurt. Jeg spiser 3 frukter og 3 yoghurter i løpet av dagen. Fordelt mellom alle de andre måltidene. Det går aldri mer enn 2 timer mellom hver gang jeg putter noe i hue, og aldri mer enn 4 timer mellom selve måltidene. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 28. oktober 2008 Skrevet 28. oktober 2008 Da vet jeg i allefall hva jeg skal holde meg unna, he he. Det er så lett å bli hekta på slikt, og jeg klarer ikke alltid å begrense meg. Nå er det stratos som er in. I dag kjøpte jeg meg en stabel med det. Som vanlig deler jeg villig ut når jeg begynner å bli kvalm. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.