Gå til innhold

snøen laver ned i sør (også)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som alltid er det litt spesielt med når den første snøen kommer. Men det kommer jo som kastet ned. Bakken ble helt hvit på tre minutter.....

Gleden er stor for tiåringen min, jeg selv kunne klart meg uten ja!

Gjest Shira :o)
Skrevet

Her er det ikke snø i dag, men det er frost på bakken. Guttungen tok motvillig på seg stillongs i dag.

Skrevet

Her har det faktisk kommet noen cm som ligger. :( Niåringen var ivrig på å finne fram boblebuksa si og insisterte på å gå til skolen med slalombriller, for det blåste og snødde ganske ille da han gikk.

Jeg er nesten happy med at Lillesøster ikke er i form, så slipper jeg å gå ut av døra. :D

Gjest Elextra
Skrevet

Må beskjemmet innrømme at jeg kjørte med sommerdekk til jobben i dag, regnet med det skulle være mindre snø nærmere sentrum og at snøen ville forsvinne utover dagen. Men det ser ikke slik ut!

Hadde planer om å bytte dekk i kveld eller i morgen, men nå ser det ut til at bilen må bli stående på jobben...

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1225263557' post='3998297]

Her er det ikke snø i dag, men det er frost på bakken. Guttungen tok motvillig på seg stillongs i dag.

Stilongs ja, hun fikk det med siden hun ville gå i gymtøyet. Gym første time :) Det var minus to grader her kl syv.

Skrevet

Her har det faktisk kommet noen cm som ligger. :( Niåringen var ivrig på å finne fram boblebuksa si og insisterte på å gå til skolen med slalombriller, for det blåste og snødde ganske ille da han gikk.

Jeg er nesten happy med at Lillesøster ikke er i form, så slipper jeg å gå ut av døra. :D

Det er jo morro å se og oppleve iveren til barna når snøen kommer, men det er alt ;)

Stakkars lillemor da...Godt du passer på, også koser deg hjemme samtidig.

Skrevet

Må beskjemmet innrømme at jeg kjørte med sommerdekk til jobben i dag, regnet med det skulle være mindre snø nærmere sentrum og at snøen ville forsvinne utover dagen. Men det ser ikke slik ut!

Hadde planer om å bytte dekk i kveld eller i morgen, men nå ser det ut til at bilen må bli stående på jobben...

Ja gjør det som er tryggest. Det finnes heldigvis busser og slikt :)

Gjest Elextra
Skrevet

Ja gjør det som er tryggest. Det finnes heldigvis busser og slikt :)

Fryktelig mye tull med busser og baner i Oslo for tiden - i går tok det meg tre-fire ganger så lang tid å reise kollektivt i forhold til hva det tar å kjøre. Men som du sier - sikkerheten er selvfølgelig viktigst.

Skrevet

Fryktelig mye tull med busser og baner i Oslo for tiden - i går tok det meg tre-fire ganger så lang tid å reise kollektivt i forhold til hva det tar å kjøre. Men som du sier - sikkerheten er selvfølgelig viktigst.

Det er ikke rart at det er mye biler i Oslo når de ikke holder orden på transportmidlene og tidene. Da ville jeg også kjørt mest selv. Trodde de var så opptatt av å legge tilrette for kollektiv transport for å spare miljøet...

Gjest Elextra
Skrevet

Det er ikke rart at det er mye biler i Oslo når de ikke holder orden på transportmidlene og tidene. Da ville jeg også kjørt mest selv. Trodde de var så opptatt av å legge tilrette for kollektiv transport for å spare miljøet...

''Det er ikke rart at det er mye biler i Oslo når de ikke holder orden på transportmidlene og tidene.''

Helt enig. Nesten ufattelig at ikke politikerne forstår dette. Kunne ikke falle meg inn å betale 5-600 for månedskort med det tilbudet som finnes nå. Eller - tilbudet - på papiret - er helt ok, det er gjennomføringen det er noe helt feil med.

Skrevet

Ha ha, jeg bor midt i en lang, litt slak bakke, og det er lett å se hvem som har lagt om til vinterdekk og hvem ikke!

Noen kjører kjekt opp, andre tør nesten ikke bevege seg. Det er da det er greit å ikke ha bil i det hele tatt, og bare tre minutter til trikken ...

Skrevet

Ja, det var maks dårlig timing på den snøen. Begynte rundt 7 slik at bussene startet uten kjetting...

Jeg har gitt opp å komme meg på jobb og jobber hjemme i dag.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Er meldt regn om noen timer, så du kan nok ta bilen hjem igjen også. Men var det ikke mye kø i morges da?

Gjest Elextra
Skrevet

Er meldt regn om noen timer, så du kan nok ta bilen hjem igjen også. Men var det ikke mye kø i morges da?

Nei, trafikken gikk litt tregt, det var ikke kø. Men nå kjører ikke jeg på de store innfartsveiene, da.

Skrevet

Hos oss var det full jubel da ungene så ut av vinduet i morges!!!! Juhu!!!!!!

Nå er snøen blitt til slaps, og den timen det tok for meg å gå til bussen, vente på en forsinket buss, kjøre til byeni saktegående kø og så fra bussen - så ble jeg iiiiiiiiiskald og våt - støvelettene mine trakk vann som en svamp :-(

Så jeg måtte innom Cubus og kjøpe ullstrømpebukse, kom på jobb og tok føttene i glovarmt vann, tørket dem, og fikk på tørt tøy. Deilig!

Skrevet

Ha ha, jeg bor midt i en lang, litt slak bakke, og det er lett å se hvem som har lagt om til vinterdekk og hvem ikke!

Noen kjører kjekt opp, andre tør nesten ikke bevege seg. Det er da det er greit å ikke ha bil i det hele tatt, og bare tre minutter til trikken ...

Mange vi liksom ikke innse at det faktisk _er_ dumt å ikke ha pigg eller vinterdekk når snøen først kommer.... Må prøve uten først.. Snodig.

Ser på sol-nyheter at ti biler har smelt sammen ved Drammen, jadda.

Skrevet

Ja, det var maks dårlig timing på den snøen. Begynte rundt 7 slik at bussene startet uten kjetting...

Jeg har gitt opp å komme meg på jobb og jobber hjemme i dag.

Det er bra du har den muligheten, ikke alle som kan det nei.

Skrevet

Hos oss var det full jubel da ungene så ut av vinduet i morges!!!! Juhu!!!!!!

Nå er snøen blitt til slaps, og den timen det tok for meg å gå til bussen, vente på en forsinket buss, kjøre til byeni saktegående kø og så fra bussen - så ble jeg iiiiiiiiiskald og våt - støvelettene mine trakk vann som en svamp :-(

Så jeg måtte innom Cubus og kjøpe ullstrømpebukse, kom på jobb og tok føttene i glovarmt vann, tørket dem, og fikk på tørt tøy. Deilig!

Ikke bra å bli våt på beina. Supert at du har muligheten til å ha føttene i vann på jobb :) Ser det for meg, hehe

Det er morro å se ungenes reaksjon, men det spørs om de får noe glede av det som har kommet i dag da...

Skrevet

Det er bra du har den muligheten, ikke alle som kan det nei.

Jeg hadde flaks, for jeg jobbet i går kveld og hadde derfor arbeid hjemme.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1225263557' post='3998297]

Ikke mulig å få på min 10-åring stillongs i dag. Han ble sur fordi han måtte ha på boblejakke og støvler selv omd et snødde tett. Tøffe gutter vil ikke kle på seg, heller bli våte og kalde. Jeg klarte å forhindre at joggeskoene kom med på skolen i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...