Gjest Trinne lille Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Det var mannen min som hadde nyrebekkenbetennelse, dvs han ble syk på mandag. Fikk tabletter, to om dagen i ti dager, het noe med Cipro ..... Men jeg synes det går seint med friskning, jeg hadde trodd at på et døgn ville han vært nesten feberfri. Sånn var det med meg da jeg hadde det samme. Men han siger rundt med 38.5 ennå. Bør vi ringe legen og prøve å få bytta tabletter? 0 Siter
jubalong70 Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Avvent til i morgen og ring legen hvis han ikke er bedre da. 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Ble prøven dyrket så dere vet at han spiser rett antibiotika? Det svaret kommer i såfall snart til legen hvis dere tok den samme dagen og ikke ventet på svaret. Det tar en ukes tid. Ellers pleier Ciprofloxasin å virke på det meste 0 Siter
Gjest Trinne lille Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Avvent til i morgen og ring legen hvis han ikke er bedre da. Takk for svar. Jeg var dum og gikk inn på nettet, og leste om sepsis og greier. Men han spiser jo litt, og kommer seg på do (i ett sett) og sånn. Så vi fikser vel å vente til i morgen, da. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Takk for svar. Jeg var dum og gikk inn på nettet, og leste om sepsis og greier. Men han spiser jo litt, og kommer seg på do (i ett sett) og sånn. Så vi fikser vel å vente til i morgen, da. Jeg har hatt urosepsis, og i svarte hel**** så syk jeg var. Jeg hadde sett det an til i morgen, er han ikke bedre bør han ut og ta ny Crp for og se om den er endret, og få resultat av evnt dyrkning av urin. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Takk for svar. Jeg var dum og gikk inn på nettet, og leste om sepsis og greier. Men han spiser jo litt, og kommer seg på do (i ett sett) og sånn. Så vi fikser vel å vente til i morgen, da. Det tar nok sin tid før det blir blodforgiftning ut av det, og antibiotika kan gjerne ta en 2-3 dager før det virker. Og hvis det ikke virker innen da - så må man bytte antibiotika. Lykke til- og hold meg oppdatert da. 0 Siter
Gjest Trinne lille Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Det tar nok sin tid før det blir blodforgiftning ut av det, og antibiotika kan gjerne ta en 2-3 dager før det virker. Og hvis det ikke virker innen da - så må man bytte antibiotika. Lykke til- og hold meg oppdatert da. Nå dro mannen min til legen for nye prøver og sjekk. Temp på 38.2, og bedret allmenntilstand, i alle fall. Hadde dusja og spist og så lysere på livet. Takk for at dere var der i går! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.