Glimtipper Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Skrevet 29. oktober 2008 Ok, da skjønner jeg. Vet bare hvordan det er å gå slik, så ble bare litt ivrig på at du skulle ha deg i vei til lege. ) Noe jeg bruker nå innimellom,er steiner som jeg varmer på ved-ovnen min, slik at de blir akkurat for varm til å legges på nakken. Passe store som du kan forsjøke å bruke. De blir gjennomvarme og er varme leeeenge. Dette kan kanskje løse opp i små perioder? Funker bedre enn både varmeflaske og håndklær, dusj osv..... ) Det er hyggelig at du bryr deg Og ja, det er sabla vondt Jeg skal sjekke ut det med steinene, men jeg tror du må forklare litt mer. Bare vanlige steiner på vedovn, og så hva? Pakker du de inn og legger de på musklene? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Skrevet 29. oktober 2008 ''1. Ibux.'' Svigerinna mi som er kiropraktor sier det er større effekt om du tar 2 paracet og en ibux sammen. Det er min erfaring også når jeg har sånne smerter somde du beskriver. Tar disse tablettene, venter en halvtimes tid, og så tar jeg en lang og varm dusj. Effekten varer ikke akkurat lenge, men jeg får slappe av med mindre smerter en stund i alle fall. Takk for tipset Prøvde det nå nettopp, etter å ha lest rådet ditt, og det hjalp mye bedre. Jeg tok en ibux og en paracet, så det holder tydeligvis i motsetning til to-tre ibux på egenhånd 0 Siter
Glimtipper Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Skrevet 29. oktober 2008 Husk på å variere arbeidsstilling. Spesielt om du har stillesittende jobb. (Veiv armene, beveg hodet osv.) Ibux krem synes jeg også hjelper bedre enn tabletter mot selve nakkesmertene. Takk for rådet Jeg plukker opp ibux krem når jeg er ute å handler i morgen. Kanskje en vennlig sjel vil smøre det på, siden bevegelsene mine er noe begrenset for øyeblikket. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Skrevet 29. oktober 2008 Ta ibux og paracet sammen! Det fikk jeg beskjed om av legen min. Mener jeg fikk noen sterkere ibux enn de vanlige på resept ?? Prøvde det nå og det hjalp mye bedre. Stor takk til deg og ChiengMai som kom med dette rådet 0 Siter
Glimtipper Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Skrevet 29. oktober 2008 Har ikke lest tråden, men har noen forslag. Bruk is og ikke varme på nakken. Hvis du ikke har ispose, så bruk noen poser med frosne grønnsaker og legg deg på dem (under nakken og evt. øvre delen av ryggen) 10-20 minutter minst hver annen time. Hvis du tåler ibux (og tilsvarende preparater) godt, så kan du ta relativt høye doser, gjerne i kombinasjon med paracetamol. Jeg ville ikke vært redd for å ta opp til 2400 mg ibux i døgnet i en kortere periode. Derimot er det viktig at du ikke overskrider vanlig dosering av paracetamol . Hvis du får vondt i maven, må du stoppe bruken av ibux. Hm... Is og ikke varme? Er du sikker? Jeg knyter musklene bare ved tanken 0 Siter
Glimtipper Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Skrevet 29. oktober 2008 Du må da bare se å komme deg til kiropraktor, jente! Det er viktig, du kan ikke gå slik, Og best av alt: det funker RASKT. Dessuten "må og må..:". Mange tror de MÅ overholde frister. Men hvis de ender i en sykeseng, så MÅ de ingenting. Og det kan gå MANGE år før de kan jobbe igjen, hvis de er uheldige. Så det du MÅ mest av alt, er å ta vare på deg selv. Så kan du kanskje OGSÅ holde den fristen til mandag. Begge deler. Jeg prøver på begge deler. Det skal nok gå greit. Jeg har effektivisert arbeidsmetodene mine litt i dag og det var vel verdt den investerte tiden, så nå tror jeg at jeg skal slippe unna med nogenlunde normale arbeidsdager fram til mandag 0 Siter
Glimtipper Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Skrevet 29. oktober 2008 Somadril hjelper, men er ikkje å få tak i lenger (etter 1 mai) her i Norge. Men kanskje de har det i England? Mindre stress, mere mosjon kombinert med hvile er beste botemiddel og "utsett" tidsfristende. Verden går _ikkje_ under om du gjør det. Jeg kan dessverre ikke utsette tidsfristen, da det er snakk om en freelancer jobb. Om jeg ikke overholder tidsfristen går kanskje ikke verden under, men jeg risikerer å miste mange tilslag på jobber senere. Så da presser man seg bittelitt, da 0 Siter
Bookworm Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg skal komme meg til lege snart Men dette er veldig vanlig problem for meg og det er stort sett lite de får gjort. Har migrene som utløses av nakkestivhet, er diagnosert med PTSD (som særlig slår seg ut i stive muskler) og blir dessverre alt for lett stressa Prøv forresten å massere inn nakken (spesielt de store musklene på hver side, under ørene) med tigerbalsam - har en veldig lindrende effekt på meg (men vær OBS på lukta:-) 0 Siter
Glimtipper Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Skrevet 29. oktober 2008 Prøv forresten å massere inn nakken (spesielt de store musklene på hver side, under ørene) med tigerbalsam - har en veldig lindrende effekt på meg (men vær OBS på lukta:-) Jeg er så irritabel uansett, så ingen har lyst til å nærme seg meg. Gjør sikkert ingenting om jeg stinker i tillegg... 0 Siter
Bookworm Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg er så irritabel uansett, så ingen har lyst til å nærme seg meg. Gjør sikkert ingenting om jeg stinker i tillegg... Hehe, da er det jo greit:-) Lykke til a! 0 Siter
Glimtipper Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Skrevet 29. oktober 2008 Hehe, da er det jo greit:-) Lykke til a! Takk 0 Siter
Kammilla Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Det er hyggelig at du bryr deg Og ja, det er sabla vondt Jeg skal sjekke ut det med steinene, men jeg tror du må forklare litt mer. Bare vanlige steiner på vedovn, og så hva? Pakker du de inn og legger de på musklene? Bruker passe store,flate og runde steiner jeg fant i fjæra.Helt vanlige steiner ja...) Bare varmer dem og legger de rett på musklene ja. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Skrevet 29. oktober 2008 Bruker passe store,flate og runde steiner jeg fant i fjæra.Helt vanlige steiner ja...) Bare varmer dem og legger de rett på musklene ja. Ok, takk Det skal jeg forsøke ved en passende anledning. 0 Siter
frosken Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Hm... Is og ikke varme? Er du sikker? Jeg knyter musklene bare ved tanken Dette er jeg helt sikker på. Is virker både smertelindrende og demper irritasjon. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Skrevet 29. oktober 2008 Dette er jeg helt sikker på. Is virker både smertelindrende og demper irritasjon. Hehe Ok, ok. Skal forsøke og se om det hjelper 0 Siter
Gjest memesi Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Tei-Fu er tingen å bruke hvis du er plaget med nakke og skuldre. Minner noe om Tigerbalsam, men fungerer mye bedre. Ja, den stinker den også 0 Siter
Jølsen Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Voltaren. 3 timer etterpå 600 mg ibux og en paracet. Gjør dette tre ganger pr dag, og aldri mer enn én uke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.