Gå til innhold

FU: har du skifta til vinterdekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvis ikke, lot du bilen stå i dag? (hvis det snør der du bor da..) Er en hel del som drøyer i siste lita, og det viser seg hvert år at mange "Går på" (heller kjører på) en smell...

Og en ting til.. Hvorfor kjører folk som idioter med en gang det kommer et snøfnugg??? Holder ikke avstand, bryter vikeplikta, kjører på rødt, blinker ikke.. virker som det snør i huet på en del også. Blir så oppgitt. Alt det jeg nevner opplevde jeg til jobb i dag (10 min kjøring). Blir folk nervøse eller hva er det?

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

7

• tonie

6

• Lillemus

2

• mariaflyfly

2

Mest aktive i denne tråden

fei1365380229
Skrevet

Ja, hadde skiftet på min. Mannen min skiftet til morgenen i dag på sin.

Jeg skulle til tannlegen og kom 30 minutter for sent fordi mange idioter kjørte ut i trafikken på sommerdekk. Heldigvis kom han som skulle hatt timen min også forsent så jeg fikk hans :-)

Enig med deg at det er utrolig mange tåper ute i trafikken som ikke skulle hatt bil!

Skrevet

Faren min tok ansvar og skifta for meg i går kveld. ;)

Gjest Aimabel
Skrevet

Vi hadde ikke skiftet men måtte kjøre et kort stykke. Kjørte veldig forsiktig jeg :-) Men det var ikke glatt her da. Merker at ikke alle tilpasser seg kjøreforholdene ja!

Merkelig hvordan snøen hvert eneste år kommer som julebukken på kjerringa. Det var jo varslet i helgen at det skulle bli vinter til uka. Glad jeg ikke er avhengig av buss, der er det jo alltid fullt kaos.

Skrevet

Skiftet i går på den ene bilen. Bussene hadde derimot ikke skiftet eller lagt på kjetting....

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Seff har jeg skiftet :-)

Var holkeføre de luxe for noen uker siden, så da skiftet jeg :-)

Skrevet

Nei, vi har ikke skiftet ennå. Her lå det 3-4 cm snø om morgenen, som raskt ble slaps. Brukte bilen inn til byen på et møte (dvs mannen min kjørte den inn og jeg tilbake). Må bruke den på et møte i kveld - 3 km unna her. Var ikke glatt på veien, men i slapset på fortauene var det glatt.

Satser på at min kjære legger om fredag eller lørdag.

Skrevet

Jeg har ikke skiftet ennå, skal ha service på bilen om en uke og da skal også dekkene skiftes. Derfor sto bilen min pent og stille på gårsplassen i dag mens jeg kjørte buss...

Gjest Melbilla
Skrevet

Det var ikke skiftet på noen av bilene i dag tidlig nei.

Mannen min brukte min bil i dag, fordi den var det ikke så farlig å kræsje:-)

Han har visst skiftet dekk på den i løpet av dagen da.

Jeg kjører kollektivt.

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Det var ikke skiftet på noen av bilene i dag tidlig nei.

Mannen min brukte min bil i dag, fordi den var det ikke så farlig å kræsje:-)

Han har visst skiftet dekk på den i løpet av dagen da.

Jeg kjører kollektivt.

Det synes jeg er en ganske drøy holdning! Tenker han ikke på at han kunne krasjet med noen andre som ikke syntes det var like uproblematisk at han var ute og fartet med uansvarlig veigrep???

Gjest Melbilla
Skrevet

Det synes jeg er en ganske drøy holdning! Tenker han ikke på at han kunne krasjet med noen andre som ikke syntes det var like uproblematisk at han var ute og fartet med uansvarlig veigrep???

Ikke ta alt så alvorlig, kjære deg.

Jo, det tror jeg helt sikkert han tenkte på. Og jeg tror ikke han dro ut av huset her for å kræsje min gamle og billige bil. Han skulle til tannlegen. Deretter skifte dekk, deretter på jobb.

Nå er min bil den eneste bilen som har fått vinterdekk på. Så det så.

Skrevet

Vi kjøpte nye vinterdekk i år, så de ble satt på av dekkforhandleren.

Jeg har kjørt bil i snøværet uten problemer, men så har jeg HondaCRV som kommer seg greit fram da...

Skrevet

Eg har ikkje skifta dekk, venter ihvertfall til november for nå er det høst!

Spm2. Det er fordi det snør inni hodet på folk ja.

Skrevet

Å ja, selvfølgelig har jeg skifta dekk. Eller, nå er det ikke _jeg_ som har gjort det da, men det er gjort;)

Jeg var veldig glad for det i morges, for da seilet bilene i alle retninger her.

Jeg tror nok folk kjører dårlig fordi de er nervøse, ja.

Skrevet

Snaxy har ikke byttet dekk...

Men jeg skoffa bakken, så han kom greit opp :0)

Gjest Skifta jag
Skrevet

Vi skifta til vinterdekk forrige helg, har helårsdekk.

Ganske bra, for snøen kom som julekvelden på kjerringa. Var mange som småbulket litt her og der pga den plutselige snøen.

Skal ut å kjøre nå, er glatt ute, men det går vel bra :)

candyqueen_83
Skrevet

NÅ har jeg bytta til vinterdekk. Har utsatt og utsatt det fordi jeg ikke har orket å reise dit hvor dekkene er. Sliten av jobbing osv.

Men hadde bestilt time til i ettermiddag, og det er siste gang jeg venter så lenge. Fått straffen min. Vært våken i 28 timer nå, og skal på ti timers nattevakt kl 22 igjen (kjøre bil i vinterværet hele natten).

Måtte la bilen stå i dag tidlig, så jeg måtte få den snille mammaen min til å hente meg :o) Hun skulle kjøre meg hjem før hun hadde en avtale, men rakk det ikke pga kø. Så da måtte jeg bare bli med. Tungvint å ta buss derfra.

Også har det ballet på seg hele dagen med masse rart. Så nå er jeg hjemme igjen, og skal slappe av foran tv i 4 timer :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...