Lillemus Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Jah! Jeg har nettopp kommet inn, mekket en lasagne (Knorr) og fått den i ovnen etter å ha lagt om til piggdekk etter jobb i dag. ) Så nå kan vinteren bare komme. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Det var ikke skiftet på noen av bilene i dag tidlig nei. Mannen min brukte min bil i dag, fordi den var det ikke så farlig å kræsje:-) Han har visst skiftet dekk på den i løpet av dagen da. Jeg kjører kollektivt. Beklager å si det, men han typen din får en lavere og lavere status i mine øyne. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Niks, ikke vintersko på her. Det var snø i dag tidlig, men ikke så mye at det var noe problem - så gubben brukte bilen. Jeg, derimot, prøvde å komme meg til hovedstaden med buss i dag. _Det_ var et lite helvete, rett og slett. 0 Siter
Gjest dekkskifter Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Bor i Trondheim. Rakk akkurat å skift før mørket kom i ettrmiddag. Kjørte til og fra jobb i dag, men det er ennå ikke snø i Trondheim. Det var riktignok masse frost på bakken i dag, og om det kommer noe nedbør forblir jo ikke veiene tørre så lenge. 0 Siter
Gjest Melbilla Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Beklager å si det, men han typen din får en lavere og lavere status i mine øyne. Er det mulig? Dere tar tydeligvis ting langt alvorligere enn meg;o) Dere må høre måten det blir sagt på og se smilet før dere forstår at dette ikke var alvorlig ment. Jeg burde selvsagt ha fått dette klarere frem, men for meg var det så opplagt en spøk ;o) Saken var at han prioriterte dekkskifte på min bil først. Jeg er nemlig en veldig uttrygg sjåfør på glatta. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Begge bilene fikk vinterdekk på i helgen. Kom ikke snø her i dag, men det var frosset på og glatt. Er veldig glad vi hadde skiftet, ja. Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk ikke bare skifter når det lir mot slutten av oktober. Vi vet jo at første snøfall høyst sannsynlig kommer da - hvis det ikke har kommet allerede. Tullinger - sier jeg... 0 Siter
pekkaline Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Vi har lagt om dekkene ja. Noe som slår meg er at folk kan umulig tro på det de melder av vær. De ser det, men tviler, står opp, kjører avgårde, for de må jo prøøøøve! Åh....grr. Når de da sitter fast eller har skapt kaos, DA finner de ut at "uff, jeg skulle visst lagt om i går" ehh! 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Vi har lagt om dekkene ja. Noe som slår meg er at folk kan umulig tro på det de melder av vær. De ser det, men tviler, står opp, kjører avgårde, for de må jo prøøøøve! Åh....grr. Når de da sitter fast eller har skapt kaos, DA finner de ut at "uff, jeg skulle visst lagt om i går" ehh! Ja - jeg er like fascinert hvert år over at man veeeet at det er sommerdekk på bilen. Mn seeeer at det er snø. De sier på radioen at det er helv*** løs på innfartsveiene - men man vet jo aldri før man har prøvd selv om det kanskje går greit med sommerdekk på akkurat ens egen bil??? Er det sommerdekk på bilen så _kan_ man jo ta bussen... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Ja - jeg er like fascinert hvert år over at man veeeet at det er sommerdekk på bilen. Mn seeeer at det er snø. De sier på radioen at det er helv*** løs på innfartsveiene - men man vet jo aldri før man har prøvd selv om det kanskje går greit med sommerdekk på akkurat ens egen bil??? Er det sommerdekk på bilen så _kan_ man jo ta bussen... Jaddajaddajadda 0 Siter
Gjest Melbilla Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Vi har lagt om dekkene ja. Noe som slår meg er at folk kan umulig tro på det de melder av vær. De ser det, men tviler, står opp, kjører avgårde, for de må jo prøøøøve! Åh....grr. Når de da sitter fast eller har skapt kaos, DA finner de ut at "uff, jeg skulle visst lagt om i går" ehh! Og noen følger ikke med på værmedinger i det hele tatt:-) 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Jaddajaddajadda Du er unnskyldt - du lagde ikke kaos også var du forberedt på å la bilen bli igjen på jobben - det er sterkt formildende :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Ja - jeg er like fascinert hvert år over at man veeeet at det er sommerdekk på bilen. Mn seeeer at det er snø. De sier på radioen at det er helv*** løs på innfartsveiene - men man vet jo aldri før man har prøvd selv om det kanskje går greit med sommerdekk på akkurat ens egen bil??? Er det sommerdekk på bilen så _kan_ man jo ta bussen... Ja det er utrolig hvor korka det går an å bli! Hallo, det kom knapt fem cm her, og kaoset er komplett??, en lastebil stenger veien og et par biler smeller i hverandre ikke langt fra hvor jeg bor og masse mere overalt... Hørte litt på radioen at de leter etter "synderen" og lurer på om det skulle vært saltet litt lengre. Veiene ble saltet i syvtiden siste gang. Jeg mener at denne gangen (5cm snø) så er det bilistene som er synderene. I allefall her i Agder. 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Og noen følger ikke med på værmedinger i det hele tatt:-) Man trenger ikke det - det holder å se ut av vinduet før man setter seg i bilen - eller omtrent idet man setter seg i bilen for den saken. Er det glatt da og man har sommerdekk = buss til jobben. 0 Siter
pekkaline Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Og noen følger ikke med på værmedinger i det hele tatt:-) Hehe, de lever på lykke og fromme 0 Siter
tonie Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Ja - jeg er like fascinert hvert år over at man veeeet at det er sommerdekk på bilen. Mn seeeer at det er snø. De sier på radioen at det er helv*** løs på innfartsveiene - men man vet jo aldri før man har prøvd selv om det kanskje går greit med sommerdekk på akkurat ens egen bil??? Er det sommerdekk på bilen så _kan_ man jo ta bussen... ''men man vet jo aldri før man har prøvd selv om det kanskje går greit med sommerdekk på akkurat ens egen bil???'' Og så har du sånne som en god venn av meg. Han var ute på sommerdekk i dag, og han kom fra det med et par nestenutforkjøringer. Han måtte rappe sånne steinkuler fra en blomsterkrukke (som stod utenfor et hus der han havna litt på tvers i grøfta) for å strø såpass at han kom seg opp en bakke. Da jeg spurte hvorfor han ikke la på vinterdekk når han hadde fri hele formiddagen og fint hadde rukket det. "Hvis man er god sjåfør greier man å tilpasse seg føreforholdene uansett dekk" Og så himlet han litt oppgitt over alle idiotene som burde hatt vett til å legge om. Søtt:) 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Ja det er utrolig hvor korka det går an å bli! Hallo, det kom knapt fem cm her, og kaoset er komplett??, en lastebil stenger veien og et par biler smeller i hverandre ikke langt fra hvor jeg bor og masse mere overalt... Hørte litt på radioen at de leter etter "synderen" og lurer på om det skulle vært saltet litt lengre. Veiene ble saltet i syvtiden siste gang. Jeg mener at denne gangen (5cm snø) så er det bilistene som er synderene. I allefall her i Agder. I Oslo også. Det er jo ikke verre enn at når man vet at man ikke har dekk som er tilpasset føret så kan man jo la den stå den dagen istedenfor å risikere liv og helse - for ikke å snakke om _andres_ liv og helse. Erfaringsmessig vet man jo at et betydelig antall bilister skal lære the hard way en sånn dag at dette ikke funker. Men neida - det gjelder sikkert ikke meg.... 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 ''men man vet jo aldri før man har prøvd selv om det kanskje går greit med sommerdekk på akkurat ens egen bil???'' Og så har du sånne som en god venn av meg. Han var ute på sommerdekk i dag, og han kom fra det med et par nestenutforkjøringer. Han måtte rappe sånne steinkuler fra en blomsterkrukke (som stod utenfor et hus der han havna litt på tvers i grøfta) for å strø såpass at han kom seg opp en bakke. Da jeg spurte hvorfor han ikke la på vinterdekk når han hadde fri hele formiddagen og fint hadde rukket det. "Hvis man er god sjåfør greier man å tilpasse seg føreforholdene uansett dekk" Og så himlet han litt oppgitt over alle idiotene som burde hatt vett til å legge om. Søtt:) Jeg har unger som skal gå til og fra skolen - jeg blir helt utrolig forbanna over at man får kjøre rundt med sånne holdninger. Også blir jeg litt forundret over at sånne har greid å få førerkort i det hele tatt med den oppvisningen i briljant tankegang..... 0 Siter
Gjest Melbilla Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Man trenger ikke det - det holder å se ut av vinduet før man setter seg i bilen - eller omtrent idet man setter seg i bilen for den saken. Er det glatt da og man har sommerdekk = buss til jobben. Jeg kjører buss til jobben hver dag, også i dag. Unntak hvis jeg har det travelt, men jeg tar ikke bil på slike dager. 0 Siter
tonie Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har unger som skal gå til og fra skolen - jeg blir helt utrolig forbanna over at man får kjøre rundt med sånne holdninger. Også blir jeg litt forundret over at sånne har greid å få førerkort i det hele tatt med den oppvisningen i briljant tankegang..... Ja, du kan så si. Det hadde kaskje ikke vært så dumt med ny oppkjøring hvert tiende år? 0 Siter
pekkaline Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 I Oslo også. Det er jo ikke verre enn at når man vet at man ikke har dekk som er tilpasset føret så kan man jo la den stå den dagen istedenfor å risikere liv og helse - for ikke å snakke om _andres_ liv og helse. Erfaringsmessig vet man jo at et betydelig antall bilister skal lære the hard way en sånn dag at dette ikke funker. Men neida - det gjelder sikkert ikke meg.... Ja, ikke sant.. I kveld jobber bilverksteder overtid for å rekke over flest mulig dekkskift. De ringer som "besatt" og tror de kan få det ordnet der og da. *rister på hodet* Det er akkurat den biten som handler om oss andre uskyldige som gjør meg litt amper, de bør kunne tenke...og skifte i tide. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.