Gjest Synes snø er koselig Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Ja, satt ca to og en halv time i kø for å få skiftet dekkene hos nærmeste dekkverksted. 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Ja, du kan så si. Det hadde kaskje ikke vært så dumt med ny oppkjøring hvert tiende år? Det hadde kanskje ikke vært så dumt. Hadde jo holdt med en teoriprøve eller noe sånt bare - så kunne man fått luket ut de verste synderne som skulle tatt noen timer opplæring. Kaster kanskje stein i glasshus her nå all den tid jeg ikke er flink med fartsgrenser bestandig men... Det får gå - jeg er i form til å tåle litt kjeft :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Vi har ikke byttet til vinterdekk, for vi har ikke noen, men nå har det ikke akkurat snødd her heller da. Men vinterdekk skal det snart investeres i. Jeg nekter å kjøre med sommerdekk på glatta, men her i Danmark ser det ut til å være normalen. Når man har vært i Danmark en snøværsdag, ser man hvor utrolig vintervante nordmenn er i forhold. 10 cm snø her er gjerne lik med stengte skoler og butikker. 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Ja, ikke sant.. I kveld jobber bilverksteder overtid for å rekke over flest mulig dekkskift. De ringer som "besatt" og tror de kan få det ordnet der og da. *rister på hodet* Det er akkurat den biten som handler om oss andre uskyldige som gjør meg litt amper, de bør kunne tenke...og skifte i tide. Og la bilen stå hvis de ikke gidder å skifte selv - jeg mener - det er ikke atomdysikk å få slengt de hjulene på bilen akkurat da. Og det man trenger av verktøy ligger som regel bak i bilen. 0 Siter
Gjest Melbilla Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Hehe, de lever på lykke og fromme Jeg liker overaskelser og synes det var svært koselig og våkne å titte ut av vinduet i dag:-) Enda bedre da jeg vekket minstejenta og så gleden i øynene hennes:-) 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Og la bilen stå hvis de ikke gidder å skifte selv - jeg mener - det er ikke atomdysikk å få slengt de hjulene på bilen akkurat da. Og det man trenger av verktøy ligger som regel bak i bilen. Hehe - det så stilig ut å feilstave spydighetene....... atomfysikk mente jeg. 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg liker overaskelser og synes det var svært koselig og våkne å titte ut av vinduet i dag:-) Enda bedre da jeg vekket minstejenta og så gleden i øynene hennes:-) Men mannen din tok bilen din _med sommerdekk_ ut på glatta...? *strengt blikk - du må få oppdratt den mannen* 0 Siter
tonie Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Det hadde kanskje ikke vært så dumt. Hadde jo holdt med en teoriprøve eller noe sånt bare - så kunne man fått luket ut de verste synderne som skulle tatt noen timer opplæring. Kaster kanskje stein i glasshus her nå all den tid jeg ikke er flink med fartsgrenser bestandig men... Det får gå - jeg er i form til å tåle litt kjeft :-) Å nei, jeg tror nok det måtte en praktisk prøve til også. Da fikk de riktig vist fram alle uvanene de har lagt seg til opp gjennom årene. Vår mann hadde strøket tvert der. Han bruker konsekvent ikke blinklys, han vet ikke hvor man skal plassere seg i en rundkjøring og han skriver sms og ser på damer og leter etter noe som ligger i baksetet mens han kjører i 90 på motorveien. Noen ganger alt på en gang. Ellers er han en grei kar, altså. Det er bare det at han har sånn tro på egne ferdigheter bak rattet at vanlige regler ikke gjelder for sånne som ham. Fartsbølle, ja. Jeg visste det var noe tvilsomt med deg. 0 Siter
Gjest Melbilla Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Men mannen din tok bilen din _med sommerdekk_ ut på glatta...? *strengt blikk - du må få oppdratt den mannen* Han hadde time til tannlegen. Har du tenkt å forfølge meg med ditt gretne humør? 0 Siter
pekkaline Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg liker overaskelser og synes det var svært koselig og våkne å titte ut av vinduet i dag:-) Enda bedre da jeg vekket minstejenta og så gleden i øynene hennes:-) ''Enda bedre da jeg vekket minstejenta og så gleden i øynene hennes:-)'' DET er stort å se ja Glede og håp om snølek. 0 Siter
tonie Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 ''Enda bedre da jeg vekket minstejenta og så gleden i øynene hennes:-)'' DET er stort å se ja Glede og håp om snølek. Mmm, herlig:) Med fare for å virke som en skikkelig tvilsom mor, men jeg slapp sønnen ut kl halv sju i morges med pysj under utedressen og bare tær i skoa. Han var så lykkelig at han holdt på å gå i spinn, og bare måtte ut før han kunne spise frokost:) 0 Siter
pekkaline Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Og la bilen stå hvis de ikke gidder å skifte selv - jeg mener - det er ikke atomdysikk å få slengt de hjulene på bilen akkurat da. Og det man trenger av verktøy ligger som regel bak i bilen. Såpass kan man klare om en vil kjøre bil ja 0 Siter
pekkaline Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Mmm, herlig:) Med fare for å virke som en skikkelig tvilsom mor, men jeg slapp sønnen ut kl halv sju i morges med pysj under utedressen og bare tær i skoa. Han var så lykkelig at han holdt på å gå i spinn, og bare måtte ut før han kunne spise frokost:) Noen ganger gjør man unntak Lyset de får i øyene da er noe en skulle hatt på film! 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Han hadde time til tannlegen. Har du tenkt å forfølge meg med ditt gretne humør? 1. Så hvis han hadde kjørt på noen så var det greit fordi han skulle til tannlegen? 2. Nei jeg har ikke et grettent humør og såvidt jeg vet har jeg ikke forfulgt deg. 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Å nei, jeg tror nok det måtte en praktisk prøve til også. Da fikk de riktig vist fram alle uvanene de har lagt seg til opp gjennom årene. Vår mann hadde strøket tvert der. Han bruker konsekvent ikke blinklys, han vet ikke hvor man skal plassere seg i en rundkjøring og han skriver sms og ser på damer og leter etter noe som ligger i baksetet mens han kjører i 90 på motorveien. Noen ganger alt på en gang. Ellers er han en grei kar, altså. Det er bare det at han har sånn tro på egne ferdigheter bak rattet at vanlige regler ikke gjelder for sånne som ham. Fartsbølle, ja. Jeg visste det var noe tvilsomt med deg. Jepp - jeg er ikke spesielt flink med fartsgrenser... Det vil si - jeg vet jo som regel godt hvilken grense det er der da... Og jeg kjører aldri for fort i boligfelt osv - det er på motorveien det blir litt over. Men han kameraten hørtes bra ut bak rattet... not. Ser for meg biltilsynet sitte og skulle vurdere mens han gjør akkurat som han pleier - sommerdekk på snøen, sladder og tekster, sikkert med høy musikk på... Hehe - han hadde kanskje blitt snakkisen på julebordet i veivesenet det året :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Ja, satt ca to og en halv time i kø for å få skiftet dekkene hos nærmeste dekkverksted. ''Ja, satt ca to og en halv time i kø for å få skiftet dekkene hos nærmeste dekkverksted.'' Hvorfor ikke gjøre det selv? Kjæresten ga meg en hjelpende hånd og vi brukte kanskje en halvtime på å skifte dekkene på bilen min + at vi kjørte og fyllte luft og bensin da. ) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 ''men man vet jo aldri før man har prøvd selv om det kanskje går greit med sommerdekk på akkurat ens egen bil???'' Og så har du sånne som en god venn av meg. Han var ute på sommerdekk i dag, og han kom fra det med et par nestenutforkjøringer. Han måtte rappe sånne steinkuler fra en blomsterkrukke (som stod utenfor et hus der han havna litt på tvers i grøfta) for å strø såpass at han kom seg opp en bakke. Da jeg spurte hvorfor han ikke la på vinterdekk når han hadde fri hele formiddagen og fint hadde rukket det. "Hvis man er god sjåfør greier man å tilpasse seg føreforholdene uansett dekk" Og så himlet han litt oppgitt over alle idiotene som burde hatt vett til å legge om. Søtt:) Herregud for en dust. Åsså heter det Lecakuler ;o) *s* 0 Siter
Gjest Melbilla Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 ''Ja, satt ca to og en halv time i kø for å få skiftet dekkene hos nærmeste dekkverksted.'' Hvorfor ikke gjøre det selv? Kjæresten ga meg en hjelpende hånd og vi brukte kanskje en halvtime på å skifte dekkene på bilen min + at vi kjørte og fyllte luft og bensin da. ) Mannen min fikk tatt dem en gang i går. De andre bilene tar han selv. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Du er unnskyldt - du lagde ikke kaos også var du forberedt på å la bilen bli igjen på jobben - det er sterkt formildende :-) Håper på regn i stedet for snø i dag, og at jeg kan få med bilen hjem (til dekkskifte). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.