Gå til innhold

Dere som jobber 100% og har barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det er slik at mannen din ikke skal tilbake i full stilling, er jo dette uproblematisk. Det spiller jo ingen rolle hvem av dere som jobber redusert. ;)

Jeg skal aldri mer jobbe 100% så lenge ungene er små. Det holdt på å ta livet av meg. Den uka jeg hadde barna, fleksa jeg og jobbe 8.30 til 15.30 hver dag. Da var det lite stress i begge ender av dagen, noen ganger tok jeg med meg litt jobb hjem som jeg satt med på kvelden, men ikke så ofte.. De ukene jeg ikke hadde ungene, hadde jeg 10 og 11 timers dager nesten hver dag. Sånt orker jeg ikke i lengden.

Sånn vi har det nå, jobber jeg ca 9-16 de dagene jeg jobber - og den halvtimen som "mangler" tar jeg på kveldene. En økning til 100% vil bety at jeg også må jobbe fredagene, som jeg har hatt helt fri.

I teorien skal dette gå. Trøbbelet kommer i mai og juni, når min kjære forsvinner ut av døra i halv åtte tida - og ikke kommer hjem før i 22-23-tida.... Men jeg tror ikke han vil ha det sånn igjen :-(

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

6

• AneM1365380603

4

• laban

3

• ....AV

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

For _min_ del vet jeg at det var dette som var utslagsgivende da jeg tok den veldig krevende jobben. Hadde ikke gubben tatt det som var av daglige ting, som barnehageoppfølging, holdt orden på bursdagsinvitasjoner, tatt rydding og klesvask på et daglig basis, så hadde jeg ikke orket å jobbe så mye.

Ta dere en skikkelig prat, virker som dere har et godt utgangspunkt allerede i og med at dere ikke fra før har et "gjennom-shina" hjem. :-)

Tror du det - at mine rotetendenser og manglende husmorgener endelig kan komme til nytte :-) ?!

Ja, kanskje det... Får ta en prat til helga, tenker jeg!

Skrevet

Om du har lyst synes jeg det er dumt ikke å prøve!

Vi har bare to barn og jobber fullt begge to, egentlig litt mer enn fullt. Men vi har det forholdsvis fleksibelt begge to, og jobber ofte litt etter at barna har lagt seg. Vi bytter på å dra tidlig på jobb og å hente barna.

Vi kunne vel begge tenkt oss å jobbe noe mindre, men det er vanskelig å få til i de jobbene vi har, og vi synes begge det er viktig med jobb vi er engasjert i.

Du er heldig som har en mann som vil og kan jobbe 80% :)

Han har ikke spurt sin sjef ennå - så det er ikke sikkert det går. Men kanskje :-)

Skrevet

Sånn vi har det nå, jobber jeg ca 9-16 de dagene jeg jobber - og den halvtimen som "mangler" tar jeg på kveldene. En økning til 100% vil bety at jeg også må jobbe fredagene, som jeg har hatt helt fri.

I teorien skal dette gå. Trøbbelet kommer i mai og juni, når min kjære forsvinner ut av døra i halv åtte tida - og ikke kommer hjem før i 22-23-tida.... Men jeg tror ikke han vil ha det sånn igjen :-(

Du får ha svigermora di boende permanent i mai og juni. Da kommer du sikkert i tillegg hjem til strøkent hus og ferdig middag. :P

Gjest ViViola
Skrevet

Tror du det - at mine rotetendenser og manglende husmorgener endelig kan komme til nytte :-) ?!

Ja, kanskje det... Får ta en prat til helga, tenker jeg!

''Tror du det - at mine rotetendenser og manglende husmorgener endelig kan komme til nytte :-) ?!''

Jepp! Definitivt!

:-)

Skrevet

Som jeg har skrevet i sånne husmortråder, så er jeg ingen superhusmor, og gjør ikke så mye rent. Mannen min er flinkere enn meg til å rydde og holde det ryddig (jeg er et rotehue), men det er stort sett jeg som støvsuger og vasker golv.

Vi må nok ha en skikkelig prat og diskutere hvordan vi skal gjøre det i forhold til rengjøring - nå har jeg jo pleid å gjøre det på fridagen min.

Vaskehjelp. Aldri om jeg ville latt være å jobbe 100% pga rengjøring. Jeg skjønner at det ikke er hovedpoenget her, men siden det ikke virker som om økonomien er det heller, så hadde jeg gått for 100% jobb. Syns ikke det er noe nederlag om du skulle finne ut etter et halvt år at det blir litt for travelt. Da har du sikkert kommet inn i det som er nytt og kan kanskje redusere noe, f.eks. 10%. Det mener jeg, lykke til med valget :)

Gjest ViViola
Skrevet

Du får ha svigermora di boende permanent i mai og juni. Da kommer du sikkert i tillegg hjem til strøkent hus og ferdig middag. :P

''Du får ha svigermora di boende permanent i mai og juni. Da kommer du sikkert i tillegg hjem til strøkent hus og ferdig middag. :p''

HJELPES! Det der vil jeg si er et mareritt med lykkesmak.

;-)

Skrevet

Ja, hun kommer med jevne mellomrom - så det er ikke noe problem! Men akkurat å ha henne her hele mai og juni blir nok litt vel mye, for både henne og meg!

Skrevet

Ja, hun kommer med jevne mellomrom - så det er ikke noe problem! Men akkurat å ha henne her hele mai og juni blir nok litt vel mye, for både henne og meg!

Kan ikke skjønne det. ;)

Skrevet

''Du får ha svigermora di boende permanent i mai og juni. Da kommer du sikkert i tillegg hjem til strøkent hus og ferdig middag. :p''

;-)

*knegg*

Skrevet

;-)

Neida, jeg har en fantastisk svigermor, skjønner du :-)

Og hun kommer her en uke om gangen noen ganger i året, og shiner opp :-)

Fantasisk deilig å komme hjem til rent hus, ferdig middag, ferdig hentet barnehagebarn :-)

Men ulempen er jo at vi ikke har huset for oss selv, og ikke kan ha besøk av andre.....

Gjest ViViola
Skrevet

Neida, jeg har en fantastisk svigermor, skjønner du :-)

Og hun kommer her en uke om gangen noen ganger i året, og shiner opp :-)

Fantasisk deilig å komme hjem til rent hus, ferdig middag, ferdig hentet barnehagebarn :-)

Men ulempen er jo at vi ikke har huset for oss selv, og ikke kan ha besøk av andre.....

He-he, svigermødre er av ulikt kaliber!

(Min er slettes ikke ille, men hun har nok en eller annen formening om at jeg gjemmer feller i skapene mine - så de åpner hun ikke. Ergo - hun er _gjest_. Som liker kaffe til faste tider, og ikke minst bør det være en bit hjemmebakst til.)

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

I det daglige tror jeg nok det skal gå fint, med å komme seg ut av huset en halvtime tidligere, så vil det hjelpe godt. Men i perioder hvor mannen min jobber mye, og jeg må både hente og levere, så blir det nok veldig hektisk for meg å jobbe 100%...

Hvis jeg ikke hadde kunnet skjøvet noen arbeidstimer til helger og kvelder så ville det blitt stress ja.

Også må jeg jo kanskje innrømme at jeg har hjemmekontor også som jeg bruker mye. Dermed kan jeg jobbe ganske mye i løpet av en dag uten at ungene føler at jeg er borte.

Skrevet

Vi har tre barn på 2,5 år, 7 og 10 år.

Jobber fullt begge to. Den ene har reisevei på over en time, den andre har 45 min én vei.

Ja, det er veldig hektisk, men det går greit.

Det hadde vært deilig om en av oss hadde jobbet 80%, skikkelig luksus.

Vi har heldigvis litt fleksibilitet i jobbene våre, dvs. at vi bestemmer selv når vi kommer og går. Jeg jobber hjemmefra et par ganger i mnd, mannen min litt oftere. Hvis jeg jobber en kort dag fordi jeg både må levere og hente i bhg, tar jeg det igjen ved å jobbe hjemme på kvelden.

Så jeg hadde jobbet 100% hvis jeg hadde vært deg, for du har jo samme fleksibiliteten. Og med en mann som da jobber redusert, vil jeg si dere helt sikkert klarer dette fint!

Gjest Elextra
Skrevet

He-he, svigermødre er av ulikt kaliber!

(Min er slettes ikke ille, men hun har nok en eller annen formening om at jeg gjemmer feller i skapene mine - så de åpner hun ikke. Ergo - hun er _gjest_. Som liker kaffe til faste tider, og ikke minst bør det være en bit hjemmebakst til.)

Har mannen din tilgang til skapene dine? ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Hvis det er slik at mannen din ikke skal tilbake i full stilling, er jo dette uproblematisk. Det spiller jo ingen rolle hvem av dere som jobber redusert. ;)

Jeg skal aldri mer jobbe 100% så lenge ungene er små. Det holdt på å ta livet av meg. Den uka jeg hadde barna, fleksa jeg og jobbe 8.30 til 15.30 hver dag. Da var det lite stress i begge ender av dagen, noen ganger tok jeg med meg litt jobb hjem som jeg satt med på kvelden, men ikke så ofte.. De ukene jeg ikke hadde ungene, hadde jeg 10 og 11 timers dager nesten hver dag. Sånt orker jeg ikke i lengden.

Skjønner veldig godt at det er vanskelig å jobbe 100% om man er alene med barn. Problemet for mange er vel at nettopp i den situasjonen har man ikke råd til annet.

Skrevet

Jeg innbiller meg litt at hvis du tar en 90%-stilling, vil du komme til å jobbe 100%, men bare få betalt for 90%...

Skrevet

Jeg innbiller meg litt at hvis du tar en 90%-stilling, vil du komme til å jobbe 100%, men bare få betalt for 90%...

Ja - du har nok kanskje rett i det... Sikkert like greit å gå helt opp i 100%....

Hmmmmmmm...... Må få snakket skikkelig med mannen min, men han er bortreist i dag.

Gjest du får ta igjen senere.
Skrevet

Barna kommer først. Og spør du den eldste så får du nok det riktige svaret. De vil ha mamma og pappa hjemme mest mulig!

Det må veies tyngst i denne sammenhengen. Om 10 år kan du jobbe så mye du vil i forhold til nå. Så hvorfor ikke vente?

AneM1365380603
Skrevet

Barna kommer først. Og spør du den eldste så får du nok det riktige svaret. De vil ha mamma og pappa hjemme mest mulig!

Det må veies tyngst i denne sammenhengen. Om 10 år kan du jobbe så mye du vil i forhold til nå. Så hvorfor ikke vente?

''Og spør du den eldste så får du nok det riktige svaret. De vil ha mamma og pappa hjemme mest mulig!''

Det stemmer ikke alltid. Min eldste kom her en dag med et ønske om at vi skal arbeide mer slik at vi kan finansiere den dyre klessmaken hennes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...