Gå til innhold

Dere som jobber 100% og har barn

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Barna kommer først. Og spør du den eldste så får du nok det riktige svaret. De vil ha mamma og pappa hjemme mest mulig!

Det må veies tyngst i denne sammenhengen. Om 10 år kan du jobbe så mye du vil i forhold til nå. Så hvorfor ikke vente?

Om barna får bestemme er kanskje både mor og far hjemme til enhver tid?

Og om barna får bestemme slipper de å hjelpe til hjemme, og mor og far står på pinne for dem hele tiden. Det ville vært noe, det! :P.

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

6

• AneM1365380603

4

• laban

3

• ....AV

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest ViViola
Skrevet

Hun har vel erfart at du gjør ting slik hun mener de skal gjøres, da :P

He-he, alternativt: Jeg tar ikke inn alle disse "gode rådene".

;-)

Skrevet

Jeg innbiller meg litt at hvis du tar en 90%-stilling, vil du komme til å jobbe 100%, men bare få betalt for 90%...

Godt poeng. Det var grunnen til at jeg ikke gikk ned i redusert stilling i min forrige jobb. Jeg jobba jo over 100% der i full stilling. Ingen grunn til at det skulle bli mindre arbeidsoppgaver hvis jeg gikk ned til 80%

Gjest Gulla Wiltersen
Skrevet

Og om barna får bestemme slipper de å hjelpe til hjemme, og mor og far står på pinne for dem hele tiden. Det ville vært noe, det! :P.

Også har de masse penger likevel såklart :-)

Skrevet

Godt poeng!

Gjest høres flott ut synes jeg
Skrevet

Hvis du fortsatt har mulighet til litt fleksibilitet mht arbeidstid osv, så ville jeg absolutt prøvd meg på den nye stillingen, særlig når mannen din øsnker å jobbe litt redusert en periode.

Man er gode rollemodeller både for døtre og sønner når man viser at både mor og far kan ha perioder der de har ansvarsfulle / litt mer krevende stillinger, og har perioder der man trapper litt ned for å få familielivet til å gå rundt på en smidig måte.

At dere kan bytte litt på disse rollene, gjør at barna (uanvhengig av kjønn) enda lettere kan ta slike valg når de skal stifte familie.

Når du snakker med din sjef, som gjerne vil at du skal ta på deg den nye jobben, kan jo (fortsatt) fleksibel arbeidstid være et av ønskene dine (ved siden av økt lønn, hvis det er en mulighet for forhandling). Jeg jobber 100% men jobber noen timer hjemmefra ca to kvelder i uken. Det gjør at jeg med god samvittighet kan ha morgener uten alt for mye stress, og at jeg kan hente barn med god margin til stengetid i bhg og sfo.

Mannen min jobber litt hjemmefra nesten hver kveld, men kan derfor hente barn og delta i familielivet i mye større grad enn han hadde kunnet gjøre hvis han hadde måttet gjøre alt i kontortiden.

Skrevet

Ja - du har nok kanskje rett i det... Sikkert like greit å gå helt opp i 100%....

Hmmmmmmm...... Må få snakket skikkelig med mannen min, men han er bortreist i dag.

Lykke til med valget! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...