Gjest wonder wonder Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Når en sitter med følelsen at en ØNSKER å finne partneren utro, og håper å finne spor eller bevis eller hva som helst for å avsløre - selv om dette egentlig ikke er reelt. Er dette da et tegn på sykelig sjalusi av en slags masochistisk måte, eller er det rett og slett et tegn på at man vil ut av forholdet, og bare ønsker en god grunn for det?? 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg ønsket intenst en elskerinne på mannen min før jeg skilte meg fordi jeg sterkt ønsket å gi ham en rask og grei skilsmisse...... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har heldigvis ikke opplevd dette selv, men prøver å tenke hva som kunne utløst et slikt ønske hos meg.... Kanskje hadde jeg følt det slik hvis jeg hadde mye oppbygget aggresjon mot samboeren min? Hvis jeg følte at jeg var forbanna på ham (kanskje av andre årsaker?), så måtte jeg kanskje finne en grunn for å få lov til å rase ut? I en slik setting er det jo også jeg som hadde fått medlidenhet fra andre, og jeg hadde kunnet gå videre med høyt hode? Hmm......bare prøver å leke psykolog her ;-) 0 Siter
Gjest wonder wonder Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har heldigvis ikke opplevd dette selv, men prøver å tenke hva som kunne utløst et slikt ønske hos meg.... Kanskje hadde jeg følt det slik hvis jeg hadde mye oppbygget aggresjon mot samboeren min? Hvis jeg følte at jeg var forbanna på ham (kanskje av andre årsaker?), så måtte jeg kanskje finne en grunn for å få lov til å rase ut? I en slik setting er det jo også jeg som hadde fått medlidenhet fra andre, og jeg hadde kunnet gå videre med høyt hode? Hmm......bare prøver å leke psykolog her ;-) Høres fornuftig nok ut det, at man liksom får en helt konkret grunn til å rase mot personen. Kan nok være litt sannhet i det ja. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Det kan vel være begge deler, avhengig av hvem du snakker om og hva slags forhold de har. Det kan også være at de ønsker å bli kvitt -frykten- for utroskap, at angsten rundt det griper så sterkt at det hadde vært en lettelse å få få det bekreftet og gå videre. 0 Siter
Gjest wonder wonder Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg ønsket intenst en elskerinne på mannen min før jeg skilte meg fordi jeg sterkt ønsket å gi ham en rask og grei skilsmisse...... Så du var ikke glad i ham lenger, så du ville absolutt ikke følt noen ting om du hadde funnet ut at han var utro? Det er dette jeg lurer litt på her, om jeg egentlig hadde brydd meg i det hele tatt - eller om det er en så følelsesladet tanke at jeg liksom prøver å "pine" meg selv ved å fantasere om det. Liksom som når man "vil" se noe ekkelt av en eller annen absurd grunn. 0 Siter
Gjest wonder wonder Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Det kan vel være begge deler, avhengig av hvem du snakker om og hva slags forhold de har. Det kan også være at de ønsker å bli kvitt -frykten- for utroskap, at angsten rundt det griper så sterkt at det hadde vært en lettelse å få få det bekreftet og gå videre. Ja kan være noe sant der... bare ta fatt i det, før det tar fatt i deg 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Så du var ikke glad i ham lenger, så du ville absolutt ikke følt noen ting om du hadde funnet ut at han var utro? Det er dette jeg lurer litt på her, om jeg egentlig hadde brydd meg i det hele tatt - eller om det er en så følelsesladet tanke at jeg liksom prøver å "pine" meg selv ved å fantasere om det. Liksom som når man "vil" se noe ekkelt av en eller annen absurd grunn. Min situasjon var noe spesiell, men nei, jeg brydde meg ikke om ham i det hele tatt mer og ville vært meget glad om han hadde vendt sin interesse annetsteds. Det hadde jeg blitt fremdeles - flere år etterpå. *sukk* 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Det kan jo være fordi en vil gå ut av forholdet med minst mulig dårlig samvittighet. Utroskap er forklaring nok.. 0 Siter
adelie Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Du mener du ønsker å slippe å sitte med ansvaret? Tja, det kan vel være ubevisst, ja. Det er ubehagelig å gjøre det slutt. Særlig hvis man skulle gjort det for lenge siden. Lykke til uansett.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.