Gå til innhold

Setter dere inn bildene i album?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var så flink før digitalkameraet gjorde sitt inntog, det er så lett å bare lagre dem på pc'en.

Men nå har jeg tatt meg på tak for å komme etter, men du å du for en jobb, halvannet år på etterskudd er ikke å anbefale.

Liker å se i album jeg, syns det er koselig, å ser også at albumene blir tatt frem når jeg har besøk som ikke ser oss så ofte, det er det første de spør om, og da er det mer sjarm å hente det nyeste albumet enn å ta frem den bærbare!

Men har på følelsen av at vi album elskere er en utdøende rase, stemmer det?

Skrevet

Jeg ligger i 15 år på etterskudd, iallfall....

Jeg har verken laget russealbum (Russ 90) eller bryllupsalbum (bryllup i 1994) - og barn nr 1 har album til 1 års alder, barn nr 2 til dåpen, og barn nr 3 har ikke album.....

Skrevet

Jeg har verken laget russealbum (Russ 90) eller bryllupsalbum (bryllup i 1994) - og barn nr 1 har album til 1 års alder, barn nr 2 til dåpen, og barn nr 3 har ikke album.....

''barn nr 1 har album til 1 års alder, barn nr 2 til dåpen, og barn nr 3 har ikke album.....

''

Naboen min sa en gang at barn nr 1 bades hver kveld, og gis babymassasje. Barn nr 2 bades etter behov - altså et 2-3 ganger i uka. Barn nr 3 blir tørket litt støv av. ;)

Skrevet

''barn nr 1 har album til 1 års alder, barn nr 2 til dåpen, og barn nr 3 har ikke album.....

''

Naboen min sa en gang at barn nr 1 bades hver kveld, og gis babymassasje. Barn nr 2 bades etter behov - altså et 2-3 ganger i uka. Barn nr 3 blir tørket litt støv av. ;)

... og barn nr 4 brukes som mopp :-)

AneM1365380603
Skrevet

... og barn nr 4 brukes som mopp :-)

''... og barn nr 4 brukes som mopp :-)''

Jasså?-))

Da hun var baby tok hun butterfly over stuegulvet. Kunne like gjerne hatt støvmopp på henne. Butterflyen kom etter hun fikk skikkelig teknikk på ålingen.

Skrevet

''... og barn nr 4 brukes som mopp :-)''

Jasså?-))

Da hun var baby tok hun butterfly over stuegulvet. Kunne like gjerne hatt støvmopp på henne. Butterflyen kom etter hun fikk skikkelig teknikk på ålingen.

Synes jeg ser henne :-)

Det var forresten ei venninne av meg som sa det der - og hun har etterhvert fått fem barn. Har glemt å spørre hva hun bruker den femte til!

Har forresten nettopp sendt deg en mail, men den kommer vel frem en gang i morgen.... :(

AneM1365380603
Skrevet

Synes jeg ser henne :-)

Det var forresten ei venninne av meg som sa det der - og hun har etterhvert fått fem barn. Har glemt å spørre hva hun bruker den femte til!

Har forresten nettopp sendt deg en mail, men den kommer vel frem en gang i morgen.... :(

Jeg ser det er kommet en mail :) Skal lese nå.

Skrevet

Jeg ser det er kommet en mail :) Skal lese nå.

WOW - det må ha blåst en kraftig sønnavind i kveld!!!!

Skrevet

Jeg liker å ha album, men ser at det blir ikke gjørt nå. De blir liggende på plate som vi ser altfor sjeldent på :( Likte det nok best når de kom som papirbilder som eneste mulighet.

Skrevet

Jeg har faktisk blitt flinkere til å holde orden på bilder etter digitalkameraet sitt inntog. Det har nok litt å si at jeg synes det blir veldig fint å lage fotobøker av bildene, likte aldri å sitte å lime inn bilder. Synes det er kjempegøy med bilder så jeg ser i mine album både titt og ofte.

Skrevet

Den eneste grunnen til at jeg ikke setter bildene jeg tar for tiden i album, er at jeg ikke har plass til flere album i bokhylla, og leiligheten gir ikke plass til flere bokhyller.

Skrevet

Jeg ligger i 15 år på etterskudd, iallfall....

Jeg også, i hvert fall fire. Da sønnen var ny var jeg veldig flink med det der, men nå har jeg blitt vant med ham, så. Ja...;)

Skrevet

Jeg har faktisk blitt flinkere til å holde orden på bilder etter digitalkameraet sitt inntog. Det har nok litt å si at jeg synes det blir veldig fint å lage fotobøker av bildene, likte aldri å sitte å lime inn bilder. Synes det er kjempegøy med bilder så jeg ser i mine album både titt og ofte.

Hvilket verktøy bruker du?

Gjest Aimabel
Skrevet

Ja, fotobøker er genialt! Slipper å rote ut hele kjøkkenbordet fullt med fotohjørner, saks, lim og bilder.

Skrevet

Har prøvd programmet fra flere leverandører, men har til slutt havnet på programmet fra Japan foto, da jeg likte det best. Brukervennlig program og fint resultat:-)

Skrevet

Jeg setter alle bildene i album. Jeg skriver også bak på hvert bilde. Hvem personene er, tid og sted.

Mye arbeid, men moro for generasjonene etter oss å ha.

:0)

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg setter alle bildene i album. Jeg skriver også bak på hvert bilde. Hvem personene er, tid og sted.

Mye arbeid, men moro for generasjonene etter oss å ha.

:0)

Det gjorde jeg også da ungene var små, nå tror jeg det er 15 år siden, jeg har satt ett eneste bilde i album.

Enten ligger de i fremkallings posene i en eske i skapet, eller så ligger de på PC'en (etter vi fikk digital kamara), men vi har noen fine videoer av ungene, som jeg har somlet meg til å redigere.

Men det er moro med album, spesielt nå hvor jeg har fått svigerbarn, de synes det er moro å se bilder av kjærestene fra de var små.

Skrevet

Det gjorde jeg også da ungene var små, nå tror jeg det er 15 år siden, jeg har satt ett eneste bilde i album.

Enten ligger de i fremkallings posene i en eske i skapet, eller så ligger de på PC'en (etter vi fikk digital kamara), men vi har noen fine videoer av ungene, som jeg har somlet meg til å redigere.

Men det er moro med album, spesielt nå hvor jeg har fått svigerbarn, de synes det er moro å se bilder av kjærestene fra de var små.

Du må ta bedre vare på historien, en dag sitter det gjenlevende å lurer på hvem i all verden som er på bildene ;0)

Jeg har blitt oplært av min far. Han var en ildsjel innenfor historielaget, og drev med foto og slektsforskning. Så jeg er godt trent ;0)

Skrevet

Jeg må ha bilder i album selv om jeg har kjøpt meg digitalt kamera og har dem på pc'n. Synes det er koselig å sitte å sette inn bilder og skrive tekster til. 3-4 ganger i året går jeg til El-Kjøp og bestiller papirbilder. Egne album med barnebarn, både dem og jeg har stor glede av å titte i disse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...