Gjest jeg er litt usikker Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg flyttet inn i ny leilighet i påsken (jeg leier). I kontrakten står det at jeg skal betale leie pluss strøm. Saken er den at huseierne, har ikke sumlet seg til å sette strømmen over på meg (som jeg har bedt dem om å gjøre), ergo har jeg bare fått melding fra dem hver gang det skal leses av, hvor de har spurt meg om jeg kan si dem hva måleren står på. De har dermed gitt beskjed til strømleverandøren og har også hittil betalt alle regningene. Hver gang har de sagt at de skal få overført strømmen på meg men det har som sagt ikke skjedd enda. Jeg har egentlig inntil nå bare antatt at siden de ikke har giddet å ordne opp i dette, så har de tydeligvis syntes det har vært greit å betale strømmen for meg. Men så ble jeg plutselig usikker... Tror dere at jeg kan forvente at de setter opp det de har betalt hittil og krever at jeg tilbakebetaler dem? På siste melding skrev hun "du skal snart få et oppsett"... hva mener hun med oppsett? Oppsett over hva jeg skylder dem? Jeg synes egentlig ikke at dette er greit fordi det tross alt er mye kjedeligere å skulle ut med flere tusen på en gang enn å fordele det utover. Hva tenker dere? Dette er egentlig irrelevant, men de jeg leier av er sykt rike (vi snakker mange mange millionærer), og gode venner av mine foreldre så jeg synes det kanskje er litt rart om de ber meg tilbakebetale strømkostnadene men jeg skjønner at det prinsipiellt er det riktige å gjøre 0 Siter
adelie Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Rike mennesker bruker ikke opp pengene de har på konto. De tror heller ikke at du bruker opp pengene du skylder dem? 0 Siter
Gjest Jeg er litt usikker Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Rike mennesker bruker ikke opp pengene de har på konto. De tror heller ikke at du bruker opp pengene du skylder dem? Jeg har selvfølgelig penger, men jeg synes de skulle ha overført strømmen til meg fra første stund så jeg kunne få muligheten til å betale etterhvert og ikke alt på en gang. Jeg aner jo heller ikke hva jeg skylder dem for jeg har ikke fått vite hvor mye regningene har blitt på for hver gang. En annen ting er at hadde jeg fått regningene selv fra første stund så kunne jeg valgt om jeg ville fortsette med denne strømleverandøren eller bytte til f.eks en rimeligere en.. dette valget har jo blitt tatt fra meg. Jeg har rike foreldre selv så jeg vet veldig godt at rike mennesker ikke bare bruker opp pengene de har på konto. 0 Siter
cathlin Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg tenker at det er ikke relevant om de er rike, det er likevel penger du må betale når det står i kontrakten at strøm kommer i tillegg. 0 Siter
adelie Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har selvfølgelig penger, men jeg synes de skulle ha overført strømmen til meg fra første stund så jeg kunne få muligheten til å betale etterhvert og ikke alt på en gang. Jeg aner jo heller ikke hva jeg skylder dem for jeg har ikke fått vite hvor mye regningene har blitt på for hver gang. En annen ting er at hadde jeg fått regningene selv fra første stund så kunne jeg valgt om jeg ville fortsette med denne strømleverandøren eller bytte til f.eks en rimeligere en.. dette valget har jo blitt tatt fra meg. Jeg har rike foreldre selv så jeg vet veldig godt at rike mennesker ikke bare bruker opp pengene de har på konto. Kanskje de har tenkt å sponse deg litt? Kan du ikke si du gjerne vil få en oversikt over hvor mye det kan dreie deg om, og få gjort opp deres mellomhavende el. hva det heter? 0 Siter
Gjest Jeg er litt usikker Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg tenker at det er ikke relevant om de er rike, det er likevel penger du må betale når det står i kontrakten at strøm kommer i tillegg. Se svaret mitt til adelie 0 Siter
Gjest Jeg er litt usikker Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Kanskje de har tenkt å sponse deg litt? Kan du ikke si du gjerne vil få en oversikt over hvor mye det kan dreie deg om, og få gjort opp deres mellomhavende el. hva det heter? Jo det kan jeg selvfølgelig gjøre men egentlig er jeg ikke sikker på hva hun mente med "oppsett" altså om hun mente "oppsett" over hva jeg skylder dem, eller om hun mente oppsett som i at strømmen overføres på meg. 0 Siter
Gjest memesi Skrevet 29. oktober 2008 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg orker ikke spekulere så mye sent på kvelden, så jeg foreslår at du spørr dem direkte. Faktisk er jeg rimelig sikker på at de kan gi det beste svaret 0 Siter
Jølsen Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg synes du burde fatte deg i korthet, så folk kanskje gidder å lese hele innlegget ditt. Dette ble for voldsomt. 0 Siter
Gjest Gulla Wiltersen Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Asså - det er jo som regel vanlig at man betaler for seg da. Skal du betale strøm ved siden av leia så skal du jo betale dette også. Hvis de ikke har gitt deg regningene på dette hittil så har du jo uansett hatt muligheten til å sette av pengene underveis - du har jo tilogmed muligheten til å lese av måleren og se nøyaktig hva du har brukt. Jeg synes du burde spørre dem hvor mye du skylder jeg så får det heller være opp til dem å si at det er en gave med den strømmen. Om de er rike så har de vel ikke for vane å gi gaver til flere tusen til venners barn sånn uten videre uansett. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 De har all mulig rett og grunn til å gi deg regningen etterpå. Kanskje de syns det er rart du ikke har sagt noe om det? Og mulig de ikke tenker på at det blir mye å skulle ut med på en gang for deg, siden de er vant til å ha penger. Legg til side du, også spør du hvor mye du skylder neste gang du snakker med dem. 0 Siter
Sofline Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg ser ikke noen grunn til at de ikke skal kreve at du betaler strømmen. At de er rike er ingen grunn. Jeg er ganske sikker på at utleieren min også tjener mage penger, siden de har hundrevis av boliger de leier ut, men jeg betaler da strømmen selv allikevel. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Jo det kan jeg selvfølgelig gjøre men egentlig er jeg ikke sikker på hva hun mente med "oppsett" altså om hun mente "oppsett" over hva jeg skylder dem, eller om hun mente oppsett som i at strømmen overføres på meg. Det må du da spørre utleier om, ikke folk på DOL? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.