Gå til innhold

Depresjon eller hypothyreose?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym CocaColaiker

Hei!

Jeg mistenker at jeg er lettere deprimert. Føler også at jeg har slitt med dette i ganske lang tid, flere år. Jeg har imidlertid nettopp fått diagnose hypothyreose (lavt stoffskifte), og dette kan etter hva jeg forstå gjøre meg sliten, trett og rett og slett også at jeg føler meg deprimert. Jeg har startet opp med Levaxin.

Burde jeg vente med å prøve antidepressiva til jeg har kommet opp på terapeutisk dose Levaxin, og sett hvordan dette påvirker meg, eller er det usannsynlig at jeg blir bedre av Levaxin?

Skal nevnes at jeg føler jeg har diverse andre symptomer på depresjon også, som en følelse av at ting er håpløst, samt at det ikke er noe glede i noenting.

Personlig tenker jeg at jeg godt kan vente å se hva som skjer med Levaxin. Jeg ville bare undersøke litt hva en psykiater mener om depresjon vs. hypothyreose, samt om andre brukere har noen erfaringer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/317348-depresjon-eller-hypothyreose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest levalevalivet

Hei.

Jeg har også diagnosen Hyothyreose. Det medførte at jeg var fryktelig deprimert, sliten og sløv ganske lenge før jeg fikk Levaxin. Men forbedringen kom langsomt etter at jeg begynte å bruke den. Det har tatt noen år for meg å komme opp på terapeutisk dose. Fordi som du også sikkert vet, så kan en ikke måle hvorvidt det er riktig dose før det er gått ca seks uker. En må liksom prøve seg frem også. Legene sa jeg gikk på passelig dose. Men jeg følte meg fremdeles deprimert og sliten, så jeg økte den av meg selv. Og det resulterte i at jeg ble mye bedre etter noen uker nå sist gang.

Nå vil jeg ikke direkte anbefale deg å øke dosen på egen hånd. Blir en overdosert av Levaxin så får en meget ubehagelige bivirkninger. Men verdiene du får fra blodprøvene kan være en pekepinn på hvor mye du tåler å gå opp. Vil uansett råde deg til å snakke med legen din om å finjustere den terapeutiske dosen slik at du finner en dosering som passer deg.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...