Gå til innhold

FU: ordliste eller ikke på SMS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere ordlisten på mobilen når dere skriver SMS, eller den klassiske "taste flere ganger på knappene"-varianten?

Jeg føler at jeg er den eneste i hele verden som enda ikke har begynt å bruke ordliste? :o)

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• Luska

4

• Aggathe

2

• AneM1365380603

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Selvfølgelig bruker jeg ordlista! Uten den er det jo helt håpløst. :o)

Men for å trøste deg så kan jeg jo fortelle at jeg har to søstre som ikke skjønner dette med ordboka i det hele tatt og bruker den derfor ikke.

Skrevet

Går det an å skrive SMS uten å bruke ordliste? Jeg har ikke tid til noe annet!

Skrevet

Går det an å skrive SMS uten å bruke ordliste? Jeg har ikke tid til noe annet!

Ja, jeg er faktisk ganske kjapp til å skrive meldinger! Det har vel med at det er så innarbeidet hos meg. Da jeg en gang prøvde ordliste, bare surret det seg til for meg. Har vel med hva man er blitt vant til... :o)

Skrevet

Selvfølgelig bruker jeg ordlista! Uten den er det jo helt håpløst. :o)

Men for å trøste deg så kan jeg jo fortelle at jeg har to søstre som ikke skjønner dette med ordboka i det hele tatt og bruker den derfor ikke.

Oj, da er vi hvertfall tre så langt! ;o)

Gjest ViViola
Skrevet

Nå har jeg telefon med fullt tastatur, så ordliste er ikke greia. Men da jeg hadde annerledes telefon, sånn vanlig, så brukte jeg ordlista.

Husker godt jeg synes det var et forferdelig herk til å begynne med, men når man ble vant til det var det ikke noe alternativ å gå tilbake.

Kjenner et par stykker som ikke bruker ordliste, forresten.

:-)

Skrevet

Jeg bruker den ikke, men så skriver jeg mye sms fra nettet og ikke så mye fra mb.

Skrevet

Hehe. Jeg bruker ordliste, men jeg taster alle bokstavene om du skjønner hva jeg mener. Noen ganger må jeg bla i ordene til rett ord for jeg glemmer å se at ordet kommer opp når det er halvskrevet .

Ordliste: både ja og nei :)

Skrevet

Jeg brukte ordliste i mange år, men nå har jeg sluttet. Jeg skriver sms med bare dialekt og forkortelser, så det ble bare tullball.

Enkelt å se hvem som bruker ordlista da, kan bli noen klassiske feil i en melding, men har faktsik lært meg at "et" kan bety "du", "da"="få", "nå=må" osv, men av og til må jeg virkelig tenke!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg brukte ordliste da jeg hadde Mobil med t9, syns de er enklest og raskest.

Du er ikke alene om å ikke bruke ordbok, svigermor på 70 bruker ikke det, ho heller. :-D Og ikke sønnen min på 10, men han holder jeg på å lære og bruke ordbok nå.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg brukte ordliste i mange år, men nå har jeg sluttet. Jeg skriver sms med bare dialekt og forkortelser, så det ble bare tullball.

Enkelt å se hvem som bruker ordlista da, kan bli noen klassiske feil i en melding, men har faktsik lært meg at "et" kan bety "du", "da"="få", "nå=må" osv, men av og til må jeg virkelig tenke!

På alle telefoner med t9 ordbok kan du jo legge inn ord du bruker selv i ordboka, så da er det vel ikke noe problem at du bruker dialekt?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nå har jeg telefon med fullt tastatur, så ordliste er ikke greia. Men da jeg hadde annerledes telefon, sånn vanlig, så brukte jeg ordlista.

Husker godt jeg synes det var et forferdelig herk til å begynne med, men når man ble vant til det var det ikke noe alternativ å gå tilbake.

Kjenner et par stykker som ikke bruker ordliste, forresten.

''Nå har jeg telefon med fullt tastatur, så ordliste er ikke greia.''

På iPhone er det en slags ordliste likevel, Eller forslag til ord som dukker opp etter hvert som du taster. Hver gang jeg skal skrive 'på', så trenger jeg f.eks bare skrive 'p' og trykke mellomromtasten. Er jo litt kjekt, da.

Gjest ViViola
Skrevet

''Nå har jeg telefon med fullt tastatur, så ordliste er ikke greia.''

På iPhone er det en slags ordliste likevel, Eller forslag til ord som dukker opp etter hvert som du taster. Hver gang jeg skal skrive 'på', så trenger jeg f.eks bare skrive 'p' og trykke mellomromtasten. Er jo litt kjekt, da.

Hm... Jeg har ikke iphone, og jeg har ikke funnet noe slikt på min Nokia. Høres kjekt ut, ja.

Skrevet

På alle telefoner med t9 ordbok kan du jo legge inn ord du bruker selv i ordboka, så da er det vel ikke noe problem at du bruker dialekt?

Mulig ting har skjedd siden jeg la opp, men på mine telefoner var det bare et visst antall egendefinerte ord du kunne lagre, og det ble aldri nok, så jeg måtte sitte å rette etterhvert.

Den dagen jeg oppdaget at venninna mi skrev en melding på halve tiden av det jeg bruker til tross for at hun ikke brukte ordliste, så sluttet jeg.

Men nå skal det sies at meldingene er blitt både færre og kortere ettersom årene går, jeg syns det er et mas, og det virker som alle forventer svar innen 5 minutt, så jeg svarer på det jeg må, og mange spørsmål i en melding fører gjerne til at kun det siste blir besvart.

Gjest ViViola
Skrevet

På min gamle Nokia var det tydeligvis begrenset med plass til nye ord. Veldig irriterende, for jeg la inn og la inn, men om de ikke ble brukt jevnlig så forsvant de.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, jeg er faktisk ganske kjapp til å skrive meldinger! Det har vel med at det er så innarbeidet hos meg. Da jeg en gang prøvde ordliste, bare surret det seg til for meg. Har vel med hva man er blitt vant til... :o)

''Da jeg en gang prøvde ordliste, bare surret det seg til for meg.''

Gubben begynte ikke å bruke ordliste før han fikk mobil fra Sony Ericsson ettersom det der kommer opp en liste med forslag til ord, noe som helt klart er bedre visualisering enn hos Nokia f.eks der du må bruke * for å få frem ett og ett ord med samme tastekombinasjon. Han ble _så_ irritert mens han skrev på den stakkars Nokia'n sin, for ordet han skulle ha ble plutselig noe helt annet, og så begynte han på nytt hver gang med samme resultat. Man kan trygt si at SE viste ham lyset, hehe.

Gjest ChiengMai
Skrevet

På min gamle Nokia var det tydeligvis begrenset med plass til nye ord. Veldig irriterende, for jeg la inn og la inn, men om de ikke ble brukt jevnlig så forsvant de.

Ok, mulig du har rett med hensyn til begrensningen. Kanskje jeg brukte mine egendefinerte ord ofte sida det aldri skjedde at de forsvant? Eller at jeg brukte få egendefinerte ord ettersom jeg stort sett skriver bokmål og ikke dialekt.

Skrevet

Jeg bruker ikke ordliste. Orker ikke at det kommer opp noe annet enn det jeg mener halve tiden.

Jeg skriver færre SMS enn de fleste tenåringer.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg bruker ikke ordlista, synes at det tar mye lengre tid, enn å taste alle ordene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...