Glimtipper Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Skrevet 31. oktober 2008 ''"Like... The amazing thing about Sarah Palin is that she makes it seem like anyone can be president! You know?!" ...'' Yeah rait! For alle oss andre... ønsker vi virkelig "hvem som helst" som statsledere? Ikke jeg i alle fall... Nei, nettopp. Hvem ønsker en dårlig utdannet, tidligere alkoholisert, over gjennomsnittet dum tv-slave som politiker i det hele tatt? Vel, USA som valgte Bush. Men vi får krysse fingrene for at de har lært 0 Siter
Glimtipper Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Skrevet 31. oktober 2008 Betyr en del for meg, i og med at det betyr jo en del for verden generelt. USA er en stormakt og hva som skjer der har ringeffekter for verden. Jeg kommer nok til å sitte opp og følge med, men det er fordi jeg finner valget fascinerende og spennende Også studerer jeg for tiden Amerikans politikk, så da er det jo veldig relevant for oppgaven jeg skriver på Godt å høre at jeg ikke blir den eneste nordmannen som sitter våken en stund, i alle fall. Begynte å føle meg litt alene her 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Nei, nettopp. Hvem ønsker en dårlig utdannet, tidligere alkoholisert, over gjennomsnittet dum tv-slave som politiker i det hele tatt? Vel, USA som valgte Bush. Men vi får krysse fingrene for at de har lært Ikke bare valgte de Bush - de valgte ham to ganger!!! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Det betyr mye for verden at maktlandet får Obama som president. Bortsett fra det, så gidder jeg ikke å la valget ta fra meg nattesøvnen. Hvis McCain kommer til makta, er velgerne en gjeng med #¤%&&// ;o) 0 Siter
Gjest krysser fingre og hjerte Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg er i den heldige posisjon at jeg kan være med å påvirke, fordi jeg har dobbelt statsborgerskap (ble født i USA av norske foreldre). Det er en del bry med forhåndsregistrering osv, men det er det verdt! I går sendte jeg min stemme på Obama!!! Det kjenns rart at "lille meg" faktisk kan være med på å påvirke verdensssituasjonen for en gangs skyld! For sånn føles det. Jeg stemmer i en av "vippestatene" og jeg vet at hver eneste stemme som avgis, er viktig. Jeg er fryktelig opptatt av valget, fordi jeg i likhet med deg føler at det vil være avgjørende for hele verdenssituasjonen framover. Jeg ble fryktelig redd og deprimert etter valget for 4 år siden, og det med rette. Håper jeg denne gangen kan juble! 0 Siter
Sofline Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 1. Hmmm... Det har jeg ikke tenkt så mye over, men jeg følger helt klart med. Jeg føler også litt at nå blir verdens fremtid avgjort. 2. Natteravn som jeg er kommer jeg sannsynligvis til å bli sittende oppe litt lenger en vanlig, men jeg er såpass fornuftig at jeg ikke kan sitte oppe hele natten når jeg har en baby som kan våkne kl. 6. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Ikke bare valgte de Bush - de valgte ham to ganger!!! Jepp, den er drøy. Jeg mener, man kan gjøre feil en gang, men å gjøre samme formidable bommerten to ganger er for mye av det gode. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Nei, nettopp. Hvem ønsker en dårlig utdannet, tidligere alkoholisert, over gjennomsnittet dum tv-slave som politiker i det hele tatt? Vel, USA som valgte Bush. Men vi får krysse fingrene for at de har lært *krysser både fingre og tær* 0 Siter
Gjest togli Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 1. Mer en jeg orker å engasjere meg i. Jeg tenker litt at bare Obama vinner, er alt greit. Han andre nissen ville jeg ikke tatt i med ildtang. 2. Nei, det gidder jeg ikke. SÅ engasjert er jeg ikke! Skriver under på dette 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Ikke bare valgte de Bush - de valgte ham to ganger!!! Jeg husker godt en amerikansk avisforside etter forrige valg. Med store typer, over hele fronten, sto det noe sånt som "How can 60 mill americans be SO dumb? 0 Siter
morsan Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Det betyr mye for hele verdenssamfunnet hvem som vinner, og jeg håper og tror _selvsagt_ på Obama! Men jeg klarer ikke helt å slippe frykten for at det kan bliMcCain, så det er nesten ulidelig spennende. Selv om jeg er veldig opptatt av det og følger ganske mye med, vet jeg ikke om jeg kommer til å sitte oppe hele natta - rett&slett fordi det pga tidsforskjellen vil ta lang tid før man får info av betydnin. Så da står jeg heller opp litt før for å oppdatere meg før jeg drar på jobb. 0 Siter
morsan Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 "Like... The amazing thing about Sarah Palin is that she makes it seem like anyone can be president! You know?!" ... Slik er jo amerikanerene. Det som avgjør valget er om de hadde ønsket kandidaten på grilling i bakgården eller ikke. *ha ha* apropos "anyone" - har du sett Saturday Night Lives sketsj med Palin og Hillary Clinton? Ubetalelig!! Skal se om jeg finner link 0 Siter
morsan Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Ikke bare valgte de Bush - de valgte ham to ganger!!! Ja, men det var jo fint for Bush selv i hvertfall at han også kunne bli president etter å ha fått flest stemmer, og ikke bare vinne pgs en teknikalitet og en partisk høyesterettsavgjørelse... 0 Siter
Glimtipper Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Skrevet 31. oktober 2008 *ha ha* apropos "anyone" - har du sett Saturday Night Lives sketsj med Palin og Hillary Clinton? Ubetalelig!! Skal se om jeg finner link Finn link Jeg har ikke sett. 0 Siter
morsan Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Finn link Jeg har ikke sett. http://www.nbc.com/Saturday_Night_Live/ Og så må du finne der det står Palin/Hillary Open og klikke der. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Skrevet 31. oktober 2008 http://www.nbc.com/Saturday_Night_Live/ Og så må du finne der det står Palin/Hillary Open og klikke der. Hahahaha Genialt 0 Siter
morsan Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Hahahaha Genialt Ja det er en glitrende sketsj:-) Jeg la faktisk ut en link på dol da den var helt fersk, men _ingen_ svarte på tråden *sukk* ja ja, de vet jo ikke hva de har gått glipp av;-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Jeg har ikke satt meg så inn i hvem som vil gjøre hva, men det er fordi jeg ikke kan påvirke det. Egentlig burde vi kunne påvirke det siden det betyr mye for hele verden. Jeg skal ikke sitte å føge valget, men tv blir satt på så fort jeg våkner dagen etter 0 Siter
plommeblomst Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Ja det er en glitrende sketsj:-) Jeg la faktisk ut en link på dol da den var helt fersk, men _ingen_ svarte på tråden *sukk* ja ja, de vet jo ikke hva de har gått glipp av;-) Men vi så den, vettu. Noen av oss er litt fåmælte 0 Siter
morsan Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 Men vi så den, vettu. Noen av oss er litt fåmælte :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.