camillas87 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 For et par mnd siden fant legen ut at jeg hadde for lav blodprosent og jernmangel. Jeg tror dette er pga at jeg spiser dårlig. For en mnd siden kom jeg ut av et turbulent forhold med trusler og vold. Helsen blir bare verre og verre. Siste mnd har jeg vært sykemeldt for angst og søvnløshet. Jeg kan gå 2-3 dager uten og sove, og deretter sove få timer (4-6). Jeg spiser veldig lite og blir ofte svimmel. De siste ca 2 ukene har jeg begynt å skjelve mye og ha problemer med å holde i ting. Muskler og ledd verker døgnet rundt og hender og føtter er iskalde hele tiden, tross at jeg føler meg varm. Jeg får blåmerker(spesielt på armer og ben) uten og ha slått borti noe. De siste dagene har jeg begynt å bli redd for hva som kan feile meg. Jeg fikk en kul ved siden av knoken til pekefingeren og hele hånden hovnet opp og ble blålilla, etter ca 2 dager gikk det helt plutselig over, men hånden var smertefull. Hender og ben (fra kneet) er oftere og oftere numne. Hva i all verden feiler det meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317448-ulike-symptomer-forvirret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Har du fått noen form for tilskudd av jern? Det kan nok hjelpe på i alle fall noen av plagene dine. Og hvis du klarer å få i deg litt næring i tillegg er det enda bedre. Hvis du ikke orker å spise kan du i alle fall få i deg litt jus el, og ta et glass når du begynner å føle deg svimmel. Får du medisiner mot angsten og søvnproblemene? Siden du for tiden er sykmeldt regner jeg med at du får oppfølging av legen. Ta opp nummenheten og de andre symptomene neste gang du er der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317448-ulike-symptomer-forvirret/#findComment-2609363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
camillas87 Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Har du fått noen form for tilskudd av jern? Det kan nok hjelpe på i alle fall noen av plagene dine. Og hvis du klarer å få i deg litt næring i tillegg er det enda bedre. Hvis du ikke orker å spise kan du i alle fall få i deg litt jus el, og ta et glass når du begynner å føle deg svimmel. Får du medisiner mot angsten og søvnproblemene? Siden du for tiden er sykmeldt regner jeg med at du får oppfølging av legen. Ta opp nummenheten og de andre symptomene neste gang du er der. Jeg får jerntilskudd og imovane. Men det er ikke blitt tatt noen flere prøver. Legen (har søkt om ny)virker ikke som han tar det seriøst, og mente at ingenting av dette var grunnlag for sykemelding. Men alle disse symptomene går ikke under én sykdom? Ble veldig nervøs av all skjelvingen og blåmerkene, så begynte å lure på om dette var noe som hastet.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317448-ulike-symptomer-forvirret/#findComment-2609372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Jeg får jerntilskudd og imovane. Men det er ikke blitt tatt noen flere prøver. Legen (har søkt om ny)virker ikke som han tar det seriøst, og mente at ingenting av dette var grunnlag for sykemelding. Men alle disse symptomene går ikke under én sykdom? Ble veldig nervøs av all skjelvingen og blåmerkene, så begynte å lure på om dette var noe som hastet.. Jeg kan alt for lite om dette til å svare på om det skyldes samme sykdom alt sammen. Jeg vet at jernmangel kan gi mange forskjellige symptomer, men jeg vet ikke om dine er "dekket". Og det virker jo litt rart at de har blitt verre nå som du har begynt med jerntabletter. Jeg vet at angstanfall kan gi skjelvinger og følelse av nummenhet, særlig i hender og føtter. Jeg vet at lite søvn og lite mat også kan gi en del av de symptomene du beskriver. Hvis du vil ha et råd av meg så må det bli å ta kontakt med fastlegen på mandag. Det har jo dukket opp noen nye symptomer, og kanskje du trenger noe annet enn imovane for å få sove om natten. Kanskje du trenger antidepressiva? Det hjelper også mot angst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317448-ulike-symptomer-forvirret/#findComment-2609379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.