Orio Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Jeg har noen ganger blitt bedt av behandlere å finne x antall positive ting ved meg selv, ting jeg får til etc. Jeg har vridd hjernen, og greid å komme med en liste. Men det er ikke alltid behandleren har vist så veldig stor interesse for resultatet, noe som har skuffet meg og gjort at jeg syntes oppgaven var bortkastet. Men nå har jeg skjønt noe. Det er for min egen del jeg er blitt bedt om å skirve sånne lister. Det er for at jeg skal se at jeg har noen positive sider, at det er ting jeg kan/får til. Det har tatt noen år før jeg forstod det, så jeg er vel ikke av de skarpeste. Har dere andre skjønt dette hele tiden? Det var noe som gikk opp for meg først for noen uker siden, og det var egentlig en ganske sjokkartet opplevelse. :- ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317453-ny-innsikt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna k Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Man klarer ikke se skogen for bare trær. De mest opplagte ting relatert til livet vårt er man ofte blind for, selv om jeg forsåvidt regner meg selv som selvanalytisk og ganske innsiktsfullt angående meg selv.[kremt...] jeg kjenner meg igjen i selve opplevelsen ja. Da klarer jeg å føle meg skikkelig dum/lite smart leeenge. Men det er tydeligvis ingen opplevelse vi er alene om. Jeg vil benytte anledningen til å si at jeg har hengt her en stund i ny og ne, og fulgt deg og mange andre, og i den sammenheng har det vært så inspirerende å høre om treningen din, hvor standhaftig du har vært, og hvor mye effekt det har hatt. Det er greit å få det virkningen av trening eksemplifisert på denne flotte måten:o) Det har vært beundringsverdig, og før nå opp det på listen din. Jeg har tenkt på deg av og til når jeg nå har begynt å trene for helse og mer energi. Stå på videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317453-ny-innsikt/#findComment-2609375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Man klarer ikke se skogen for bare trær. De mest opplagte ting relatert til livet vårt er man ofte blind for, selv om jeg forsåvidt regner meg selv som selvanalytisk og ganske innsiktsfullt angående meg selv.[kremt...] jeg kjenner meg igjen i selve opplevelsen ja. Da klarer jeg å føle meg skikkelig dum/lite smart leeenge. Men det er tydeligvis ingen opplevelse vi er alene om. Jeg vil benytte anledningen til å si at jeg har hengt her en stund i ny og ne, og fulgt deg og mange andre, og i den sammenheng har det vært så inspirerende å høre om treningen din, hvor standhaftig du har vært, og hvor mye effekt det har hatt. Det er greit å få det virkningen av trening eksemplifisert på denne flotte måten:o) Det har vært beundringsverdig, og før nå opp det på listen din. Jeg har tenkt på deg av og til når jeg nå har begynt å trene for helse og mer energi. Stå på videre! Trening er helt fantastisk, selv om jeg ikke har hatt like gode muligheter de siste ukene som jeg gjerne skulle hatt. Kan absolutt anbefales. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317453-ny-innsikt/#findComment-2609382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Trening er helt fantastisk, selv om jeg ikke har hatt like gode muligheter de siste ukene som jeg gjerne skulle hatt. Kan absolutt anbefales. Husker du hvordan jeg pleide å mase om verdien av i det minste å gå til postkassen hver dag? Jeg synes det er kult at du har blitt glad i å trene:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317453-ny-innsikt/#findComment-2609502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bangen Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Humret for meg selv når jeg leste innlegget ditt. Jeg ble satt til tilsvarende oppgave en periode og tenkte først at dette er helt på trynet. Jeg skrev alt fra at jeg tok meg en dusj, oppvasken, gikk tur, tok et par nødvendige tlf, orket å være sosial etcetc. Hele tiden mens jeg tenkte at dette er ikke noe å servere i neste terapitime. Dette er barnemat i forhold til hva jeg burde ha gjort. Jeg burde vært flinkere, gjort mer, gjort mer utradisjonelle ting som jeg ikke mestret osvosv. Og terapeuten var ikke interessert i listen når jeg kom dit. Så en kveld satt jeg og noterte siste ting før jeg skulle legge meg og så til min positive "forskrekkelse" at hele A-4 arket var fullt hehe. Dag etter dag. Vel, var det små ting jeg gjorde, men jeg hadde hele tiden sagt at jeg gjorde ingenting, jeg var håpløs. Men 1 A-4 ark er faktisk mange gjøremål det og det gikk opp ei "pære" der og da. Da forstod jeg at dette var hele hensikten, jeg skulle gjennom denne oppgaven revurdere mitt negativ syn på meg selv i forhold til egenverdi og se hva jeg faktisk mestret i løpet av en dag, i stedet for hva jeg ikke mestret Så oppgaven var ikke en prestasjonsoppgave i forhold til å bevise noe i terapitimene, men å plutselig oppdage at min såkalte "sannhet" om meg selv ikke stemte overens med det som stod på papirene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317453-ny-innsikt/#findComment-2609932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Humret for meg selv når jeg leste innlegget ditt. Jeg ble satt til tilsvarende oppgave en periode og tenkte først at dette er helt på trynet. Jeg skrev alt fra at jeg tok meg en dusj, oppvasken, gikk tur, tok et par nødvendige tlf, orket å være sosial etcetc. Hele tiden mens jeg tenkte at dette er ikke noe å servere i neste terapitime. Dette er barnemat i forhold til hva jeg burde ha gjort. Jeg burde vært flinkere, gjort mer, gjort mer utradisjonelle ting som jeg ikke mestret osvosv. Og terapeuten var ikke interessert i listen når jeg kom dit. Så en kveld satt jeg og noterte siste ting før jeg skulle legge meg og så til min positive "forskrekkelse" at hele A-4 arket var fullt hehe. Dag etter dag. Vel, var det små ting jeg gjorde, men jeg hadde hele tiden sagt at jeg gjorde ingenting, jeg var håpløs. Men 1 A-4 ark er faktisk mange gjøremål det og det gikk opp ei "pære" der og da. Da forstod jeg at dette var hele hensikten, jeg skulle gjennom denne oppgaven revurdere mitt negativ syn på meg selv i forhold til egenverdi og se hva jeg faktisk mestret i løpet av en dag, i stedet for hva jeg ikke mestret Så oppgaven var ikke en prestasjonsoppgave i forhold til å bevise noe i terapitimene, men å plutselig oppdage at min såkalte "sannhet" om meg selv ikke stemte overens med det som stod på papirene. Nei. Jeg ble ganske frustrert en gang, alt det arbeidet jeg la ned i å skrive ned ting jeg gjorde/fikk til, så viste ikke behandler noen særlig interesse for det. Og så plutselig en dag skjønte jeg at det var noe jeg ble bedt om å gjøre for min egen skyld. Trodde det var noe jeg skulle gjøre for å overbevise behandler om at jeg ikke er helt håpløs. ;- ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317453-ny-innsikt/#findComment-2610355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna k Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Nei. Jeg ble ganske frustrert en gang, alt det arbeidet jeg la ned i å skrive ned ting jeg gjorde/fikk til, så viste ikke behandler noen særlig interesse for det. Og så plutselig en dag skjønte jeg at det var noe jeg ble bedt om å gjøre for min egen skyld. Trodde det var noe jeg skulle gjøre for å overbevise behandler om at jeg ikke er helt håpløs. ;- ) Det interessante er at dette forteller mye om hvor ytrestyrt mange av oss er. Også jeg, men jobber med saken. Også den indre stemmen komer fra et sted. Det gjør det hele svært komplisert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317453-ny-innsikt/#findComment-2610374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Husker du hvordan jeg pleide å mase om verdien av i det minste å gå til postkassen hver dag? Jeg synes det er kult at du har blitt glad i å trene:-) Jeg husker maset ditt, ja. Og hvor hardt jeg prøvde å få det til, uten å lykkes. Men nå er jeg blitt helt avhengig av å trene. Blir sprø hvis det går for lang tid mellom hver gang. Vil helst trene hver dag, men det har jeg fått "forbud" mot av en som kan mer om det enn meg. Og nå er jeg i ferd med å ta over "maserollen". Prøver å dempe meg litt, tror nemlig noen rundt meg synes det kan bli i meste laget. (Men nå er jeg skikkelig forkjøla igjen, denne gangen skal jeg prøve å ta det med ro og ikke trene, og se om det fungerer. Forrige gang trente jeg som før og havnet til sengs med feber.) Vet du hva det verste er? Jeg har begynt å se på priser på skiutstyr. Det trodde jeg virkelig jeg var immun mot. Forresten, jeg trodde ikke "kult" var et froske-ord? Trodde du var alt for seriøs til det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317453-ny-innsikt/#findComment-2610403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Jeg husker maset ditt, ja. Og hvor hardt jeg prøvde å få det til, uten å lykkes. Men nå er jeg blitt helt avhengig av å trene. Blir sprø hvis det går for lang tid mellom hver gang. Vil helst trene hver dag, men det har jeg fått "forbud" mot av en som kan mer om det enn meg. Og nå er jeg i ferd med å ta over "maserollen". Prøver å dempe meg litt, tror nemlig noen rundt meg synes det kan bli i meste laget. (Men nå er jeg skikkelig forkjøla igjen, denne gangen skal jeg prøve å ta det med ro og ikke trene, og se om det fungerer. Forrige gang trente jeg som før og havnet til sengs med feber.) Vet du hva det verste er? Jeg har begynt å se på priser på skiutstyr. Det trodde jeg virkelig jeg var immun mot. Forresten, jeg trodde ikke "kult" var et froske-ord? Trodde du var alt for seriøs til det. Pussig at du kommenterte på at jeg skrev "kult"; jeg reflekterte nemlig over det selv også etter at jeg postet innlegget. Men kult er faktisk et froskeord her i RL...*s* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317453-ny-innsikt/#findComment-2610432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Pussig at du kommenterte på at jeg skrev "kult"; jeg reflekterte nemlig over det selv også etter at jeg postet innlegget. Men kult er faktisk et froskeord her i RL...*s* Hva kan jeg si? Frosker er ganske annerledes i rl enn på nett. I alle fall de froskene jeg har møtt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317453-ny-innsikt/#findComment-2610806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Det interessante er at dette forteller mye om hvor ytrestyrt mange av oss er. Også jeg, men jobber med saken. Også den indre stemmen komer fra et sted. Det gjør det hele svært komplisert. Jeg skjønner ikke hva du mener med å være ytrestyrt. Hvordan var jeg det her? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317453-ny-innsikt/#findComment-2610808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Humret for meg selv når jeg leste innlegget ditt. Jeg ble satt til tilsvarende oppgave en periode og tenkte først at dette er helt på trynet. Jeg skrev alt fra at jeg tok meg en dusj, oppvasken, gikk tur, tok et par nødvendige tlf, orket å være sosial etcetc. Hele tiden mens jeg tenkte at dette er ikke noe å servere i neste terapitime. Dette er barnemat i forhold til hva jeg burde ha gjort. Jeg burde vært flinkere, gjort mer, gjort mer utradisjonelle ting som jeg ikke mestret osvosv. Og terapeuten var ikke interessert i listen når jeg kom dit. Så en kveld satt jeg og noterte siste ting før jeg skulle legge meg og så til min positive "forskrekkelse" at hele A-4 arket var fullt hehe. Dag etter dag. Vel, var det små ting jeg gjorde, men jeg hadde hele tiden sagt at jeg gjorde ingenting, jeg var håpløs. Men 1 A-4 ark er faktisk mange gjøremål det og det gikk opp ei "pære" der og da. Da forstod jeg at dette var hele hensikten, jeg skulle gjennom denne oppgaven revurdere mitt negativ syn på meg selv i forhold til egenverdi og se hva jeg faktisk mestret i løpet av en dag, i stedet for hva jeg ikke mestret Så oppgaven var ikke en prestasjonsoppgave i forhold til å bevise noe i terapitimene, men å plutselig oppdage at min såkalte "sannhet" om meg selv ikke stemte overens med det som stod på papirene. ''Og terapeuten var ikke interessert i listen når jeg kom dit.'' Det har vært ganske frustrerende. All den jobben til ingen nytte. Helt til jeg plutselig skjønte at jeg gjorde det for min egen del. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/317453-ny-innsikt/#findComment-2610810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.